Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb thuis een experiabox v 8 en nu wil ik ter uitbreiding van mijn wifi netwerk een multiroom TP-link Deco M 5 aansluiten. gaat dit samen ? ik krijg namelijk bij de instalatie de bluoetooth van de deco niet gevonden.
De instalatie gebeurt via een app op je telefoon.
Ik heb verschillende telefoons geprobeert dus daar ligt het niet aan.
iemand een idee of suggestie
Bedankt alvast

Beste antwoord (via rens-br op 10-01-2018 09:08)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:11:
Bedankt,

Sorry zag net dat ik een v7 experiabox heb i.p.v. een v8, weet niet of dat veel uitmaakt
Mogelijk dat het voor telefonie en TV uitmaakt, maar voor data is het een pot nat.
Ik heb verschillende telefoons geprobeert samsung s4 en een i-phone 6, de versies van os en bleutooth zijn op to date dus daar ligt het niet aan.
Dat zijn oudere apparaten, als ik me goed herinner is de S4 nooit voorbij Android 5.0.1 (uit 2014) geupgrade. We zijn nu bij Android 8... wederom de vraag exaxct welke OS versies erop zitten.
Bij de instalatie van de deco moet er een blauw lampje gaan knipperen, lampje blijkft blauw branden en gaat niet knipperen. De app blijft aangeven dat de Deco niet gevonden wordt. Ik sta er met mijn telefoon helemaal tegenaan.
http://www.tp-link.com/us/faq-1592.html
Note: If the LED is not pulsing blue, press RESET button at the back panel of the unit. Press it for one second, the LED will turn yellow. Just wait for about one minute until the LED turns pulsing blue and go on.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft het al dan niet samengaan van een Experiabox v8 met de Deco M5 te maken met bluetooth tussen jouw telefoons en de Deco M5?

Het kan prima samenwerken, op drie manieren zelfs:
1) Experiabox in bridge mode (dan verlies je wel telefonie en ITV, mocht je dat gebruiken) en M5 als router + AP.
2) Experiabox in router mode en M5 ook als router erachter. Dan krijg je twee keer NAT wat niet aan te raden is (performance niet optimaal en mogelijk issues met port forwarding / UPnP)
3) Experiabox in router mode en M5 als AP instellen (kan pas na upgrade van firmware ), allicht de beste optie want geen significante beperkingen.

Bedenkt dat je sowieso pas optimale performance van de Deco nodes krijgt als je ze bedraad op elkaar aansluit. Draadloos "meshen" is feitelijk gewoon een verkapte repeater, waardoor je de lucht onnodig vervuilt en je performance 1/n is, waarbij n=aantal nodes. Met 3 nodes op een rij en een draadloze client erachter gaat je data drie keer door de lucht en krijg je max 1/3 van de performance die je bedraad zou hebben.

Mbt Bluetooth - Bluetooth heeft geen al te groot bereik en is - net zoals alle andere 2.4GHz toepassingen - gevoelig voor verstoringen. Om goed te verbinden moet je vlakbij de Deco node die je wilt configureren staan. Is dat ook het geval? Geef anders exact aan welke telefoons je gebruikt, en welk OS + versie erop staat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

Sorry zag net dat ik een v7 experiabox heb i.p.v. een v8, weet niet of dat veel uitmaakt
Ik heb verschillende telefoons geprobeert samsung s4 en een i-phone 6, de versies van os en bleutooth zijn op to date dus daar ligt het niet aan.

Bij de instalatie van de deco moet er een blauw lampje gaan knipperen, lampje blijkft blauw branden en gaat niet knipperen. De app blijft aangeven dat de Deco niet gevonden wordt. Ik sta er met mijn telefoon helemaal tegenaan.
De lampjes op de kpn router branden wel gewoon.
gr

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:11:
Bedankt,

Mogelijk dat het voor telefonie en TV uitmaakt, maar voor data is het een pot nat.
Dat zijn oudere apparaten, als ik me goed herinner is de S4 nooit voorbij Android 5.0.1 (uit 2014) geupgrade. We zijn nu bij Android 8... wederom de vraag exaxct welke OS versies erop zitten.
http://www.tp-link.com/us/faq-1592.html
Note: If the LED is not pulsing blue, press RESET button at the back panel of the unit. Press it for one second, the LED will turn yellow. Just wait for about one minute until the LED turns pulsing blue and go on.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titelfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste,
de reset van de deco unit heeft geholpen, ondertussen al geïnstalleerd en alles werkt naar behoren.
Bedankt voor de respons.
Pagina: 1