Game laptop; budget €1600-1700

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Beste,

Ik wil op korte termijn een nieuwe laptop kopen. Het doel is voornamelijk gamen en op de bank kunnen gebruiken voor casual gebruik (vriendin).

Het moet dus geen log ding worden.

Eisen:
- 15.6" 120hz scherm IPS (NON TOUCH!) 1080p
- 1070 GTX videokaart??
- 256GB PCI SSD
- min 8GB geheugen
- goede batterij bij normaal gebruik.
- Max gewicht ~2.5KG

Ik twijfel tussen de videokaart... Ik speel gewoon native op full hd en zal niet 4k gamen. Ik begreep dat Max-Q minder performance heeft maar weer meer batterij life geeft bij casual gebruik. Games die ik voornamelijk speel:

- Overwatch
- CS:GO
- Their billion
- League of legends
- World of warcraft
- Diablo 3
- Fifa 18

En eventueel nog wat nieuwe games.

Ik had zelf de volgende laptops reeds in gedachten echter sommige zijn in Nederland niet leverbaar denk ik...

Asus ROG Styx (https://www.alternate.nl/...book/html/product/1382784)
GIGABYTE Aero 15X-BK4 (niet leverbaar in Nederland?)
OMEN by HP 15-ce054nd (minder prestaties)

Ik zie door de bomen het bos niet meer..

[ Voor 6% gewijzigd door Aapje! op 08-01-2018 13:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LS88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:05
Je moet het zelf natuurlijk weten maar als ik kijk wat voor spellen je op dit moment speelt, dan heb je daar absoluut geen 1070 GTX voor nodig en kun je makkelijk met minder (lees goedkoper) af. Hoewel gaming laptops een stuk minder bulky zijn geworden dan in het verleden, zijn het niet dingen die je 'fijn' op schoot hebt als je op de bank zit. Althans, dat is mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41908

Heb je echt een 1070 en 120Hz nodig? Zoals gezegd, gaming laptops zijn niet gemaakt voor comfortabel op de bank zitten, die zijn gemaakt voor performance en koel houden van de onderdelen (en dus bulky).

Mijn keuze: koop een gaming laptop voor 1200 euro (met een 1050Ti/1060) en met het geld dat je overhoudt koop je een tablet of een leuk laptopje voor je vriendin :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb die ROG Strix, dat moet je niet willen op de bank. Hij is weliswaar licht en compact maar hij blaast hard als je gamed en op battery gaat hij hoogstens 2 uur mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:00
Ik zou zelf deze aanbevelen:

https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/451018

Om even een verkoop cliché te doen, ik heb hem zelf ook :+

Ik ben er uitermate tevreden over en voor de games die je speelt is een 1060 meer dan zat. Hoger is echt niet nodig.