Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:22

Sony heeft voorafgaand aan zijn persconferentie op CES drie midrange-smartphones aangekondigd. De Xperia XA2, XA2 Ultra komen in maart uit, de L2 ligt aan het einde van deze maand al in de winkels.

Alledrie de toestellen hebben een usb-c-poort aan de onderkant en 3,5mm-jack aan de bovenkant. De XA2-toestellen draaien op Android 8.0 Oreo, de L2 komt uit met Android 7.1 Nougat.

De XA2 heeft een 5,2"-lcd met fullhd-resolutie, tegenover een 5,0"-scherm met 720p-resolutie van zijn voorganger. Sony heeft bovendien de MediaTek-processor van de voorganger ingeruild voor een Qualcomm Snapdragon 630, een octacore met acht Cortex A53-processorkernen en Adreno 508-gpu. Sony heeft daar 3GB aan geheugen bijgeplaatst, terwijl de opslag 32GB bedraagt.

Sony heeft de camera uit de Xperia Z5-serie in de XA2 gezet. Dat is de IMX300, een 1/2,3"-sensor met 1,12 micron grote pixels. De fabrikant heeft daar een f/2.0-lens voorgezet. Aan de voorkant zit een enkele achtmegapixelfrontcamera. De accu heeft een capaciteit van 3300mAh.

De behuizing van beide XA2-modellen zijn gemaakt van kunststof. De vingerafdrukscanner zit aan de achterkant. Vorige Xperia's hebben vingerafdrukscanners in de Aan/Uit-knop aan de zijkant zitten. De XA2 komt in de Benelux uit voor 349 euro, de XA2 Ultra moet 429 euro kosten.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8
CPUQualcomm® Snapdragon™ 630
GPUQualcomm® Adreno™ 508
RAM3 GB
ROM32 GB eMMC (Uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, NFC, A-GPS, GLONASS, Beidu, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB-C, 3.5mm
SensorenVingerafdrukscanner, nabijheidssensor, gyroscoop, kompass, lichtsensor, trilmotor, barometer, hall-sensor
Scherm5,2", 1920 x 1080px
Front Camera8MP, f/2.0
Back CameraIMX300: 23MP, f/2.0, 1,12um
Accu3300mAh met QC3.0
KleurZwart, Grijs, Blauw, Roze
Afmetingen142 x 70 x 9,7mm
Gewicht178 g
Prijs349,- euro
Release DatumMaart

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.008-01-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:34
Een van de weinige toestellen die gereleased worden waar ik gelukkig van wordt. Beperkte afmetingen, mooie behuizing en goede midrange specs.

Ben helaas bang dat hier geen grote community voor zal zijn (in ieder geval hier op GoT) gezien de interesse in het XA1 topic.

• Wux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 27-03 17:04
Is deze water resistent ?

Het lijkt me een goede vervanger voor mij Z3 Compact. Deze laat het afweten na 2.5 jaar gebruik...

Wux wijzigde deze reactie 09-01-2018 17:59 (67%)

• RobvG
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08:09
quote:
Wux schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:56:
Is deze water resistent ?

Het lijkt me een goede vervanger voor mij Z3 Compact. Deze laat het afweten na 2.5 jaar gebruik...
Ik kan niets over water- en stofdichtheid vinden, dus ik vrees van niet.

Ik heb deze ook op het oog als vervanger van mijn Z5 compact. Stukken goedkoper dan high end, waarvan ik de kracht eigenlijk nooit benut.

• rens-br
  • Laatst online: 08:22
@Wux @RobvG ben dat bij het aanmaken van het topic ook niet tegen gekomen op de website van Sony, dus denk inderdaad ook van niet.

• Wux
Ik vind het moeilijk om de juiste opvolger te nemen voor de Z3compact. De XA2 of de XZ1 edit: Compact

Het soort mij dat de XA2 niet waterproof is :(

Wux wijzigde deze reactie 10-01-2018 12:00 (7%)

• Card Nox
quote:
Wux schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:35:
Ik vind het moeilijk om de juiste opvolger te nemen voor de Z3compact. De XA2 of de XZ1.

Het soort mij dat de XA2 niet waterproof is :(
Eenvoudig voor mij, de XA2 vind ik nog handelbaar met 1 hand, de XZ1 niet.
  • XZ1: 148 x 73.4 x 7.4 mm
  • XA2 : 142 x 70 x 9.7 mm

• Wux
quote:
Card Nox schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:56:
[...]

Eenvoudig voor mij, de XA2 vind ik nog handelbaar met 1 hand, de XZ1 niet.
  • XZ1: 148 x 73.4 x 7.4 mm
  • XA2 : 142 x 70 x 9.7 mm
Ik bedoelde de XZ1 Compact :)

• Card Nox
@Wux, ook die is eenvoudig voor mij.
XA2 : 5.0" (75% screen to body ratio)
XZ1 : 4.6" (70.7% screen to body ratio)
XA2 "Wins"

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
In dat geval is je enige criterium de afmetingen van de body vs de afmetingen van het scherm. Als je gaat kijken naar het complete recept van de Z1/Z3/Z5 Compact telefoons (snelle hardware in een compact jasje) dan is de XZ1 compact de enige logische opvolger.
Ga je aspecten als budget erbij betrekken dan komt de XA2 in beeld, die is logischerwijs goedkoper omdat deze gepositioneerd is als midrange telefoon. Je levert daarbij natuurlijk wel in op hardware (Snapdragon 6xx serie vs 8xx serie, eMMC vs UFS opslag).

PC | BMW Z3 Coupe

• Card Nox
@MadMarky niet zozeer het enige maar wel het onderscheidende. Ik vind handzaamheid erg belangrijk. Maar dit is natuurlijk erg persoonlijk, vandaar dat ik ook zei "Eenvoudig voor mij".

Als je puur kijkt als opvolger van de Zx Compact serie dan is de XZ1 natuurlijk logisch. Ik vind 4.6" echter te klein.

• KoningPaulus
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 25-03 11:01
Xz1 compact of xa2. Hm. Waterdicht is toch wel handig en een vingerafdruk scanner op de achterkant?...

• Tomoth
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12-02-2019
De XA2 lijkt mij een erg interessante opvolger voor mijn Z1 Compact (hoog tijd voor vernieuwing :)).
quote:
KoningPaulus schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:03:
Waterdicht is toch wel handig en een vingerafdruk scanner op de achterkant?...
Die scanner op de achterkant lijkt me ook minder handig, zeker als je de telefoon wil unlocken als hij op het bureau of de tafel ligt, dan zul je hem altijd op moeten pakken.

Het nut van een waterdichte telefoon heb ik nog nooit gezien, dus dat zal ik niet missen.

• Card Nox
quote:
Tomoth schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 07:44:
Die scanner op de achterkant lijkt me ook minder handig, zeker als je de telefoon wil unlocken als hij op het bureau of de tafel ligt, dan zul je hem altijd op moeten pakken.
Of pin/pattern/password ingeven. In het scherm is gewoon het fijnste maar dat duurt waarschijnlijk nog even voor dat mainstream is.

• Tomoth
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12-02-2019
Dan is pin idd wel net zo handig. Ben erg benieuwd, jammer dat het nog tot maart duurt! ;-)

• SePtiCTaNk
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 21:08
De Xperia XA2 is per vandaag beschikbaar bij diverse webshops. Ik overweeg de oversteek van de z5 compact naar deze smartphone. Op papier mooie specs voor een mooie prijs. Dit topic zal ik gaan volgen. Recombu heeft de XA2 al uitvoerig getest.

SePtiCTaNk wijzigde deze reactie 23-02-2018 18:51 (8%)

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

• wjvdweg
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 27-03 19:18
Idem hier, zit zelf momenteel met een LG G3 en dat is eigenlijk wel een gepasseerd station, laatste security patch is van Augustus 2016 'compleet bizar wat mij betreft' Accu is beroerd aan het worden, en het is allemaal behoorlijk stroperig (best vreemd als je denkt dat de Hardware helemaal niet beroerd is)

Dus ja dit lijkt me een welkome upgrade, tevens is deze phone (de Sony) onderdeel van Project Treble dus als het goed is lange ondersteuning (wat je van de LG G3 niet kan zeggen)

Enigste punt van nadeel misschien is de (niet zo beste) kwaliteit van de 3.5MM jack, heb de Sony momenteel in een vergelijk met het 2018 model van de Nokia 6 (Nokia 6 maakt gebruik van dezelfde SOC)

• Anoniem: 181786
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Weet iemand of er ook een dual sim variant komt?

• wjvdweg
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 27-03 19:18
@Thorgrem.

Aldus deze website wel. XA2 Dual zou dat dan wezen.

http://www.xperiablog.net...s-dedicated-sd-card-slot/

• lukadad
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08:24
quote:
Weet iemand of er ook een dual sim variant komt?
Op amazon.fr staat de zilveren dualsim XA2 nu aan 326,19 euro, maar de bijhorende cashback van 50 euro is er enkel voor de Fransen.
https://www.amazon.fr/gp/product/B078W66N4M/

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• KeesTL
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 27-03 11:42
Ik heb de XA2 ondertussen een aantal dagen in gebruik en bevalt prima.
Echter vind ik de trilfunctie minimaal, zijn er meer gebruikers die dit ervaren?

• RobvG
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08:09
Na een tijdje wikken en wegen is mijn keuze op dit model gevallen. Het toestel voelt premium aan, is niet al te groot, heeft gewoon een 16:9 scherm in plaats van zo'n lang dun 2:1 scherm en heeft dikke batterij.

Ik zie echt niet meer wat high end modellen de extra honderden euro's extra waard. Deze heb ik nu bij KPN voor 288, wel wat anders dan 849 voor de S9 dadelijk (bijna het drievoudige).

• SePtiCTaNk
Hoe is de geluidskwaliteit? Ik lees her en der dat men deze niet al te best vindt.

SePtiCTaNk wijzigde deze reactie 27-02-2018 21:18 (3%)

• Tinus1982
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 27-03 08:50
Interessante telefoon. Ben benieuwd naar de reviews. Op amazone.de word de dual sim aangeboden voor €349

• AFSchets
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23-03 21:20
quote:
SePtiCTaNk schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:10:
Hoe is de geluidskwaliteit? Ik lees her en der dat men deze niet al te best vindt.
Bedoel je qua bellen of het afspelen van muziek / filmpjes?

Heb hem nu enkele dagen en hiervoor een Z5 Compact en tijdelijk nu een Moto G5. Qua belkwaliteit echt geen klachten. Zeker niet minder dan deze toestellen of de Xiaomi van mijn vriendin (waarvan ik de belkwaliteit wel echt onder de maat vind).

AFSchets wijzigde deze reactie 28-02-2018 17:48 (14%)

• SePtiCTaNk
Geluid bij het opnemen van filmpjes om precies te zijn.

Ik heb nu ook een Z5 compact. Welke reden had jij in deze XA2 te kopen? Hoe bevalt deze ten opzichte van de Z5 compact?

• AFSchets
Z5 Compact helaas kapot gevallen en daarom een half jaar een Moto G5 gehad.

Hij is uiteraard een stuk groter dan de Z5 Compact maar omdat ik dus de G5 tijdelijk heb gehad heb ik hier niet veel van gemerkt. Moet wel zeggen dat ik de vingerafdrukscanner op de zijkant in de powerbutton mis. Maar goed dit heeft volgens mij geen enkele fabrikant meer. Overigens is mijn vingerafdruk nooit gemist dus blijkbaar ben ik snel gewend aan de locatie op de achterkant.

Qua snelheid ook niks te klagen maar ik ben een casual user, SD8** processors zijn denk ik een overkill voor mij. De G5 heeft een SD4** iets, met 3GB ram en ook daar eigenlijk zelden problemen mee gehad.

De camera schijnt dezelfde te zijn als in de Z5, ook hier geen klachten over.

Je mogelijk kritiekpunt kan ik niet over oordelen, ik film nooit met mijn mobiel. Ook geen vergelijkingsmateriaal voor je dus.

Ik denk dat als je nu naar tevredenheid gebruikt maakt van je Z5 Compact je hier geen buil aan kan vallen. Voor mij was de XZ1 Compact de meerprijs gewoon niet meer waard ondanks dat ik die compactheid toch wel echt heel fijn vind. Er zijn eigenlijk gewoon geen normaal geprijsde alternatieven (behalve een iPhone SE).

• Card Nox
quote:
AFSchets schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:07:
Er zijn eigenlijk gewoon geen normaal geprijsde alternatieven (behalve een iPhone SE).
Je hebt de nieuwe XZ2 Compact gezien? Top specs voor 600 Euro.

XY2 Compact Body met XA2 specs en prijs was perfect geweest.

• TeamErbo
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 09:24
Van de 32GB ROM zou ca. 40% worden ingenomen door het systeem, dus 19GB te gebruiken. Dat is vrij weinig. Kunnen die bloatware apps (facebook, Amazon e.d.) wel verwijderd cq uitgeschakeld worden zodat het geheugen groter wordt? Bij mijn Wileyfox Swift 1 blijven 14,5 GB over van de 16, dus qua opslag lijkt de XA2 niet zo'n verbetering?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 29-09-2019
Heb nu nog de XZs maar dit kan best eens mijn volgende worden wanneer ik er aan toe ben aangezien deze wat mij betreft alles beter doet dan de XZ2 (design, 16:9 scherm en daarmee de lengte van de telefoon, 3,5mm, prijs). Specs en camera zijn ook goed genoeg. Dit is het design wat de XZ2 had moeten hebben..

• TA2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-02 22:54
Sinds een week ook de XA2. Echt een super apparaat. Erg mooi, snel, niet té groot en voor een goede prijs. Enige nadeel vind ik tot nu toe dat de terug knop links zit en deze kun je niet in de instellingen rechts zetten. Hopelijk komt dit er nog in na een update.

• denPes
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12:56
quote:
TeamErbo schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:47:
Van de 32GB ROM zou ca. 40% worden ingenomen door het systeem, dus 19GB te gebruiken. Dat is vrij weinig. Kunnen die bloatware apps (facebook, Amazon e.d.) wel verwijderd cq uitgeschakeld worden zodat het geheugen groter wordt? Bij mijn Wileyfox Swift 1 blijven 14,5 GB over van de 16, dus qua opslag lijkt de XA2 niet zo'n verbetering?
Uitschakelen kan wel, en dan zie je ze ook niet meer, maar de uitgeschakelde apps nemen nog wel ruimte in op de rom, omdat je zonder root deze apps niet kunt verwijderen. Dat is bij elke telefoon zo.

• TeamErbo
quote:
denPes schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:08:
[...]

Uitschakelen kan wel, en dan zie je ze ook niet meer, maar de uitgeschakelde apps nemen nog wel ruimte in op de rom, omdat je zonder root deze apps niet kunt verwijderen. Dat is bij elke telefoon zo.
Bedankt, had gehoopt dat Facebook en Amazon te verwijderen waren. Helaas...

• denPes
quote:
TeamErbo schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:21:
[...]

Bedankt, had gehoopt dat Facebook en Amazon te verwijderen waren. Helaas...
Op zich is dit geen probleem. Sinds Android 7, heb je de mogelijkheid om, zonder root, bepaalde apps op de rom te blocken. En als je die applicaties blocked, dan draaien ze ook echt niet op de achtergrond.

Ikzelf moet ook niks weten van facebook of Amazonapps. En zeker niet van de AVG antivirus die er ook op staat. Ik ontvang mijn XA2 vandaag, en het eerste wat ik doe is die apps disablen.

Je kan dat in de interface van de gsm zelf doen. Maar beter via je computer mbv de adb tools van Google. Hier een LINK waarin dit wordt uitgelegd. Voordeel is dat je beter overzicht hebt wat er draait en wat je wil disablen.

Als je iets verder wilt gaan dan dat, dan kan je bij Sony je unlock code aanvragen om de XA2 te unlocken, en deze apps met de adb shell echt van de rom te verwijderen. Daarna kan je 'm weer locken. Maar persoonlijk zou ik gewoon voor de methode van disablen gaan. Die paar mb's op de disk maken het verschil echt niet, en het resultaat is hetzelfde, de apps draaien gewoon niet.

denPes wijzigde deze reactie 15-03-2018 08:33 (10%)

• TeamErbo
@denPes Bedankt voor de toelichting en link, ga dit zeker uitproberen!

• Nazlive
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-03 00:13
Heb dit toestel ook. Fijn toestel, wel even wennen dat de batterij wat sneller leeg gaat, maar normaal gebruik haalt zeker een dag wel. Kom van windowsphone allemaal wel even wennen. Fijn om weer normale werkende apps te hebben. Hoop in de nabije toekomst sailfish os 3 te draaien wanneer deze uitkomt.

• denPes
quote:
Nazlive schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:53:
Heb dit toestel ook. Fijn toestel, wel even wennen dat de batterij wat sneller leeg gaat, maar normaal gebruik haalt zeker een dag wel. Kom van windowsphone allemaal wel even wennen. Fijn om weer normale werkende apps te hebben. Hoop in de nabije toekomst sailfish os 3 te draaien wanneer deze uitkomt.
De XA2 is door Sony toegevoegd aan het open device program. Daarnaast zit in deze versie de chipset ook mee. Dus binnen niet al te lange tijd kan je in elk geval Lineage OS support verwachten.

• denPes
btw, 'k heb de XA2 sinds eergister ook binnen. nog lekker met 1 hand te bedienen. Goeie prestaties ook, ook bij wisselen apps, geen enkele stutter of wat dan ook. En de batterij is top. Had meer dan 8 uur On Screen Time, en nog 25 procent batterij over. Het hoekige design zie ik wel graag. Geeft wat karakter, maar is ook nog functioneel doordat je, in combinatie met de dedicated shooterbutton, perfecte grip hebt bij het maken van foto's.

Wel een beetje jammer dat Sony niet meer keuze geeft bij het voor het eerst installeren. Bij de setup zag ik dat je een aantal keuzes had om wat "bloatware"te vermijden. Maar uiteindelijk zat er toch nog het een en ander op. Amazon, facebook, AVG antivirus. Maar, na het disablen van deze apps, was de interface super clean.

Daarnaast was Swiftkey het default keyboard op de XA2. Dat vond ik ook wat minder. Ik wil geen third party keyboard met netwerk rechten. Dit heb ik opgelost door "Simple keyboard" te installeren en in te stellen als deafult keyboard. ( Hacker's keyboard was ook nog een optie geweest, beide hebben geen netwerk permissies, en die kan je ook afhalen met fdroid)

Na wat geconfigureer zeker content met dit toestel. Nu nog wachten op Lineage OS support, en 't is helemaal okay.

• wickedm3n
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 13:02

wickedm3n

Always having fun!

Ik ben ook aan het rondkijken voor een nieuwe mobiel aangezien mijn z5 niet echt meer lang doet met de batterij..
Nu zag ik dat de xa2 bijna dezelfde speciale had als de z5 maar iets compacter is en een grotere accu. Dus het lijkt mij dat hij een stuk langer mee gaat. De nieuwere telefoons van Sony zijn het allemaal net niet voor mij en dan heb ik geen zin om zulke bedragen neer te leggen. Dus dan komt de xa2 in beeld door de prijs en erg vergelijkbate specs als de z5 on mijn ogen. Nu had ik nog wel twee vragen:
Zit er nu wel een gyroscope sensor in?
En heeft de xa2 een fm radio functie als je de oordopjes erin doet?

Albast bedankt.

In progress: VW kever

• jap85
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 29-09-2019
Hier in Vietnam kost de Dual sim versie maar 235eu. Heb nog XZs dual dus eigenlijk geen nieuwe nodig, maar denk dat ik m evengoed maar op pik :p

• wickedm3n
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 13:02

wickedm3n

Always having fun!

quote:
wickedm3n schreef op maandag 2 april 2018 @ 07:21:

Zit er nu wel een gyroscope sensor in?
En heeft de xa2 een fm radio functie als je de oordopjes erin doet?
is er nog iemand met een XA2 die antwoord kan geven op mijn vragen?

alvast bedankt

In progress: VW kever

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 23:21
FM radio zit er sowieso in: https://www.sonymobile.co...peria-xa2/specifications/
Oordopjes/headset zijn dan vereist, die werken als de antenne: https://support.sonymobil...guide/listening-to-radio/

En de gyroscoop ontbreekt: :( https://talk.sonymobile.c...s-Xperia-XA2/td-p/1294738

Perceptor wijzigde deze reactie 06-04-2018 14:15 (47%)
Reden: gyroscoop info toegevoegd

• mikkev
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-01-2019
Hoe vinden de gebruikers de camera kwaliteit? Zit te twijfelen tussen de XA2 en P20 lite. Heb nu de P8 en vind hiervan de foto's ronduit sh#t.

• Nazlive
quote:
mikkev schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:10:
Hoe vinden de gebruikers de camera kwaliteit? Zit te twijfelen tussen de XA2 en P20 lite. Heb nu de P8 en vind hiervan de foto's ronduit sh#t.
Ik vindt dat de xa2 goede foto's maakt. Beter dan mijn Lumia 735. 835 die ik heb gehad was ietsje beter denk ik. Maar dit komt in de buurt. Maar heb weinig ervaring met goede smartphone camera's moet ik er verder bij zeggen. Zijn vast foto's te vinden online die geschoten zijn met de xa2.

• arnova
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:41

arnova

weet veel, maar niet alles

quote:
Nazlive schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:07:
[...]

Ik vindt dat de xa2 goede foto's maakt. Beter dan mijn Lumia 735. 835 die ik heb gehad was ietsje beter denk ik. Maar dit komt in de buurt. Maar heb weinig ervaring met goede smartphone camera's moet ik er verder bij zeggen. Zijn vast foto's te vinden online die geschoten zijn met de xa2.
Camera schijnt het met goed (dag)licht best goed te doen. Vooral met slecht licht ('s avonds) schijnt ie het wisselvallig (matig) te doen.

• cainnub
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 22-04-2019
kan verwijderd worden

cainnub wijzigde deze reactie 19-04-2018 09:35 (112%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AFSchets
Sinds een paar weken zit ik met een nogal irritant verschijnsel. Na elk telefoongesprek vallen zowel mijn 4G als voice verbinding weg voor een seconde of 5. De telefoon moet echt weer zoeken naar signaal. Tips zijn welkom! Ik heb overigens een Tele2 abbo.

• Nazlive
quote:
AFSchets schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:18:
Sinds een paar weken zit ik met een nogal irritant verschijnsel. Na elk telefoongesprek vallen zowel mijn 4G als voice verbinding weg voor een seconde of 5. De telefoon moet echt weer zoeken naar signaal. Tips zijn welkom! Ik heb overigens een Tele2 abbo.
VoLTE uitzetten bij netwerk instellingen. Hielp bij mij in iedergeval met bij de problemen met gesprekken die weg vielen

• AFSchets
quote:
Nazlive schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:09:
[...]

VoLTE uitzetten bij netwerk instellingen. Hielp bij mij in iedergeval met bij de problemen met gesprekken die weg vielen
Thnx voor je reactie. VOLTE staat al uit. Gesprekken zelf vallen ook niet weg. Het is echt het moment direct na het ophangen dat alle verbinden wegvallen.

• rocket51
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 02-04-2019
Goedenavond,
Ik dacht dat bluetooth 5.0 omgekeerd compatibel was.
Krijg mijn SBH54 (3.0) niet gekoppeld aan XA2.
Moet ik over naar SBH56(4.0)??

rocket51 wijzigde deze reactie 16-06-2018 01:26 (0%)
Reden: vraagteken vergeten

• Timberly2
  • Laatst online: 12-03 22:51
quote:
denPes schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:08:
[...]

Is het met dit toestel ook mogelijk om apps naar je SD kaart storage te verhuizen? Begreep dat dit niet altijd mogelijk is op ieder toestel?
Uit dit forum blijkt het van niet: https://talk.sonymobile.c...2-ultra/td-p/1302154#gref

Is er dan iets mogelijk als apps2SD of is dit niet wenselijk/mogelijk?

• Tinus1982
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 27-03 08:50
Ik heb deze telefoon nu enkele maanden in bezit, bevalt prima. draait soepel en goede accuduur. Waar ik wel last van heb is wanneer ik telefoneer het scherm niet blokkeert (of vrij snel deblokkeerd oid) en dat ik daardoor per ongeluk de telefoon in wacht zet/ luidspreker uit zet / microfoon uit zet. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

• Goofman
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:50
Weet iemand een goedkopere oplader met QC dan de eigen oplader van Sony? Dat ding kost 35 Euro! Dat moet toch goedkoper kunnen?

• Aidix
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 27-03 13:50

Aidix

Geluidspietlut

Op Aliexpress kun je zeer goede opladers vinden voor weinig geld. Kijk even naar UGREEN en USAMS voor modellen met een zeer goede prijs/prestatie verhouding. Ze scoren ook goed in electrische veiligheid.

https://www.aliexpress.co...-Samsung/32878466986.html

• linksquest
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 24-03 14:27

linksquest

Game On!!!

Weet iemand toevallig hier waar de update naar Android 9 blijft? deze zou op 4 maart 2019 uitrollen.

Ik heb al sinds oktober 2018 geen updates meer gekregen en mijn beveiligingsupdate is nog van september 2018.

Every Game has A Story, Only One is A Legend

• larreh
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 30-11-2019
Ik wacht ook nog steeds op Android 9 voor xa2..

• boossy
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 09-12-2019
Ook aan het wachten op mijn XA2, die maandag wordt geleverd, ter vervanging van mijn Z3 Compact. Zie trouwens dat velen hier overschakelen van de high end Z# (Compact) naar de midrange XA2.

• Nazlive
Helaas nog steeds geen update binnen gekregen voor android 9. Gaat het helpen om het toestel te resetten met sony software en dan oto- updaten? of zijn er nog andere manieren?

• boossy
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 09-12-2019
De update komt normaal vanzelf. Indien niet, kijk dan eens hier:
Instellingen > Systeem > Geavanceerd > Software-update:
kies dan SYSTEEM. Volg zo nodig de link.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True