Wat is mijn beste optie voor beter beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewouthuisman
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-04-2020
Beste Tweakers,

Sinds kort beschik ik eindelijk over een eigen (budget) game pc.
Nu heb ik alleen nog een schermpje van HD Ready, wat voor deze tijd eigenlijk een beetje te laag is.
Op dit moment heb ik dus een DVI kopstuk, met VGA kabel van mijn videokaart naar mijn beeldscherm.

Ik zit alleen nog een beetje erg op een budget dus weet nog niet zo goed of ik er veel voordeel uit haal om een DVI naar HDMI kabel te nemen of alleen te blijven sparen voor een 1080P beeldscherm om dan DVI naar DVI te laten lopen.

Mijn plan is daarnaast dus in de toekomst wel een Full HD scherm aan te schaffen.
Nu wil ik alleen een GTX 1060 draaien. Ik heb twee schermen gezien waar ik eigenlijk niet weet of de duurdere versie een duidelijk verschil heeft met de goedkopere:
- HKC 2476H LED Full HD 60Hz (99 euro)
- Acer GN246HL Full HD 144 Hz (199 euro)

Ik vraag me vooral af of de 144 Hz versie beter (en dus 100 euro waard) beeld geeft dan de 60 Hz Led versie.

Andere tips of ervaringen wil ik ook graag horen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoeveelheid hertz heeft geen invloed op de kwaltieit an sich. De techniek achter het scherm en de kwaliteit van het paneel, en natuurlijk de resolutie, wel.

Beide schermen die je hebt genoemd zijn TN panelen, gekenmerkt door slechte kijkhoeken maar verhoogde reactietijden en levendige kleuren.

Voor een "mooier" beeld met goede kijkhoeken en meer natuurgetrouwe kleurweergave zou je voor een IPS paneel kunnen kijken. Zijn er ook voor jouw budget:

pricewatch: LG 22MP58VQ Zwart
pricewatch: AOC i2269Vwm Zilver, Zwart
pricewatch: Dell SE2216H Zwart

Dit is maar een zeer kleine selectie, er is een hoop te vinden in de pricewatch :)

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 08-01-2018 12:01 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:02
144Hz is vooral een voordeel in bepaalde games (shooters voornamelijk) als je competitief wil spelen. Maar dan moet je videokaart ook wel zoveel FPS kunnen halen. In de meeste gevallen is 60Hz prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewouthuisman
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-04-2020
Dank voor je reactie.

Meer natuurgetrouwe kleurweergave is natuurlijk iets wat mij direct aanspreekt.
Ik zit alleen recht voor mijn pc, en zal nooit van de zijkant kijken haha.

Heeft die betere kijkhoek dan nog wel zo zijn positieve invloed op het scherm in het algemeen of gaat dit hand in hand met een beter beeldscherm?