Toon posts:

Ik zie door de bomen het bos niet meer (digicam)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een digicam die niet meer dan 1500,- mag kosten. Ik ben al opzoek maar er zijn zoveel camera's te koop dat ik gewoon niet meer weet welke.
Mijn eisen zijn:
Ik moet er goei vakantie foto's mee kunnen schieten.
Gebruiken voor het schieten van auto die worden geplaatst op de website van de autodealer en voor advertenties in de krant.

Ik zat zelf te denken aan een Ixus 300 of een Ixus v.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 17:24

MAZZA

Barbie is er weer!

Dat zijn inderdaad goede cameras en de Canon A20 maakt ook nette foto's. Misschien moet je het digicam foto topic ff doorspitten. Staat veel informatie.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:05
Lees idd ff [topic=169512] door.

Als je al een beetje weet wat je eisen zijn, kun je de buying guide van dpreview.com gebruiken om erachter te komen welke camera's aan jou eisen voldoen.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 12 juli 2001 14:56 schreef Hitpoint het volgende:
Ik zat zelf te denken aan een Ixus 300 of een Ixus v.
Als je wilt kiezen tussen deze 2 zou ik absoluut de Ixus V WEGSTREPEN en gaan voor de Ixus 300.
Redenen:
De Ixus V is gewoon een veredelde Digital Ixus. Er zit alleen movie op (heb jij niet nodig aan je toepassingen te lezen; en al had je het nodig.. dan liever met geluid, dus alsnog de Ixus300; Heb je geen video nodig, dan zou ik eerder kiezen tussen de Normale Digital Ixus en de Ixus 300; dan heb je duidelijk een andere camera voor het prijsverschil)

Nog een reden:
Ixus300 heeft betere kleuren

En nog een laatste reden:
Ixus300 heeft 3x zoom terwijl de IxusV maar 2x heeft

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
ik heb zelf tijden geleden een digicam gekost: 1,3 megapixels voor 1200 piek (nogal een poosje geleden ja :) )

Waar ik nu in ieder geval op zou letten is:
-minimaal 3.3 megapixels
-flink wat geheugen
-niet een te klein apparaatje wat klote in de hand ligt

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 12 juli 2001 16:30 schreef DinoPK het volgende:
Waar ik nu in ieder geval op zou letten is:
-minimaal 3.3 megapixels
meningen verschillen blijkbaar...
Ik vind 1.92 (2.1) Mpixels zat... kan je op A4-formaat nog mooie, strakke afdrukken van maken.
Sterker nog:
Ik had een 4.6 Mpixel-camera en heb die ingeruild voor een 2.6 Mpixel-camera. En heb ook nog eens een 1.92 Mpixel-camera erbij gekocht... Ik maak toch met enige regelmaat afdrukken op A4-formaat met m'n HP 930c.

Dit zal denk ik duidelijk genoeg zijn
-flink wat geheugen
Indeed... 64 MB is toch echt het minimum... bij voorkeur 128 MB of meer
-niet een te klein apparaatje wat klote in de hand ligt
Beter een klein apparaatje wat goed in de hand ligt dan een grote die klote in de hand ligt....
Ik denk dat je wat anders wilt zeggen ;)
Maar als je een camera koopt, is het wel raadzaam om hem eerst in je vingers te houden om te voelen of het je aanstaat... want voor sommige mensen zijn kleine camera's niet te hanteren (ik neem aan dat je dit bedoelt :) )

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Op donderdag 12 juli 2001 16:43 schreef wfvn het volgende:
Beter een klein apparaatje wat goed in de hand ligt dan een grote die klote in de hand ligt....
Ik denk dat je wat anders wilt zeggen ;)
Maar als je een camera koopt, is het wel raadzaam om hem eerst in je vingers te houden om te voelen of het je aanstaat... want voor sommige mensen zijn kleine camera's niet te hanteren (ik neem aan dat je dit bedoelt :) )
Als je een beetje grote handen hebt is het wel handig als je een niet te kleine camera hebt (en ik heb dus heeele grote handen). Ik snap ook niet waarom iedereen van die vreselijk kleine mobieltjes wil hebben, niet in te drukken die knoppies.

Verwijderd

Ja als je handen wat aan de grote kant zijn is zo'n klein cameratje niks.
En ik kan me best voorstellen dat veel mensen zo'n compact mogelijke camera willen, da's veeeeeeeel makkelijker mee te nemen, wel uitkijken dat je hem niet verliest natuurlijk |:(
Pagina: 1