Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MittaBong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 22:52
Onlangs heb ik een Sony 65XE9005 online gekocht. Na het instellen ben ik gaan genieten van het grote mooie scherm. Echter valt mij nu een vervelende waas op in het scherm bij bepaalde scenes. Voornamelijk bij donkere stukjes zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n7GOcB96EGpZ0UxQskCOKmXX/medium.jpg

Dit is bij TV kijken, Netflix, Mediaplayer etc. Ik heb diverse opties geprobeerd zoals local dimming, helderheid contrast maar krijg het helaas niet weg.

Heb ik nu pech in verband met het panel of kan ik nog de winkel contacten voor omruil? (nog 3 dagen voordat de 14 dagen voorbij zijn).

Beste antwoord (via MittaBong op 22-01-2018 10:56)

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:09
MittaBong schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:45:
[...]

Nieuwe Tv geïnstalleerd. Probleem komt niet naar voren. Ik ga verder genieten van het scherm. Bedankt voor de reacties.
Goede zaak dat je een andere hebt gekregen,
Die lichte "waas" aan de linkerkant (streep licht) schijnt veroorzaakt te worden door een lichte kromming van de ledlijst erachter. Iets wat je niet meteen ziet, de tv kan zo op het eerste oog gewoon recht zijn maar binnenin loopt hij iets krom.
Dus dit mag worden gezien als een technisch defect, mochten andere bezitters er ook last van hebben.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik zou wel kijken of je hem kan omruilen ja. Op een amerikaans forum heb ik het wel vaker voorbij zien komen maar dat ligt niet aan bepaalde instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Zo kom je ze overigens ook wel eens tegen: http://www.hifi-forum.de/...-e34ec54dba39_829822.html Is nu aan het afwachten of die omgeruild wordt (blijkbaar is dit z'n tweede exemplaar en z'n andere heeft er geen/nauwlijks last van).
Vreemde is dat het niet een permanent verschijnsel is (qua zichtbaarheid) maar idd dat het opvalt naar gelang de beeldinhoud, ook op het amerikaanse forum, en toch niet aan de beeldinstellingen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leigh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-04-2021
MittaBong schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:04:
Onlangs heb ik een Sony 65XE9005 online gekocht. Na het instellen ben ik gaan genieten van het grote mooie scherm. Echter valt mij nu een vervelende waas op in het scherm bij bepaalde scenes. Voornamelijk bij donkere stukjes zie ik het volgende:
[afbeelding]

Dit is bij TV kijken, Netflix, Mediaplayer etc. Ik heb diverse opties geprobeerd zoals local dimming, helderheid contrast maar krijg het helaas niet weg.

Heb ik nu pech in verband met het panel of kan ik nog de winkel contacten voor omruil? (nog 3 dagen voordat de 14 dagen voorbij zijn).
Is de tv omgeruild? garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:55

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Lijkt wel op backlight bleeding. Het komt wel eens voor dat de backlight niet goed aan het paneel is bevestigd.

Je kan dit checken door aan die linkerkant wat druk uit te oefenen. Ik weet dat mensen bij LCD tv'de schroeven wel eens lichtjes hebben aangedraaid, en dit loste het probleem op.

Maar... Je zit nog binnen de omruiltermijn dus zou ik dat gewoon doen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MittaBong
Eerst werd ik doorverwezen naar selectro. Zij zouden dan oordelen of het wel of niet verholpen kon worden. Gelukkig na mail contact wordt de tv morgen omgeruild voor een nieuw exemplaar van de winkel.

fingers crossed Of het nu wel een goed paneel is. Wanneer hij binnen is laat ik het weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MittaBong
MittaBong schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:17:
Eerst werd ik doorverwezen naar selectro. Zij zouden dan oordelen of het wel of niet verholpen kon worden. Gelukkig na mail contact wordt de tv morgen omgeruild voor een nieuw exemplaar van de winkel.

fingers crossed Of het nu wel een goed paneel is. Wanneer hij binnen is laat ik het weten.
Nieuwe Tv geïnstalleerd. Probleem komt niet naar voren. Ik ga verder genieten van het scherm. Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:09
MittaBong schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:45:
[...]

Goede zaak dat je een andere hebt gekregen,
Die lichte "waas" aan de linkerkant (streep licht) schijnt veroorzaakt te worden door een lichte kromming van de ledlijst erachter. Iets wat je niet meteen ziet, de tv kan zo op het eerste oog gewoon recht zijn maar binnenin loopt hij iets krom.
Dus dit mag worden gezien als een technisch defect, mochten andere bezitters er ook last van hebben.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Pagina: 1