Want wat wil je er in de toekomst misschien nog mee gaan doen?
Ik sluit me wel aan bij de jongens hier boven, hier in inversteren kan maar in hoeveren is dit zinvol.
Zou proberen de Hardware die je nu hebt proberen te verkopen en dan voor een paar honderd euro een mooi nieuw systeem kopen. Tweedehands kan ook maar dit is een persoonlijke keuze.
Je zegt graag een SSD te willen en 2/3 schermen. Voor 2/3 schermen heb je wel een GPU (videokaart) nodig, dan is de vraag aan de hand van het budget wil je een nieuwe of tweedehandse. Zelf heb ik anderhalf jaar geleden een GTX 660 2GB gekocht (tweedehands) voor 70,- Deze kaarten gaan nu tweedehands weg voor 50/70 euro. Zou dus voor zo'n kaartje gaan. Een extra case fan kan maar weet niet of dit zinvol is, je kunt beter eerst een kijken wat de temperaturen zijn van je PC want een extra case fan is echt puur voor de koeling van het systeem. Zou dan eerder investeren in een goede PSU (voeding) als je PC 15 uur aan staat. Qua SSD heb je er tweedehands ook wel eentje voor 50/70 euro. Maar het punt met opslag tweedehands aanschaffen is dat je niet weet waarom ze hem weg doen, je moet de verkoper vertrouwen op zijn woord want een SSD kun je vaak niet testen. Daarom koop ik zelf ook nooit opslag tweedehands, maar dit is een mening. Nieuw heb je ook SSD's voor vanaf de 50,- zelf zou ik dan voor eentje gaan van rond de 70,- Zijn toch wat beter gebouwd en betrouwbaarder. Ook zijn deze wat vlugger dan de goed koperen. Deze SSD's zijn vaak wel maar 115/120GB, genoeg voor je Windows en Excel en Spotify en dergelijken maar echt bestanden zou ik hier niet opzetten. Maar je hebt dan nog een HDD waar je al je bestanden op kunt zetten dus dit zal geen probleem zijn.
Een tweedehandse videokaart; +- 60,-
SSD Nieuw ; +- 75,-
Totaal; 135,-
Lijstje met een Asus GTX 660 (Heb deze zelf voor 70,- gekocht 1,5 jaar geleden en ben er erg over te spreken). En de SSD die ik zou pakken voor dat geld.
Link van een GTX 660 Tweedehands;
https://www.marktplaats.n...Id=0&postcode=&distance=0
(het hoeft niet perse een Asus kaart te zijn, een MSI of EVGA is ook prima).
Link van een GTX 660 op Tweakers zelf;
https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=gtx+660
Qua extra ventilator waar je het overhad, ik zou eerst je temperaturen eens meten met een programmaatje wat je er op kunt zetten. Bijvoorbeeld Speccy is zo'n programma. Kijk wat deze temperaturen zijn en kijk even of een extra ventilator nodig is. Zelf denk ik niet, als je er al 2 in hebt zitten. Zit er nu momenteel nog maar 1 case fan is zou ik zoiezo er nog eentje bij doen omdat dit verschil gigantisch zal in in temperaturen. Als je er meer dan 2 in gaat stoppen worden de verschillen tussen elkaar steeds minder klein en dus ook niet relevant voor u in dit geval.
Je PC staat 15 uur per dag aan schreef je, inversteren in een goede voeding is dan zeker ook niet verkeerd. Zelf ga ik altijd voor Seasonic Focus Plus Gold series. Deze beginnen bij 80,- Als je het geld er voor over hebt zou ik voor zo eentje gaan en niet verder zoeken. Er zit immers 10 jaar garantie op die dingen!
Lijstje inclusief Voeding;
Hoop je te hebben kunnen helpen en mochten er nog vragen zijn stel deze gerust!
Met vriendelijke groet,
Thijs