Welke iPad?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.537 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-04 14:57
Dag mensen,

Eigenlijk best raar dat ik hier een topic voor aanmaak, want ik weet wel vrij veel van iPhone's.
Zit daar ook vanaf de iPhone 4 in.

Maar ik heb nog nooit een iPad gehad, en begin te beseffen dat ik steeds vaker Netflix etc. kijk op mijn iPhone. Dus het wordt tijd voor een iPad. Maar welke?

Ik heb er geen verstand van, omdat ik er nog nooit 1 heb gekocht. En die reeksen zoals 'air' 'pro' ''mini' snap ik ook minimaal.

Goed wat wil ik:
- Een snelle iPad die over 2 jaar niet erg traag is. (liever een iPad die sneller is dan mijn iPhone 7).
- Ik doe eigenlijk weinig 'zware' dingen zoals spellen. Het zal met name Netflix zijn en internetten.
- Goed geluid vind ik wel prettig. Volgens mij had die Pro toch 4 boxjes? Ik hoor het eigenlijk niet in een review, maar vind dit altijd wel een dingetje :).

Ik twijfel tussen de iPad Pro 10.5 en de iPad 2017, voor zover ik ze kon vinden.
Uiteraard staat de prijs mij van de Pro mij niet aan, want ik ga helemaal niet gebruik wat hij wel kan.

De iPad 2017 weet ik niet hoe die zit qua geluid. Ook qua snelheid weet ik nog of hij nog prima mee kan?
Prijs staat mij uiteraard meer aan.

Maar er is ook ene iPad pro 9.7?

Ik zit totaal niet in dit wereldje dus misschien mis ik wel 'iets' wat jullie zo kunnen vertellen :).

Vriendelijk dank!

Canon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Zet hem eens naast een Samsung met qua memory gelijk, ook ca 9.7"
Kijk eens wat bevalt obv technische data verder en reviews.

Ben zelf ook aan het rondkijken, zonder enige haast, maar vind Apple nogal duur voor wat je er voor krijgt.
Heb 1.5 j geleden een Iphone 5S voor 240 euro gekocht, ben een klein abbo, mooi zat. als je ziet waar die prijzen eerst vandaan kwamen, het is maar een smart phone... En dat is met die tablets ook zo.

Tis of je het nieuwste van het nieuwste wilt hebben tegen dito prijzen...
Het lucky feelings-/beloningsgevoel is maar beperkt "houdbaar" bij zo'n aankoop.. als iemand daarvoor betalen wil... prima... neem een shot.... ;) Goed voor de economie zullen we maar zeggen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canon_nl3
Ik wil sowieso een iPad. Ten eerste omdat ik ook een iPhone heb.
Ten tweede omdat ik hoop dat de iPad wel 2-3 jaar mee gaat. Hoor niet altijd positieve berichten over het update-beleid van Samsung.

Ik houd er gewoon van als spul goed werkt en ik betaal er liever wat meer voor :).
Als ik nu een iPhone 6 in de hand heb merk ik direct dat ie een stuk trager is dan mijn 7.
Niet dat het erg is, maar ik wil zelf goed spul waarmee ik jaren vooruit kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:00
iPad Pro 9.7 bestaat, maar is niet meer nieuw leverbaar. Was een model van 2016, is in 2017 opgevolgd door de 10.5. Als je deze tweedehands kunt vinden kan dat best een alternatief zijn.

Ik heb zelf recentelijk mijn iPad Air 2 (modeljaar 2014) vervangen door een iPad Pro 10.5. De Air 2 heb ik 3 jaar naar volle tevredenheid gebruikt en verkocht voor de helft van de nieuwprijs. Hij was nog helemaal niet traag. De Pro 10.5 bevalt mij zeer goed. Het scherm is fantastisch en hij is echt serieus snel. Het geluid is ook goed voor een tablet, maar beter gebruik je externe speakers (Apple, waar blijft die HomePod?). Of hij het prijsverschil waard is ten opzichte van de iPad 2017? Ik weet het niet. Dat is ook een fijne iPad. Maar heeft gewoon wat minder power. Het hangt er vanaf wat je ermee gaat doen denk ik.

iDevices zijn niet te vergelijken met Android. Je krijgt nergens >5 jaar support. De restwaarde blijft veel hoger waardoor je een iPad altijd wel gunstig kunt verkopen. Ik heb zelfs nog ergens een iPad 2 (uit 2011!) rondslingeren, die wordt door de kinderen gebruikt om filmpjes te bekijken. Gaat prima, maar apps zijn niet meer goed bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Bedankt voor je reactie!

Die pro lijkt me ook schandalig snel, maar het is zo raar om een uber snelle tablet te halen voor youtube en internet :). Maar idd, Hij blijft wel waarde vast.

Heeft een 2017 nu ook 4 boxjes?
Een pro wel geloof ik he?

Ik heb ooit een filmpje gezien waarin een iPad 4 boxjes had. Dit zal vast om de pro zijn gegaan?
Ik zoek nu naar die informatie, maar kom het niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Als het echt alleen voor wat internetten is dan zou ik denk ik voor de 2017 gaan. Overigens kun je alle specificaties van huidige modellen hier vergelijken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• route99

route99

Ik vind een product dat je maar 2-3 jaar kunt gebruiken blijkbaar begrijp ik nu van jullie , niet duurzaam. Dat je er dan nog zoveel geld voor kunt krijgen is echt maf, puur de Apple gekte...
In de review vinden ze de ipad 2017 beetje ouderwets maar wel betaalbaar...
reviews: Apple iPad 2017: beetje ouderwets, maar wel betaalbaar
Elk ander merk dat zo'n kwalificatie zou krijgen... zou nooit zo gereviewed zijn...

Ik vind als Apple-gebruiker dit wel enorm gekleurd, geen onafhankelijk review, het is haast een advertorial...
Mag ik vervolgens minimaal 368 euro met u afrekenen.. :+

Uit review komt iig nog wel een goed punt ter overweging:
Als je een iPad hebt die het nog wel prima doet, zoals een iPad Air 2, hoef je in principe niet te upgraden naar de iPad 2017. Hij is wel wat sneller en heeft een langere accuduur, maar het scherm van de iPad Air 2 is beter. De iPad 2017 voegt in dat geval te weinig toe om de aanschaf waard te zijn.
Maar die laat je al snel vallen ls je ziet dat een 32 GB al weer minimaal 546 euro kost...

Dat hebben ze slim gedaan... je brengt een iPad 2017 uit, maakt hem een stuk goedkoper dan de iPad Air 2 door hem eigenlijk helemaal niet zo up to date te maken, maar toch zodat je vrijwel zeker weet dat het voor degenen die een model voor de iPad Air 2 hadden, hem zeker kopen, immers de prijs "valt mee", en je trekt ook nog een deel van de iPad Air 2 gebruikers mee, tja toch weer nieuw ....

De 32 GB versies van Samsung vind ik ook belachelijk duur.
https://tweakers.net/pric...are/748559;540075;420998/
Als je naar de 16 GB versies voor 199 euro echter kijkt dan is de Samsung zeer aantrekkelijk en het geheugen is vrij goedkoop uit te breiden en de Samsungs blijven ook goed in 2e hands waarde.

Als je puur naar de 32 GB versies kijkt is Apple wel de "goedkoopste" van die twee...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
route99 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 06:51:
Ik vind een product dat je maar 2-3 jaar kunt gebruiken blijkbaar begrijp ik nu van jullie , niet duurzaam. Dat je er dan nog zoveel geld voor kunt krijgen is echt maf, puur de Apple gekte...
In de review vinden ze de ipad 2017 beetje ouderwets maar wel betaalbaar...
Je brengt het wel heel gekleurd. 🙃 Maar stiekem geef je onbedoeld heel goed advies.

Als je dus alleen een beetje wilt Netflixen, is de 2017 iPad een prima keuze. iPad Pro lijkt me in dit geval echt een slechte keuze gezien de prijs icm het doel.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Over 5 a 6 maanden komt die nieuwe iPad aan dus zit er een haast bij? :p

Als je meer dan 250 euro investeert en met de nadelen van een iPad kan leven dan zou ik voor een iPad gaan sowieso.
En voor de 2017 versie gaan, tenzij je teveel geld hebt is een pro een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-05 15:20
Voor 2017 gaan tenzij je pencil wil gebruiken of echt geld te veel hebt. Voor gewoon wat youtube and Netflix is de 2017 een prima keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@BillSpaarbank Neen. Ik geef neutraal weer wat de review ook aangaf en dat isdus niet verdraaid, dus niks stiekems.. Die Samsung voor 199 euro waar je eenvoudig en goedkoop nog wat geheugen bij kunt prikken heeft imho een veel betere prijs /kwaliteit ratio.

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 08-01-2018 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 10:38

iMars

Full time prutser

route99 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:17:
@BillSpaarbank Neen. Ik neutraal weergegeven wat de review ook aangaf en dat dus niet verdraaid, dus niks stiekems.. Die Samsung voor 199 euro waar je eenvoudig en goedkoop nog wat geheugen bij kunt prikken heeft imho een veel betere prijs /kwaliteit ratio.
Dat is puur hardware kwestie. Ik ben van mening dat het OS ook mee telt. Ik erger me kapot aan Android. Ik zou persoonlijk nooit Android kopen, dan nog eerder een Windows tablet.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:24
Zelf recent een iPad pro op eBay gekocht. Zeer tevreden over, geluid is inderdaad goed. En verder zie ik het wel, was een upgrade van een iPad 1 ...

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:32
Ik heb pas mijn air1 vervangen door een 2017, via eBay en Paypal actie voor 260 euro en hij bevalt prima. Ik gebruik de speakers nauwelijks meestal heb ik een kop telefoon. De pro is voor mij (internet en Netflix) overkill en een flinke slag duurder.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik heb een iPad1 gehad, en die heb ik na ca 3 jaar vervangen door een iPad Mini Retina.
Die is nu >4 jaar oud, en wordt zeer intensief gebruikt. De snelheid is nog OK, en de batterij heeft nog ruim 80% van zijn capaciteit.
iPads gaan echt lang mee!

Ik denk er nu ook aan om een iPad Pro te kopen. Ik denk die te kopen in de VS binnen een kleine maand.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
@BillSpaarbank Neen. Ik geef neutraal weer wat de review ook aangaf en dat isdus niet verdraaid, dus niks stiekems.. Die Samsung voor 199 euro waar je eenvoudig en goedkoop nog wat geheugen bij kunt prikken heeft imho een veel betere prijs /kwaliteit ratio.
Je vergeet daarbij wel dat TS aangeeft een iPad te willen omdat hij ook een iPhone heeft. Dit brengt heel wat voordelen met zich mee, die de uitkomst van de keuze enorm kunnen bepalen.

- Apps, in het verleden aangeschafte apps op de iPhone draaien in de meeste gevallen ook op de iPad. Deze hoef je dus niet nogmaals aan te schaffen.
- Airdrop tussen iPad en iPhone
- Continuity, gesprekken en berichten opnemen en beantwoorden op de iPad
- iCloud

En zo zijn er nog wat voordelen te verzinnen waarom de keuze voor Android in dit geval niet helemaal de juiste hoeft te zijn. Ik zeg niet dat een Android tablet crap is, maar als ik de info van TS zo lees, is een iPad de meest logische keuze.

Die smiley was meer bedoeld over je opmerking over 'Apple gekte'. Dat is meestal een leuke trigger om bepaalde reacties uit te lokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:23:
Ik zeg niet dat een Android tablet crap is,
Maar dat zijn ze wel, toch? In ieder geval die van Samsung. Wordt geleverd met crapware, oude software, is gelijk al trager en ontvangt veel minder lang updates.
gielie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:51:
Ik heb pas mijn air1 vervangen door een 2017, via eBay en Paypal actie voor 260 euro en hij bevalt prima. Ik gebruik de speakers nauwelijks meestal heb ik een kop telefoon. De pro is voor mij (internet en Netflix) overkill en een flinke slag duurder.
Tweedehands neem ik aan?
Als je de beste prijs/kwaliteit wil, kun je dan niet beter zo'n speelgoed tablet voor 60 - 100 euro kopen? ;)

Het gaat IMO niet zozeer om de beste prijs/kwaliteit, maar on de kwaliteit die je wenst voor de laagste prijs.
En als je een iPad na 3 jaar voor de helft van de prijs kunt verkopen is ie uiteindelijk gewoon goedkoper dan een Android tablet.

[ Voor 71% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-01-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:23:
[...]

Je vergeet daarbij wel dat TS aangeeft een iPad te willen omdat hij ook een iPhone heeft. Dit brengt heel wat voordelen met zich mee, die de uitkomst van de keuze enorm kunnen bepalen.

- Apps, in het verleden aangeschafte apps op de iPhone draaien in de meeste gevallen ook op de iPad. Deze hoef je dus niet nogmaals aan te schaffen.
- Airdrop tussen iPad en iPhone
- Continuity, gesprekken en berichten opnemen en beantwoorden op de iPad
- iCloud

En zo zijn er nog wat voordelen te verzinnen waarom de keuze voor Android in dit geval niet helemaal de juiste hoeft te zijn. Ik zeg niet dat een Android tablet crap is, maar als ik de info van TS zo lees, is een iPad de meest logische keuze.

Die smiley was meer bedoeld over je opmerking over 'Apple gekte'. Dat is meestal een leuke trigger om bepaalde reacties uit te lokken ;)
Hou er alleen wel rekening mee dat je nog steeds de iphone app gebruikt
Veel appmakers zijn ook 'slim' geworden, en brengen een HD-versie uit, die je dan weer los mag kopen.
Deze HDversie kan je weer niet op een iphone installeren, en als het tegenzit kan je de 'telefoonversie' niet op de iPad krijgen.
Waar het dan wel kan, is het een x4 gezoomde interface, wat ook niet altijd even prettig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 16:31
FreshMaker schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:33:
[...]

Veel appmakers zijn ook 'slim' geworden, en brengen een HD-versie uit, die je dan weer los mag kopen.
Deze HDversie kan je weer niet op een iphone installeren, en als het tegenzit kan je de 'telefoonversie' niet op de iPad krijgen.
Waar het dan wel kan, is het een x4 gezoomde interface, wat ook niet altijd even prettig werkt.
Dit is echt niet altijd zo. Bijvoorbeeld de Van Dale bundel, kost toch zo’n 200€ en die werkt zowel op de iPad als de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:32
Nee nieuw in seal, aziatisch model met eu verloop stekker voor de oplader.
Apple iPad 32GB (2017) voor 262,65 @Ebay

[ Voor 12% gewijzigd door gielie op 08-01-2018 11:16 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:45
FreshMaker schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:33:
[...]

Mwah, ik merk dat de meeste apps nu Universeel zijn.
En de apps die toch een "HD" versie uitbrengen negeer ik meestal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Bedankt allemaal voor de antwoorden.
Ik weet nu een beetje hoe de keuzes zijn.

iPad 2017 = €379
iPad Pro 10.5 = €699

Over 2 jaar verwacht ik dat de Pro of nog prima mee kan, of nog wel zeker €250,- a €350,- waard is, mits hij niet beschadigd is natuurlijk.

In 2020 verwacht ik een stuk minder waarde van een iPad 2017. misschien max €100?

Ga daarom denk ik voor de Pro. Veel meer bestemd voor een evt. iOS 12 en voor een evt. verkoop over 2 jaar. Zal uiteindelijk €100 a €150 schelen als je over 2 jaar hem ook weer wilt verkopen. (wat niet mijn plan is, maar ik bekijk het even prijs/kwaliteit's verhouding).

Als een iPad air 2 al een beter scherm heeft dan een iPad 2017... Pas ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Canon_nl3 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:28:
Bedankt allemaal voor de antwoorden.
Ik weet nu een beetje hoe de keuzes zijn.

iPad 2017 = €379
iPad Pro 10.5 = €699

Over 2 jaar verwacht ik dat de Pro of nog prima mee kan, of nog wel zeker €250,- a €350,- waard is, mits hij niet beschadigd is natuurlijk.

In 2020 verwacht ik een stuk minder waarde van een iPad 2017. misschien max €100?

Ga daarom denk ik voor de Pro. Veel meer bestemd voor een evt. iOS 12 en voor een evt. verkoop over 2 jaar. Zal uiteindelijk €100 a €150 schelen als je over 2 jaar hem ook weer wilt verkopen. (wat niet mijn plan is, maar ik bekijk het even prijs/kwaliteit's verhouding).

Als een iPad air 2 al een beter scherm heeft dan een iPad 2017... Pas ik :P.
Hier nog steeds een ipad2 ( ja de 2e versie ) met 64GB
Werkt nog steeds prima, ondertussen wel 'nog maar' IOS10, maar Netflix en Videoland werken nog steeds.
Infuse streamt alles probleemloos uit mijn webdav-servertje online.

Zolang je 'zuinig' op je ipad bent, blijft die gewoon werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Canon_nl3 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:28:
Neem een kijkje op marktplaats.
PhilipsFan in "Welke iPad?" geeft 50% aan na 3 jaar. Maar waarom zou je hem willen verkopen?
Een gewone iPad moet voor licht gebruik ook gewoon 5+ jaar mee gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-01-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52
Ik heb inmiddels een paar jaar de Ipad Air 2 (64gb) en viel me gisteren juist op hoe blij ik nog steeds ben met deze tablet.

Batterij is echt uitmuntend en performance is vandaag de dag nog steeds hetzelfde als dag 1.
Oftewel, ipad 2017 gaat je echt nog jaren plezier geven!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kijk voor een iPad met A9X SoC, dan zit je goed voor de komende jaren. afmeting en opslag kun je zelf wel bepalen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Olaf van der Spek schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:21:Als je de beste prijs/kwaliteit wil, kun je dan niet beter zo'n speelgoed tablet voor 60 - 100 euro kopen? ;)
Die is wellicht prima genoeg voor kids... maar wel heel beroerd voor volwassenen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ryur schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:28:Mwah, ik merk ................
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Skwt7tMz_cyrIqzJrsodky9Srzc=/x/filters:max_bytes(5120):strip_icc()/u/246777/crop5665347035c66.jpeg?f=community
Cafeïne structuur?

Molecuulformule C10H12N2O2

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/Koffein_-_Caffeine.svg
Molecuulformule C8H10N4O2

Wikipedia: Cafeïne

Hmmm... jouw cafeïne .....ik merk...das geen zuivere koffie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

Voor Netflixen en wat internetten is een iPad Air al toereikend (niet eens de Air 2).

Ik had een iPad Air 32gb welke ik onlangs gebruikte voor alles van games tot netflix en als portfolio voor mijn fotografiebedrijf. Deze heb ik sinds september vervangen voor een Pro 10.5. Enkel de opslag van de air was voor mij te klein geworden.

De Air heb ik aan mijn vader gegeven (de Air was op dat moment bijna 4 jaar oud en heeft nog ongeveer 82% accu capaciteit). Deze gebruikt deze nu al een tijdje als Netflix en internet tablet.

Persoonlijk merk ik wel verschil tussen de Air en de Pro. Met name het scherm is helderder en het geluid is beter dankzij de stereo speakers. Het ligt meer aan je budget en eisen. Of je een Air2/2017/Pro 9.7 of 10.5 haalt voor Netflix en Internetten kan je echt wel een aantal jaar vooruit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Pat-Juh schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:06:
Ik had een iPad Air 32gb welke ik onlangs gebruikte voor alles van games tot netflix en als portfolio voor mijn fotografiebedrijf. Deze heb ik sinds september vervangen voor een Pro 10.5. Enkel de opslag van de air was voor mij te klein geworden.
Das idd het probleem van alle iOS tablets, je bent verplicht om direct het juiste, vaak dure, geheugen te kopen, waar je in de andere OS'en, android/windows meestal een slot hebt om een micro SD te plaatsen. Die 64 GB extra kost mac ca 4 tientjes. Als je alle opslag (zelfs een aantal apps staat dat toe) daarop doet kom je niet snel te kort met het snellere geheugen van de tablet en is de prijs ook ineens een heel stuk lager.
Dat vind ik een sterk argument voor Android. Mijn broer heeft de Galaxy Tab E 9.7 en is er zeer tevreden over. Zijn mobiel is een Iphone...
Omdat ik ook een Iphone heb.. kan ik mycloud heel makkelijk als opslag op mijn andere systemen gebruiken, daar heb ik geen iOS tablet voor nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

route99 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:29:
[...]
Das idd het probleem van alle iOS tablets, je bent verplicht om direct het juiste, vaak dure, geheugen te kopen, waar je in de andere OS'en, android/windows meestal een slot hebt om een micro SD te plaatsen. Die 64 GB extra kost mac ca 4 tientjes. Als je alle opslag (zelfs een aantal apps staat dat toe) daarop doet kom je niet snel te kort met het snellere geheugen van de tablet en is de prijs ook ineens een heel stuk lager.
Dat vind ik een sterk argument voor Android. Mijn broer heeft de Galaxy Tab E 9.7 en is er zeer tevreden over. Zijn mobiel is een Iphone...
Omdat ik ook een Iphone heb.. kan ik mycloud heel makkelijk als opslag op mijn andere systemen gebruiken, daar heb ik geen iOS tablet voor nodig....
Dit is ook deels mijn fout, ik neem mijn portfolio op de hoogst mogeijke resolutie mee. Dit is al gauw 10mb/foto (100/gb) en dan neem ik er 500-750 mee. Tel daarbij wat Apps op en dan zit de iPad voor 80-90% vol. Momenteel heb ik nog 20gb vrij met van de 64gb op de Pro (tjah wellicht was de 128gb beter geweest ;)).

Voor de gemiddelde gebruiker die enkel wilt internetten, een beetje muziek wilt luisteren (offline), Netflix/Youtube wilt kijken en wat simpele games speelt is het meer dan toereikend om 32/64gb te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Off-topic: mijn zoon documentaire beroeps fotograaf heeft daarvoor een Asus ux410ua met 256GB SSD gekocht. Het mooie van dit systeem naast licht en dun dat een toch nog een extra HD in past als opslag schijf. Kom je niet snel ruimte tekort.. Oa.. Hij heeft de nodige Mac book pro 's gehad maar is inmiddels zo teleurgesteld over de kwaliteit dat deze overstap gemaakt heeft met besparing van heel veel money...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
route99 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:54:
Off-topic: mijn zoon documentaire beroeps fotograaf heeft daarvoor een Asus ux410ua met 256GB SSD gekocht. Het mooie van dit systeem naast licht en dun dat een toch nog een extra HD in past als opslag schijf. Kom je niet snel ruimte tekort.. Oa.. Hij heeft de nodige Mac book pro 's gehad maar is inmiddels zo teleurgesteld over de kwaliteit dat deze overstap gemaakt heeft met besparing van heel veel money...
Dus wat wil je nu zeggen hiermee? :?
Iemand vraagt advies voor een ipad en het is allemaal maar hoe duur en slecht Apple is...

[ Voor 7% gewijzigd door Nick25 op 09-01-2018 09:04 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Als we dan toch offtopic gaan ;)

Er zijn ondertussen al vele "varianten" van de Camera Connection Kit verschenen.
Met name de 'chinese shops' ( zelf invullen naar voorkeur ) verkopen modellen van lomp en onhandelbaar tot aan mooi vormgegeven ( wederom - eigen interpretatie ) om een (micro)SDkaartje via de lighting aan te sluiten.
Het is geen echte uitbreiding van opslag, met het ook op apps installeren, maar je kan je foto/videoarchief wel rechtstreeks aanspreken.
Voor familie zo'n kabel-versie zodat hij zijn iphone6 met 32GB kon 'leegmaken' onderweg.

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 09-01-2018 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Nick25 Vergelijk het hiermee: Als iemand een bepaald merk auto wilt kopen.... mag je vervolgens dan geen advies meer geven over een ander merk...
Moet niet gekker worden dat dit niet meer zou mogen?
Aangezien de TS, zoals te lezen was, totaal geen ervaring heeft met tablets, Apple-based, maar ook andere merken zeer waarschijnlijk, kan het voor de TS een eyeopener zijn dat de wereld gelukkig groter is dan Apple. Dankzij zijn iphone heeft ie ook op een Android ook Icloud toegang...
Tja wil je extern geheugen met een adapter zoals @FreshMaker voorstelt, betaal je alleen bij Apple als snel 30-40 euro voor een l*llig stekertje..
Ik zou me nooit branden aan een CN connectie kit in dat geval met het risico om de Ipad tablet poort op te blazen... valt niet onder garantie... en maakt de aankoop wel erg duur. Penny wise pound foolish zeggen onze overburen...
Tja, kies je voor die dure Apple, moet je ook niet zeuren over dure accessoires....

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 09-01-2018 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
route99 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:26:

Ik zou me nooit branden aan een CN connectie kit in dat geval met het risico om de Ipad tablet poort op te blazen... valt niet onder garantie... en maakt de aankoop wel erg duur.
Tja, kies je voor die dure Apple, moet je ook niet zeuren over dure accessoires....
Weer dat gezeur over dat Apple duur is. Kwaliteit kost nu eenmaal geld. Hoeveel Android telefoons ik al wel niet gezien heb met kapotte oplaadpoorten of gebroken kabeltjes. Bij Apple werkt het gewoon, altijd. Een Apple kabeltje is wat duurder, maar gaat tenminste niet na 3x ombuigen kapot.

Camera Connection Kit heb ik ook en het werkt geniaal. Van alle digitale camera's (en telefoons) vis je zo de foto's op. Heel handig als je met een groep onderweg bent om alle foto's te verzamelen, want als je moet wachten tot iedereen zelf de foto's deelt dan schiet het meestal niet op. Of men 'deelt' ze via Whatsapp. Waar je dat verhaal over die opgeblazen poort vandaan hebt? Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en echt al heel veel camera's uitgelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

route99 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:26:
@Nick25 Vergelijk het hiermee: Als iemand een bepaald merk auto wilt kopen.... mag je vervolgens dan geen advies meer geven over een ander merk...
Moet niet gekker worden dat dit niet meer zou mogen?
Aangezien de TS, zoals te lezen was, totaal geen ervaring heeft met tablets, Apple-based, maar ook andere merken zeer waarschijnlijk, kan het voor de TS een eyeopener zijn dat de wereld gelukkig groter is dan Apple. Dankzij zijn iphone heeft ie ook op een Android ook Icloud toegang...
Tja wil je extern geheugen met een adapter zoals @FreshMaker voorstelt, betaal je alleen bij Apple als snel 30-40 euro voor een l*llig stekertje..
Ik zou me nooit branden aan een CN connectie kit in dat geval met het risico om de Ipad tablet poort op te blazen... valt niet onder garantie... en maakt de aankoop wel erg duur. Penny wise pound foolish zeggen onze overburen...
Omdat hij ook iPhones bezit en een iPad wil kopen en geen ander. Maar ik denkl dat TS er al uit is, hij reageert niet meer in deze discussie ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-05 21:40
PhilipsFan schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:33:
[...]

Een Apple kabeltje is wat duurder, maar gaat tenminste niet na 3x ombuigen kapot.
Geintje toch? Daar staan hun kabels juist bekend om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Danny.G schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:44:
[...]

Geintje toch? Daar staan hun kabels juist bekend om.
Het is maar net hoe je ermee omgaat. Neem je je tel, iPad in gebruik terwijl het aan de lader zit en drukt de stekker op je buik, of trek je bijna de lader uit het stopcontact, gaat alles kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Een microSD slot is soms inderdaad aanwezig maar dat werkt toch echt niet altijd zomaar om opslag uit te breiden.
Pat-Juh schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:25:
Momenteel heb ik nog 20gb vrij met van de 64gb op de Pro (tjah wellicht was de 128gb beter geweest ;)).
128GB is er niet, dan wordt het gelijk 256GB.. (als je bij hetzelfde model blijft).

[ Voor 38% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-01-2018 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canon_nl3
iPad pro is binnen :P. Mooi ding!

Ik heb geen geld te veel ofzo en koop niet vaak wat. Maar als ik wat koop, doe ik het wel vaak goed.

Hopelijk kan ik hier jaren meer vooruit.
En hij zal ook zijn waarde wel enigszins behouden.

Het idee dat een iPad air 2 (2014) een beter scherm heeft dan een iPad 2017 gaf voor mij de doorslag.
Geen anti­reflectie­coating etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Canon_nl3 Veel plezier ermee en hopelijk weinig stuk!

Was nog aan het typen:
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:11:Een microSD slot is soms inderdaad aanwezig maar dat werkt toch echt niet altijd zomaar om opslag uit te breiden.
Schrijf eens aan de hand van feiten... zoals
categorie: 9." tot 10.8" tablets met een of ander SD slot
Daar hebben de 41 tablets de volgende SD-type slotje om een dit kaart in te kunnen gebruiken
Geheugenkaart
  • microSD 41x
  • microSDHC 41x
  • microSDXC 32x
Conclusie : ze hebben allen minimaal 1 type SD kaartslot aan boord sommige zelfs geschikt voor 2 of 3 soorten SD kaartjes. Kan dus geen pijl trekken op jouw verhaal..met "sommigen" zit je er compleet naast.
Het lijkt er zelfs op dat je de Tweakers pricewatch niet of niet goed kent anders had je dit super simpel zelf ...kunnen checken, toch?
128GB is er niet, dan wordt het gelijk 256GB.. (als je bij hetzelfde model blijft).
Een 256 GB micro SD kaartje heb je al voor ca 100 euro, stop die in een 16 GB Samsung van 150-200 euro en je bent voor 99.9+% van alle gemakken voorzien.... Voor die 256 GB Ipad mag je minimaal 699 euro neerleggen....
We schrijven inmiddels dan wel over een prijsverschil van 349 tot bijna 400 euro.. (399 om exact te zijn).
Van dit verschil kun je over 2 jaar de Samsung + SD kaart weer van verkopen om weer het zelfde te doen en nog geld overhouden (immers je krijgt ook nog zeker ca 75-90 euro terug voor de 2j oude Samsung) 8) mss nog meer gezien dat 256 GB SD kaartje.

Jammer dat de discussie zo slecht over de gegevens gaan.
Het lijkt wel of de wereld alleen maar een Apple wereld is en je niks anders mag schrijven...
En als het nu eens controleerbaar onderbouwd is, zoals hier ook de bronnen gelinkt zijn....

Edit
Canon_nl3 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:58:
Ik heb geen geld te veel ofzo en koop niet vaak wat. Maar als ik wat koop, doe ik het wel vaak goed
Dus mensen die geen Ipad Pro kopen, kopen bagger, minderwaardig spul?
Mag ik het even duidelijk maken, maar wat niet geschreven wordt....?
Dat lijken ook een beetje de reacties van een aantal anderen te ademen, helaas zonder een onderbouwing te geven.

[ Voor 22% gewijzigd door route99 op 09-01-2018 19:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
route99 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:02:

[...]

Dat lijken ook een beetje de reacties van een aantal anderen te ademen, helaas zonder een onderbouwing te geven.
Wow, je eerste zin klinkt gelijk al heel erg oprecht.. Want de kans is natuurlijk heeel groot dat een iPad Pro zomaar stuk gaat. Hieronder een mooi voorbeeld over onderbouwen gesproken...
Vooral die laatste zin is erg goed onderbouwd. Je stelt hier dat een budget Windows laptop velen malen beter is dan een Apple Macbook. Wederom kijk je puur alleen naar specs en prijs. Hierbij sla je de plank naar mijn mening een beetje mis.

Voor mijn gevoel kom je hier alleen maar om je eigen mening op te leggen en reacties uit te lokken. En het is je gelukt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
route99 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:02:

Was nog aan het typen:

[...]
Schrijf eens aan de hand van feiten... zoals
categorie: 9." tot 10.8" tablets met een of ander SD slot
Daar hebben de 41 tablets de volgende SD-type slotje om een dit kaart in te kunnen gebruiken

[...]
Conclusie : ze hebben allen minimaal 1 type SD kaartslot aan boord sommige zelfs geschikt voor 2 of 3 soorten SD kaartjes. Kan dus geen pijl trekken op jouw verhaal..met "sommigen" zit je er compleet naast.
Het lijkt er zelfs op dat je de Tweakers pricewatch niet of niet goed kent anders had je dit super simpel zelf ...kunnen checken, toch?

[...]
Een 256 GB micro SD kaartje heb je al voor ca 100 euro, stop die in een 16 GB Samsung van 150-200 euro en je bent voor 99.9+% van alle gemakken voorzien.... Voor die 256 GB Ipad mag je minimaal 699 euro neerleggen....
We schrijven inmiddels dan wel over een prijsverschil van 349 tot bijna 400 euro.. (399 om exact te zijn).
Van dit verschil kun je over 2 jaar de Samsung + SD kaart weer van verkopen om weer het zelfde te doen en nog geld overhouden (immers je krijgt ook nog zeker ca 75-90 euro terug voor de 2j oude Samsung) 8) mss nog meer gezien dat 256 GB SD kaartje.

Jammer dat de discussie zo slecht over de gegevens gaan.
Het lijkt wel of de wereld alleen maar een Apple wereld is en je niks anders mag schrijven...
En als het nu eens controleerbaar onderbouwd is, zoals hier ook de bronnen gelinkt zijn....

Edit

[...]

Jezus ga ergens anders lopen klagen!! Man man wat een triest gebeuren! :z :')

@Canon_nl3 top man! Hele goede keus :)

@BillSpaarbank :> you get it!

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het gaat hier wel erg hard offtopic. Aangezien Canon_nl3 inmiddels zijn keuze heeft gemaakt, kan dit topic dan ook wel op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.