Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukejan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:07
Members only: Een stukje geschiedenis
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Uit mijn ervaring zijn de vergoedingen vrij riant hier voor : 350 euro bruto per week is vrij normaal in de ICT in ieder geval. Als ze verwachten dat je bereikbaar bent (en dus dingen kunt doen) kunnen ze niet zeggen : We betalen je niks, maar je moet wel bereikbaar zijn. Als ze willen dat je bereikbaar bent moeten ze betalen en er regels over op papier komen (want idd, je klem zuipen kan dan dus niet meer).

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukejan
Bedankt DennusB,
DennusB schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:45:
Uit mijn ervaring zijn de vergoedingen vrij riant hier voor : 350 euro bruto per week is vrij normaal in de ICT in ieder geval. Als ze verwachten dat je bereikbaar bent (en dus dingen kunt doen) kunnen ze niet zeggen : We betalen je niks, maar je moet wel bereikbaar zijn. Als ze willen dat je bereikbaar bent moeten ze betalen en er regels over op papier komen (want idd, je klem zuipen kan dan dus niet meer).
Mijn vergoedingen waren hiervoor sterk lager
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Deze vergoeding komt dus te vervallen (toch ongeveer 4~500 in een maand) en daarbij ook geen handelingen meer hoeven te verrichten bij incidenten. Wel wordt er verwacht dat ik incidenten manage wanneer deze van grotere omvang zijn. (naar mijn ervaring best snel, gezien de organisatie van het bedrijf nogal de wensen overlaat en er al snel naar technisch beheer gevraagd worden hoe de lijnen moeten lopen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
dukejan schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:48:

Deze vergoeding komt dus te vervallen (toch ongeveer 4~500 in een maand) en daarbij ook geen handelingen meer hoeven te verrichten bij incidenten. Wel wordt er verwacht dat ik incidenten manage wanneer deze van grotere omvang zijn. (naar mijn ervaring best snel, gezien de organisatie van het bedrijf nogal de wensen overlaat en er al snel naar technisch beheer gevraagd worden hoe de lijnen moeten lopen)
Als ze azeggen dat je geen handelingen meer hoeft te verrichten moet je dat ook echt niet doen. Dus ook niks "managen" bij grotere incidenten. Willen ze dat wel -> Betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 21:21
Verschillen zijn giga.
Als ik hierboven lees 350 euro per week denk ik wauw, zoveel.
Bij mijn vorige werkgever was ik backup, dus net als jij. kreeg 100 euro per maand en 24/7/365 bereikbaar (geen ICT!). Geen harde afspraak mbt alcohol oid. Achteraf denk ik veel te weinig, mede omdat ik bijna elke week wel uit mn bed gebeld werd :X

Voor TS:
Ik akkoord gaan met de regeling nu, met als voorwaarde een reviewmoment na 2 tot 3 maanden. Dan weet je pas echt of je veel gebeld wordt, of dat het 1x in de maand is. Als het 1 belletje in de maand is van 5 minuten zou ik er persoonlijk geen problemen mee hebben. Wel zal de nieuwe partij misschien wat opstartproblemen hebben, dus of de eerste 3 maanden goed beeld geeft voor de periode erna, who knows :?
Ik zou in ieder geval een aantal reviewmomenten bedingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

DennusB schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:49:
[...]
Als ze azeggen dat je geen handelingen meer hoeft te verrichten moet je dat ook echt niet doen. Dus ook niks "managen" bij grotere incidenten. Willen ze dat wel -> Betalen.
Mja, dit dus. Ik heb het zelf bij storingsdiensten ook gemerkt dat sommige medewerkers die storingsdienst hebben wel heel snel zijn met problemen over het schuttinkje mieteren naar mensen die niet betaald worden om bereikbaar te zijn buiten werktijd.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ybos schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:50:
Verschillen zijn giga.
Als ik hierboven lees 350 euro per week denk ik wauw, zoveel.
Bij mijn vorige werkgever was ik backup, dus net als jij. kreeg 100 euro per maand en 24/7/365 bereikbaar (geen ICT!). Geen harde afspraak mbt alcohol oid. Achteraf denk ik veel te weinig, mede omdat ik bijna elke week wel uit mn bed gebeld werd :X

Voor TS:
Ik akkoord gaan met de regeling nu, met als voorwaarde een reviewmoment na 2 tot 3 maanden. Dan weet je pas echt of je veel gebeld wordt, of dat het 1x in de maand is. Als het 1 belletje in de maand is van 5 minuten zou ik er persoonlijk geen problemen mee hebben. Wel zal de nieuwe partij misschien wat opstartproblemen hebben, dus of de eerste 3 maanden goed beeld geeft voor de periode erna, who knows :?
Ik zou in ieder geval een aantal reviewmomenten bedingen.
Geef ze een vinger en ze nemen je hele hand....
Draai het eens om : Waarom zou je onbetaald werk willen doen/bereikbaar willen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

Spreek een meetbaar iets af. Bijvoorbeeld maximaal eens in de maand een incident van maximaal 3 uur. Gaat het daar overheen dan is het blijkbaar structureel en zou er een vergoeding tegenover moeten staan.
Spreek af dat je dat na een aantal maanden opnieuw bespreekt en dan bekijkt wat realistisch is (gebleken).

Anderzijds kunnen ze nu natuurlijk ook niet van je verwachten dat je altijd bereikbaar bent, dat moet je jezelf ook inprenten. Als het niet uit komt moet je soms onbereikbaar zijn. Zeker ook voor je gevoel van "vrijheid" moet je dat zeker doen. Anders blijf je het gevoel houden standby te staan terwijl daar niks tegenover staat.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 21:21
DennusB schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:53:
[...]

Geef ze een vinger en ze nemen je hele hand....
Draai het eens om : Waarom zou je onbetaald werk willen doen/bereikbaar willen zijn?
Zoiets heet functieloon. Dan krijg je dus een knap salaris waarbij een voorwaarde is dat je incidenteel (!!!) een paar uurtjes extra werkt.
Is dus niet onbetaald maar zit verwerkt in je salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:56
Hoe gaan ze het doen als jij ziek bent, of op vakantie bent?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:21
Er staat toch niet dat je bereikbaar moet zijn? Maar dat ze je kunnen bellen?

In principe dan toch logisch dat je geen vergoeding krijgt? Als ze bellen in je privé tijd kan je
- of niet opnemen
- of opnemen, aanhoren en kiezen of je wel of niet beschikbaar bent.

In het geval dat je opneemt en daadwerkelijk inhoudelijk een gesprek voert zou ik afspreken dat je een uur kan schrijven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37
ybos schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:57:
[...]

Zoiets heet functieloon. Dan krijg je dus een knap salaris waarbij een voorwaarde is dat je incidenteel (!!!) een paar uurtjes extra werkt.
Inderdaad, dat is bij veel grote ICT toko's ook zo. Uit mijn ervaringen bij Capgemini weet ik dat je boven een bepaalde grade bijv. geen vergoeding meer krijgt voor overuren en standby uren. Je basisvergoeding is vanaf dan dermate hoog dat het gewoon van je verwacht wordt voor dit loon. Daarnaast wordt er dan ook verwacht dat je dan gewoon je tijd compenseert. Jij wordt gebeld in het weekend, besteed een uurtje eraan, prima ben je maandag een uurtje later op kantoor.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukejan
Meekoh schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:27:
[...]

Inderdaad, dat is bij veel grote ICT toko's ook zo. Uit mijn ervaringen bij Capgemini weet ik dat je boven een bepaalde grade bijv. geen vergoeding meer krijgt voor overuren en standby uren. Je basisvergoeding is vanaf dan dermate hoog dat het gewoon van je verwacht wordt voor dit loon. Daarnaast wordt er dan ook verwacht dat je dan gewoon je tijd compenseert. Jij wordt gebeld in het weekend, besteed een uurtje eraan, prima ben je maandag een uurtje later op kantoor.
Wanneer dit het geval is vind ik het jammer dat dit niet bij voorhand met mij overlegd is, maar juist is medegedeeld. Ik heb overigens ook nog niets ondertekend waarin ik aangeef dat ik hier mee akkoord ga of dat dit binnen mijn functie valt.

Zoals het nu is, ben ik een deel standby, en straks continue. Een flinke hap in mijn vrijheid. Waarschijnlijk moet ik eieren voor mijn geld kiezen en duidelijk aangeven dat ik dit niet wil. Consequenties die hieruit voort vloeien zal ik dan voor me moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

dukejan schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:45:
[...]
Zoals het nu is, ben ik een deel standby, en straks continue. Een flinke hap in mijn vrijheid. Waarschijnlijk moet ik eieren voor mijn geld kiezen en duidelijk aangeven dat ik dit niet wil. Consequenties die hieruit voort vloeien zal ik dan voor me moeten nemen.
De werkgever ook als het uiteindelijk tot een zaak komt...

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55

DukeBox

loves wheat smoothies

...Zoals het nu is, ben ik een deel standby, en straks continue.
standby != bereikbaarheid.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37
[...]

Wanneer dit het geval is vind ik het jammer dat dit niet bij voorhand met mij overlegd is, maar juist is medegedeeld. Ik heb overigens ook nog niets ondertekend waarin ik aangeef dat ik hier mee akkoord ga of dat dit binnen mijn functie valt.

Naar wat ik heb begrepen uit wat jij hebt gepost hier ben je helemaal niet standby. Je bent bereikbaar.
Ik vind het dan ook wat apart dat je jezelf zo opgesloten (niet vrij) laat voelen.
Ik ben ook altijd bereikbaar voor mijn collega's, als er iets is mogen ze mij gerust bellen voor advies of iets dergelijks. Dat kan prima thuis/in de auto/op een feestje/in een pretpark/etc. Daar laat ik mij echt niet door beperken.

En zoals ik het dus lees ben jij dus ook echt niet standby, waarom betaalt je baas anders die systeembeheer toko hiervoor? Ik kan mij voorstellen dat je initieel, misschien incidenteel gebeld kan worden voor vragen maar meer ook niet. Primair is het namelijk het probleem van die systeembeheer toko, niet van jou. Je bent niet voor niets aan het outsourcen!

Computer says no

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dukejan
Meekoh schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Naar wat ik heb begrepen uit wat jij hebt gepost hier ben je helemaal niet standby. Je bent bereikbaar.
Ik vind het dan ook wat apart dat je jezelf zo opgesloten (niet vrij) laat voelen.
Ik ben ook altijd bereikbaar voor mijn collega's, als er iets is mogen ze mij gerust bellen voor advies of iets dergelijks. Dat kan prima thuis/in de auto/op een feestje/in een pretpark/etc. Daar laat ik mij echt niet door beperken.

En zoals ik het dus lees ben jij dus ook echt niet standby, waarom betaalt je baas anders die systeembeheer toko hiervoor? Ik kan mij voorstellen dat je initieel, misschien incidenteel gebeld kan worden voor vragen maar meer ook niet. Primair is het namelijk het probleem van die systeembeheer toko, niet van jou. Je bent niet voor niets aan het outsourcen!
Klopt, ik behoor bereikbaar te zijn. Maar wel van zodanig aard dat ik en mijn manager niet tegelijkertijd "onbereikbaar" mogen zijn.

Maar wederom, ik ben misschien wat aan het zuurkijken. Afwachten hoe zich dit ontwikkelt en eventueel daarop reageren lijkt mij beter.

Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik heb er iig een stukje rust door terug gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:57

BLACKfm

o_O

ybos schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:57:
[...]

Het zat na dat die collega weg ging en TS in functie steeg ook al in zijn loon + standby vergoeding. Nu willen ze de vergoeding blijkbaar schrappen.

Dat er mogelijk 'minder streng' naar vakanties, alcohol en afstand wordt gekeken zegt eigenlijk niks. Met 3 biertjes ben je nog niet naar de klote, maar kun mag je al niet meer auto rijden. Dan wordt die afstand ook een probleem.

@TS kan ik genoeg adviseren, maar het komt er onder aan de streep wel op neer hoe stevig je in je schoenen staat. Je bent blijkbaar ook 'onmisbaar' op het werk, want je beschikt blijkbaar over belangrijke kennis.

Wil je het 'safe' spelen dan lijkt mij de voorgestelde 'proefperiode' om te kijken hoeveel er op je vrijheid wordt geteerd een goede startoptie. Als dan achteraf toch blijkt dat je net zo vaak, of vaker van je nachtrust wordt beroofd dan lijkt mij daar gewoon een zelfde of zelfs hogere vergoeding geen overbodige luxe.

Je kunt ook een hoger loon overeen komen, bijv 100 euro bruto loonsverhoging en daarmee klaar.

Hoe dan ook moet je het financieel tegen je privé situatie afwegen. Een periode van enkele maanden lijkt me dan een prima uitgangspunt om daarna eens te gaan evalueren.

(Als je overigens niet onmisbaar bent dan moet je mogelijk ook rekening houden met een situatie dat ze je uit het bedrijf proberen weg te werken, je draagt kennis over naar een 3e partij en je werkgever begint al aan de kostenbesparing in je functie.

De vraag is ook hoe je vergoeding 'op papier' staat. Je zomaar omlaag zetten in salaris kan niet zomaar, ook al heb je ineens minder verantwoordelijkheden. Zodra jij ergens een handtekening onder zet wordt het al een stuk lastiger om daar achteraf op terug te komen.

En als je graag poker speelt kun je natuurlijk altijd nog ontslag aankondigen bij geen gedegen vergoeding.
50/50 kans dat de werkgever toch toegeeft, of dat je naar wat anders op zoek mag :).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Ik vraag je af op welke wijze de outsourcing is goedgekeurd. I.v.m. de Wet op de Medezeggenschap moet belangrijke beslissingen langs de or of pv. Hoe het met bestaand/achterblijvend personeel en hun functie omgegaan wordt is dan cruciaal.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1