Hoi! Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb nu een HP pavilion van ongeveer 5 jaar oud. Die is echt niet meer houdbaar en langzaam. Ik zoek een laptop die ongeveer ook 5 jaar meegeaat. Ik ben echt een leek op dit gebied maar ik heb al wat dingen op tweakers gelezen over processors en werkgeheugen etc. Ik hoop dat jullie me ook een beetje kunnen helpen want ik zie door de bomen het bos niet meer! 
Wat ga je met je laptop doen?
Officegebruik, programma's terugkijken / live tv kijken via mijn laptop. Surfen en e-mailen. Ik zit zelf te twijfelen tussen een i3 en i5 processor. Qua gebruik zou i3 prima zijn denk ik, maar ik wil ook dat mijn laptop toekomstbestendig is. misschien weet iemand hier of ik dan beter een i5 kan nemen? I3 is goedkoper maar dus wat ik eigenlijk wil weten: als ik mijn laptop ongeveer 5 jaar lang wil gebruiken, kan ik dan beter een i5 nemen en iets meer betalen?
Verder las ik ook over Intel Celeron processors. Hetzelfde verhaal met die. is die toekomstbestendig?
Wat is je budget?
De beste prijs kwaliteit verhouding
in principe rond de 500.-, maar ik zoek een toekomstbestendige laptop die ongeveer 5 jaar meegaat. Dus als ik voor 200.- meer een toekomstbestendige laptop heb, vind ik het niet erg om iets meer te betalen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja! Daarom moet hij niet al te zwaar zijn en niet al te groot. Ik neem de laptop mee naar colleges en stage. Zou ook fijn zijn als accu redelijke tijd mee gaat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorkeur is een ontspiegeld scherm, in de zomer zit ik graag buiten te werken namelijk.
Verder is het prettig dat de laptop niet al te zwaar is. Ik wil dat hij snel kan opstarten en werken. Ik fotografeer als hobby, ik heb geen fotobewerking-programma maar ik vind het handig als er een full SD ingang in zit.
Welke heb ik zelf al bekeken:
1. Asus VivoBook A540UA-DM095T - Laptop - 15.6 Inch
Deze is voor mij wel aan de dure kant, maar heeft een i5 processor en HD scherm en mat scherm.
2. Acer Swift 3 SF314-52-37PG - Laptop - 14 Inch deze spreekt me ook aan, mooi design vooral.;
3. Acer Swift 1 SF113-31-P28U - Laptop - 13.3 Inch
Wat ga je met je laptop doen?
Officegebruik, programma's terugkijken / live tv kijken via mijn laptop. Surfen en e-mailen. Ik zit zelf te twijfelen tussen een i3 en i5 processor. Qua gebruik zou i3 prima zijn denk ik, maar ik wil ook dat mijn laptop toekomstbestendig is. misschien weet iemand hier of ik dan beter een i5 kan nemen? I3 is goedkoper maar dus wat ik eigenlijk wil weten: als ik mijn laptop ongeveer 5 jaar lang wil gebruiken, kan ik dan beter een i5 nemen en iets meer betalen?
Verder las ik ook over Intel Celeron processors. Hetzelfde verhaal met die. is die toekomstbestendig?
Wat is je budget?
De beste prijs kwaliteit verhouding
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja! Daarom moet hij niet al te zwaar zijn en niet al te groot. Ik neem de laptop mee naar colleges en stage. Zou ook fijn zijn als accu redelijke tijd mee gaat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorkeur is een ontspiegeld scherm, in de zomer zit ik graag buiten te werken namelijk.
Verder is het prettig dat de laptop niet al te zwaar is. Ik wil dat hij snel kan opstarten en werken. Ik fotografeer als hobby, ik heb geen fotobewerking-programma maar ik vind het handig als er een full SD ingang in zit.
Welke heb ik zelf al bekeken:
1. Asus VivoBook A540UA-DM095T - Laptop - 15.6 Inch
Deze is voor mij wel aan de dure kant, maar heeft een i5 processor en HD scherm en mat scherm.
2. Acer Swift 3 SF314-52-37PG - Laptop - 14 Inch deze spreekt me ook aan, mooi design vooral.;
3. Acer Swift 1 SF113-31-P28U - Laptop - 13.3 Inch