Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• JSchut
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:55
Ik ben momenteel aan het shoppen voor een Macbook Pro. Echter kom ik er niet helemaal uit.
Ben al aardig aan het zoeken geweest maar kan niet echt een goede vergelijking vinden qua performance.

Nu ga ik niet heel veel performance vragen in het begin maar dit kan in de toekomst wel veranderen. Wat ik voor nu ga doen is voornamelijk:

- Webserver + Mysql + PHP.
- IDE
- Wellicht een VM met Ubuntu.
- Misschien een game maar als dat niet gaat dan maar niet. Dit is echt bijzaak.

Nu kan ik dat waarschijnlijk ook wel af met een 13 inch Macbook Pro. Maar persoonlijk vind ik dat net even te klein. Ook wil ik zo min mogelijk gebruik maken van een extern scherm.

Nu heb ik volgens mij 2 keuzes:

1. Macbook Pro 15 inch 2015
- 2,2‑GHz quad‑core Intel Core i7‑processor
- Turbo Boost tot 3,4 GHz
- 16 GB 1600-MHz geheugen
- 256 GB SSD-opslag
- Intel Iris Pro Graphics

2. Macbook Pro 15 inch 2017
- 2,8‑GHz quad‑core Intel Core i7‑processor van de 7e generatie
- Turbo Boost tot 3,8 GHz
- 16 GB 2133-MHz LPDDR3-geheugen
- 256 GB SSD-opslag
- Radeon Pro 555 met 2 GB geheugen

Beide machines zullen waarschijnlijk qua specs wel voldoen. Al is de laatste waarschijnlijk wat meer future proof.
De 2015 versie is volgens mij ook sneller dan de maxed 13 inch 2017.

Ik twijfel nu heel erg tussen deze machines. Ook omdat het prijsverschil relatief klein is. Voor mijn gevoel koop ik als ik een 2015 versie koop een gedateerde machine. Terwijl dit op papier natuurlijk helemaal waar is. Waarschijnlijk wel minder lang support vanuit Apple qua updates?

Zit er een groot verschil in performance tussen deze twee machines?

Ik neig momenteel meer naar de 2017 versie maar dat is puur op uiterlijk.

Xbox: JSchut82 |  MBP 15" 2018 i7-2.6GHz/16GB/512GB Space Gray |  iPhone X 64GB Space Gray

Beste antwoord (via JSchut op 08-01-2018 16:42)

• Galvatron
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:37
2017 uiteraard - enig minpunt is het toetsenbord gebrek aan ander aansluitingen, alleenUSB -C aansluitingen. Trackpad is daarentegen weer beter, net zoals scherm, cpu, gpu, ssd.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:26

nelizmastr

Goed wies kapot

De 2015 is inderdaad een oudere machine. De processor is nog van de Haswell generatie uit 2013. Ook is de SSD wat minder snel en heb je grafisch geen hoogvlieger.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:37
2017 uiteraard - enig minpunt is het toetsenbord gebrek aan ander aansluitingen, alleenUSB -C aansluitingen. Trackpad is daarentegen weer beter, net zoals scherm, cpu, gpu, ssd.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True