Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

(BSOD) Bugcheck code: 0x18

Pagina: 1
Acties:

• peperthee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12-02 20:42
Hallo Tweakers,

Sinds kort heb ik een nieuw systeem met een cleane install van Win10, echter heb ik last van regelmatig terugkomende BSOD's met steeds dezelfde bugcheck code. Heb de minidump geanalyseerd met 'Whocrashed' en 'Bluescreenview' maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Heb de error code's gegoogled maar daar komen steeds andere oorzaken naar voren. Qua hardware heb ik om te testen mijn voeding verwisseld, niet veel extra's in de kast zitten en draai ik de videokaart op de cpu. Ik kan maar niet vinden waar dit probleem vandaan komt..

Systeem in het kort:
cpu: 4770k
mobo: Gigabyte GA-Z97M-D3H
ram: Kingston 16gb
gpu: -

Dit zegt 'Whocrashed';

On Mon 8-1-2018 11:29:18 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\Windows\Minidump\010818-6609-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1640E0)
Bugcheck code: 0x18 (0x0, 0xFFFFAF8AF52E4080, 0x6, 0xFFFFFFFFFFFFFFFF)
Error: REFERENCE_BY_POINTER
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that the reference count of an object is illegal for the current state of the object.
This bug check belongs to the crash dump test that you have performed with WhoCrashed or other software. It means that a crash dump file was properly written out.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

Iemand enig idee waar ik verder kan zoeken om deze bluescreen op te lossen?

Alvast bedankt!

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True