Welk moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-01 10:09
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om mijn bejaarde Q9300 te upgraden. Waarschijnlijk gaat het een i5 8600K worden. Ik zit nog te twijfelen over de 8700K, maar ik denk dat die de meerprijs niet waard is voor wat gamen en films kijken.

Nu is de CPU dus wel redelijk zeker, en het geheugen ook wel (pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 (What the hell is die prijs debiel hoog opeens?!).

Nu alleen het moederbord nog. Ik heb een strak kleurenschema in mijn PC, en wil dat graag houden. Het moederbord moet daarom zoveel mogelijk wit en/of zwart zijn. RGB's erop mogen, maar hoeven zeker niet.

Ik heb momenteel deze: pricewatch: MSI Z370 SLI PLUS op mijn lijst staan. Ik wil geen enorm fancy moederbord. Gewoon iets wat goed werkt, betrouwbaar is, niet overbodig veel energie slurpt, en er een beetje uit ziet. Ik wil daarom ook niet (veel) meer dan 150 euro besteden aan een moederbord. Ik heb overigens een 1070 videokaart.

Het is alweer even geleden dat ik naar mobo's heb gezocht, dus is degene die ik heb gevonden nog iets? Is dit nog de 'beste' chipset om het moment?

Ik ben niet van plan om te overclocken, maar wil wel zeker de mogelijkheid hebben, mocht het ik het ooit wel willen.

Bij voorbaat dank met het helpen zoeken!

Fanaleds.com

Alle reacties

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Je hebt in iedergeval als je wil overclocken een Z370 moederbord nodig voor coffee lake ik zelf heb de MSI gaming pro carbon iets duurder maar wel erg goed uit de test bij hardware.info.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56
Ik vind het een raar upgradepad.

Je zit nu op een Q9300 uit 2008, dus 10 jaar oud. Blijkbaar is cpu power dus niet echt van belang. (Die 1070 is zwaar overpowered voor een Q9300.)

Waarom dan upgraden naar een 8600k, met relatief duur Z370 moederbord en nog eens een losse koeler (zit er standaard niet bij op een 8600k/8700k)?

Waarom niet een i3 8100 of eventueel een i5 8400? Hoeven niet op een Z-moederbord (komen binnenkort goedkopere Coffee-Lake borden uit) en hebben ook een eigen koeler.

Scheelt je €80 op de CPU (t.o.v. 8400) en 40-50 op de koeler (+geld op een goedkoper Coffeelake bord als je nog even wacht.

En denk je ook aan een goede voeding?

[ Voor 3% gewijzigd door White Feather op 08-01-2018 10:40 ]

• Bose321
Tjm De Groot schreef op maandag 8 januari 2018 @ 05:26:
Je hebt in iedergeval als je wil overclocken een Z370 moederbord nodig voor coffee lake ik zelf heb de MSI gaming pro carbon iets duurder maar wel erg goed uit de test bij hardware.info.
Thanks, dan zal ik sowieso naar een Z370 mobo kijken. Ga even een kijkje nemen naar die van jou.
White Feather schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:36:
Ik vind het een raar upgradepad.

Je zit nu op een Q9300 uit 2008, dus 10 jaar oud. Blijkbaar is cpu power dus niet echt van belang. (Die 1070 is zwaar overpowered voor een Q9300.)

Waarom dan upgraden naar een 8600k, met relatief duur Z370 moederbord en nog eens een losse koeler (zit er standaard niet bij op een 8600k/8700k)?

Waarom niet een i3 8100 of eventueel een i5 8400? Hoeven niet op een Z-moederbord (komen binnenkort goedkopere Coffee-Lake borden uit) en hebben ook een eigen koeler.

Scheelt je €80 op de CPU (t.o.v. 8400) en 40-50 op de koeler (+geld op een goedkoper Coffeelake bord als je nog even wacht.

En denk je ook aan een goede voeding?
Is niks geks aan hoor. Ik kan nu gewoon dingen niet (goed) doen met deze CPU. Vandaar de upgrade. De 1070 heb ik gekocht omdat ik die toevallig voor een hele goede prijs voorbij zag komen. Ik was toen ook al van plan te upgraden, dus die had ik dan alvast.

Die i3 en is minder future-proof en niet (goed) te overclocken mocht ik er meer uit willen halen. Ik wil sowieso niet een standaard koeler want die zijn waardeloos. Die koop ik er gewoon los bij. Die paar tientjes die ik bespaar met een mindere CPU geef ik liever uit aan een betere CPU als ik daar langer mee kan doen. De 8400 is nog wel interessant!

Voeding heb ik gelijk met mijn 1070 vervangen omdat mijn vorige niet de goede aansluitingen had, dus dat zit wel snor.

Maar samenvattend, maakt het heel erg uit welk Z370 moederbord ik neem?

Fanaleds.com

• PC_EVERYDAY
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-11-2025
Zelf ben ik ook in de markt voor een nieuwe CPU en zelf zou ik gaan voor in I5 8400. De benchmarks van deze CPU zijn echt lekker! Ik zou alleen gaan voor de I5 8600K als je van plan bent te gaan overclocken. Zelf ga ik voor de I5 8400, hier hoort wel een Z370 bord bij, een Z170 of een Z270 bord gaat niet werken. Dit geld ook voor de I5 8600K

Zelf heb ik op mijn wenslijst de I5 8400 staan in combinatie met de MSI SLI Plus moederbord, goed keuze ook voor u ongeacht of u nu voor de 8400 of de 8600K gaat.
Heb als koeler een Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB op het lijstje staan.

Op de vraag welke Z370 moederbord je neemt, dit maakt denk ik niet uit, wel denk ik dat je aan de MSI SLI Plus een hele goed hebt. De looks spelen dan voor mij ook een rol ;-)

Componenten die ik persoonlijk zou kiezen als u niet van plan bent de gaan overclocken;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 181,50€ 181,50
1MSI Z370 SLI PLUS€ 147,65€ 147,65
1Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB€ 64,90€ 64,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 394,05

Mocht je zeker weten te gaan overclocken dan ja, dan ga je voor de 8600K.
Hoop uw vragen te hebben kunnen beantwoorden.

Mochten er nog vragen zijn stuur dan een berichtje.

Met vriendelijke groet,
Thijs

• Bose321
thijsvbree schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:22:
Zelf ben ik ook in de markt voor een nieuwe CPU en zelf zou ik gaan voor in I5 8400. De benchmarks van deze CPU zijn echt lekker! Ik zou alleen gaan voor de I5 8600K als je van plan bent te gaan overclocken. Zelf ga ik voor de I5 8400, hier hoort wel een Z370 bord bij, een Z170 of een Z270 bord gaat niet werken. Dit geld ook voor de I5 8600K

Zelf heb ik op mijn wenslijst de I5 8400 staan in combinatie met de MSI SLI Plus moederbord, goed keuze ook voor u ongeacht of u nu voor de 8400 of de 8600K gaat.
Heb als koeler een Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB op het lijstje staan.

Op de vraag welke Z370 moederbord je neemt, dit maakt denk ik niet uit, wel denk ik dat je aan de MSI SLI Plus een hele goed hebt. De looks spelen dan voor mij ook een rol ;-)

Componenten die ik persoonlijk zou kiezen als u niet van plan bent de gaan overclocken;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 181,50€ 181,50
1MSI Z370 SLI PLUS€ 147,65€ 147,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 394,05

Mocht je zeker weten te gaan overclocken dan ja, dan ga je voor de 8600K.
Hoop uw vragen te hebben kunnen beantwoorden.

Mochten er nog vragen zijn stuur dan een berichtje.

Met vriendelijke groet,
Thijs
Thanks! Dat moederbord had ik ook al op het oog, dus dan doe ik die denk ik.

Ik twijfel nog over de 8400 of 8600K. Ik ben niet zo een overclocker, maar de mogelijkheid is wel zo fijn vind ik.

Ik ga komende tijd even wat benchmarks vergelijken denk ik om een uitsluitsel te doen. Als het performance verschil niet groot is maar de prijs wel dan is de 8400 wel redelijk een nobrainer denk ik.

Fanaleds.com

• PC_EVERYDAY
Als ik je verhaal zo lees ben je niet een overclocker, loop het risico dan lekker niet en ga voor de I5 8400 CPU. Zelf ga ik er ook zo eentje halen puur om het feit dat ik ook niet echt van het overclocken ben en de performance van de I5 8400 echt al goed zijn.

Succes met de keuze!
Mochten er nog vragen zijn hoor ik deze graag!
*knip* nee, we gaan niet bedelen om duimpjes en Het algemeen beleid #groeten. AUB dus geen groeten meer onder je posts.

[ Voor 21% gewijzigd door br00ky op 11-01-2018 08:46 ]

• Bose321
thijsvbree schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:52:
Als ik je verhaal zo lees ben je niet een overclocker, loop het risico dan lekker niet en ga voor de I5 8400 CPU. Zelf ga ik er ook zo eentje halen puur om het feit dat ik ook niet echt van het overclocken ben en de performance van de I5 8400 echt al goed zijn.

Succes met de keuze!
Mochten er nog vragen zijn hoor ik deze graag!

(PS je mag me een duimpje omhoog geven als je vind dat ik je goed heb geholpen XD)

Met vriendelijke groet,
Thijs
Heb je gelijk in, die ~80 euro die je bespaart voor vergelijkbare performance in de meeste games is wel mooi meegenomen, zeker met die debiele RAM prijzen. Ik zie alleen dat de 8400 slecht verkrijgbaar is als ik Pricewatch mag geloven?

Welk geheugen neem/heb jij overigens?

Fanaleds.com

• PC_EVERYDAY
Bose321 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:15:
[...]

Heb je gelijk in, die ~80 euro die je bespaart voor vergelijkbare performance in de meeste games is wel mooi meegenomen, zeker met die debiele RAM prijzen. Ik zie alleen dat de 8400 slecht verkrijgbaar is als ik Pricewatch mag geloven?

Welk geheugen neem/heb jij overigens?
De 8400 is nu momenteel slecht leverbaar dat klopt, echter het is een kwestie van wachten. Maar hoelang is de vraag?
Ik zal voor je er achter aan gaan ;-) Ik laat je weten wanneer ik meer weet!
Wat RAM betreft, ik ga altijd voor een 16GB kit.

Ram modules die het bekijken waard zijn momenteel:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M4A2666C15€ 185,-€ 185,-
1Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2A2666C16R€ 202,-€ 202,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 195,50€ 195,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 582,50

Zelf zou ik nu voor de Dominaters gaan, puur om het feit dat ik deze gewoon super mooi vind en omdat deze geclocked zijn op 2.666 en dit vind ik een mooie midden weg, en bij de specificatie's van de I5 8400 staat ''PC4-21300 (DDR4-2666)" Dit betekend niet dat je niet hoger mag gaan dan 2666Mhz.

Zelf zou ik dus gaan voor de Dominaters maar dit is puur om hoe ze eruit zien en daar heb ik het meeste mee.

De Dominators zijn ovrigens perfect voor overclocking mocht je dit gaan willen doen dan raad ik je echt de Dominators aan

Kijk je echt naar performance tussen deze 3 en uitbreid mogelijkheden dan zou ik voor de LPX gaan.
Omdat dit setje bestaat uit 2 reepjes in plaats van 4, je kan zo dus uitbreiden in de toekomst. Ook zijn deze het hoogste geclocked en de CAS en True latency zijn het laagste van deze 3 en dat resulteert is vlugger zijn. Hoeveel vlugger, niet merkbaar vlugger volgens mij maar eeh, dan heb je iets om over op te scheppen ;-)
Heb al veel setjes van LPX geleverd aan klanten en nog nooit iets slechts over gehoord!
Voor ryzen CPU's pak ik eigenlijk altijd de LPX modules omdat Ryzen vluggere RAM nodig heeft maar dit is nu niet het geval want we gebruiken een Intel CPU nu.

Mocht je nog vragen hebben stuur dat gerust een berichtje.

Met vriendelijke groet,
Thijs

• Bose321
Thanks voor hulp. Klopt dat van geheugen? Je hebt toch XMP profiles? Of werkt dat niet met de 8400? Als ik het goed begrijp is dat afhankelijk van het moederbord, dus zou dat moeten werken met 3200MHz sticks op de 8400.

Fanaleds.com

• PC_EVERYDAY
Bose321 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:15:
Thanks voor hulp. Klopt dat van geheugen? Je hebt toch XMP profiles? Of werkt dat niet met de 8400? Als ik het goed begrijp is dat afhankelijk van het moederbord, dus zou dat moeten werken met 3200MHz sticks op de 8400.
Ja dat klopt, je hebt XMP Profiles. Geheugen als je dit installeert loopt vaak, en dan heb ik het over budget moederborden standaard op 2133Mhz, dit hoeft dan niet per definitie de snelheid te zijn van je RAM. Duurdere moederborden zijn slimmer en zetten je RAM vaak meteen op de juiste snelheid, bijvoorbeeld je koopt een 3200Mhz kit dan probeert hij deze ook daadwerkelijk meteen op deze snelheid te zetten.

De XMP profiles zijn ''overclock'' programma's, dit klopt niet helemaal maar het komt wel in de buurt, je zet je RAM op de zo hoog mogelijke snelheid die in de RAM module zelf zit ingebouwd.

Bij de MSI Sli Plus heb je als ik het goed heb 2 XMP profiles, profile 1 zal waarschijnlijk 2666Mhz zijn en profile 2 zal denk ik 3200Mhz zijn.

Dit is dus inderdaad vaak afhankelijk van je moederbord of deze dit ondersteund, de XMP profiles echter zitten als ik het goed heb in de RAM modules zelf al ingebouwd.

Zelf zou ik alleen niet gaan voor 3200Mhz RAM modules tenzij je deze voor een goede prijs kunt vinden.
De snelheid waarmee Intel zelf adverteert voor de I5 8400 is 2666Mhz (soort van sweetspot voor deze CPU dus) Echter word het ook steeds minder relevant om voor vluggeren RAM modules te gaan als je boven de 2666Mhz gaat, je krijgt hier maar een paar FPS mee gewonnen, teminste als ik de benchmarks mag geloven op internet. Mocht je dus een goed setje vinden van 3200Mhz en het is niet aanzienlijk duurder dan een 2666Mhz setje zou ik het ook doen. Anders gewoon lekker voor een 2666Mhz setje gaan onder de 200,-

Zelf ga ik voor deze;

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M2B2800C14€ 181,46€ 181,46
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 181,46

Vind ze er gewoon super goed uitzien en deze Cas en True Latency zijn ook echt zeker niet slecht voor dit geld. Ook bestaan deze maar uit 2 modules wat betekend dat je op je Moederbord nog 2 sloten over houd mocht je nog ooit in de toekomst willen uitbreiden wat RAM betreft.

Dit is een 2800Mhz kit, heb voor deze gekozen omdat zijn broertje namelijk de Dominator 2666Mhz lager is geklocked en omdat deze bestaat uit 4 modules wat betekend dus geen uitbreid mogelijkheden meer.
Deze 2 kosten even veel of de 2666Mhz zelfs iets duurder, vandaar mijn keuzen voor de 2800Mhz kit.

Om terug te komen over de levertijd van de I5 8400 CPU, hier ben ik voor je achter aan gegaan.
Zelf bestel ik ALTIJD bij Azerty en heb het hier dus ook na gevragen.
Marga (Een mederwerker van Azerty ;-)) vertelde me dat ze er rond 19-01 een aantal verwachten bij hun.
Echter vertelde ze wel dat ze hierop geen garanties kon geven.

De 2800Mhz RAM modules zijn ook te koop bij Azerty staat op Tweakers aangegeven en het Moederbord ook, als je alles daar gaat aanschaffen kun je per mail vragen om een offerte vaak, dit scheelt toch weer wat euro's ;-)

De RAM modules zijn wel momenteel niet beschikbaar bij Azerty, zal ik voor deze ook even navragen voor u wanneer deze weer beschikbaar zullen zijn of of dat ze deze überhaupt nog wel gaan verkopen?

Dus rond Januari/Februari verwacht ik zou dat je er wel eentje in huis hebt als dit niet eerder mocht zijn.

Hoop dat ik je heb kunnen helpen!
Mochten er nog vragen zijn stel deze dan gerust.

Met vriendelijke groet,
Thijs

[ Voor 5% gewijzigd door PC_EVERYDAY op 09-01-2018 20:37 . Reden: Aanvullende informatie erbij geschreven ;-) ]

• Bose321
thijsvbree schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:34:
[...]

Ja dat klopt, je hebt XMP Profiles. Geheugen als je dit installeert loopt vaak, en dan heb ik het over budget moederborden standaard op 2133Mhz, dit hoeft dan niet per definitie de snelheid te zijn van je RAM. Duurdere moederborden zijn slimmer en zetten je RAM vaak meteen op de juiste snelheid, bijvoorbeeld je koopt een 3200Mhz kit dan probeert hij deze ook daadwerkelijk meteen op deze snelheid te zetten.

De XMP profiles zijn ''overclock'' programma's, dit klopt niet helemaal maar het komt wel in de buurt, je zet je RAM op de zo hoog mogelijke snelheid die in de RAM module zelf zit ingebouwd.

Bij de MSI Sli Plus heb je als ik het goed heb 2 XMP profiles, profile 1 zal waarschijnlijk 2666Mhz zijn en profile 2 zal denk ik 3200Mhz zijn.

Dit is dus inderdaad vaak afhankelijk van je moederbord of deze dit ondersteund, de XMP profiles echter zitten als ik het goed heb in de RAM modules zelf al ingebouwd.

Zelf zou ik alleen niet gaan voor 3200Mhz RAM modules tenzij je deze voor een goede prijs kunt vinden.
De snelheid waarmee Intel zelf adverteert voor de I5 8400 is 2666Mhz (soort van sweetspot voor deze CPU dus) Echter word het ook steeds minder relevant om voor vluggeren RAM modules te gaan als je boven de 2666Mhz gaat, je krijgt hier maar een paar FPS mee gewonnen, teminste als ik de benchmarks mag geloven op internet. Mocht je dus een goed setje vinden van 3200Mhz en het is niet aanzienlijk duurder dan een 2666Mhz setje zou ik het ook doen. Anders gewoon lekker voor een 2666Mhz setje gaan onder de 200,-

Zelf ga ik voor deze;

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M2B2800C14€ 181,46€ 181,46
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 181,46

Vind ze er gewoon super goed uitzien en deze Cas en True Latency zijn ook echt zeker niet slecht voor dit geld. Ook bestaan deze maar uit 2 modules wat betekend dat je op je Moederbord nog 2 sloten over houd mocht je nog ooit in de toekomst willen uitbreiden wat RAM betreft.

Dit is een 2800Mhz kit, heb voor deze gekozen omdat zijn broertje namelijk de Dominator 2666Mhz lager is geklocked en omdat deze bestaat uit 4 modules wat betekend dus geen uitbreid mogelijkheden meer.
Deze 2 kosten even veel of de 2666Mhz zelfs iets duurder, vandaar mijn keuzen voor de 2800Mhz kit.

Om terug te komen over de levertijd van de I5 8400 CPU, hier ben ik voor je achter aan gegaan.
Zelf bestel ik ALTIJD bij Azerty en heb het hier dus ook na gevragen.
Marga (Een mederwerker van Azerty ;-)) vertelde me dat ze er rond 19-01 een aantal verwachten bij hun.
Echter vertelde ze wel dat ze hierop geen garanties kon geven.

De 2800Mhz RAM modules zijn ook te koop bij Azerty staat op Tweakers aangegeven en het Moederbord ook, als je alles daar gaat aanschaffen kun je per mail vragen om een offerte vaak, dit scheelt toch weer wat euro's ;-)

De RAM modules zijn wel momenteel niet beschikbaar bij Azerty, zal ik voor deze ook even navragen voor u wanneer deze weer beschikbaar zullen zijn of of dat ze deze überhaupt nog wel gaan verkopen?

Dus rond Januari/Februari verwacht ik zou dat je er wel eentje in huis hebt als dit niet eerder mocht zijn.

Hoop dat ik je heb kunnen helpen!
Mochten er nog vragen zijn stel deze dan gerust.

Met vriendelijke groet,
Thijs
Bedankt voor de info. Ik neig toch nog naar 3200MHz geheugen omdat het in benchmarks 5-10FPS meer oplevert voor de games die ik speel, dat vind ik wel de moeite waard om er 20 euro ofzo meer aan te spenderen.

Ik wacht denk ik met de CPU tot deze bij SiComputers leverbaar is, scheelt weer die 20 euro voor RAM. :D

Fanaleds.com

• PC_EVERYDAY
Bose321 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:09:
[...]

Bedankt voor de info. Ik neig toch nog naar 3200MHz geheugen omdat het in benchmarks 5-10FPS meer oplevert voor de games die ik speel, dat vind ik wel de moeite waard om er 20 euro ofzo meer aan te spenderen.

Ik wacht denk ik met de CPU tot deze bij SiComputers leverbaar is, scheelt weer die 20 euro voor RAM. :D
Is prima wat RAM betreft dat is uw keuze, heb het voor de zekerheid ook nog even na gevragen voor u maar deze zijn ook niet meer leverbaar zoals ik dacht, dan heb ik het over de 2800Mhz kit.

Ik zou u graag wel 1 tip mee willen geven en dat is niet te bestellen bij SiComputers, mijn ervaringen zijn daar uiterst slecht! Ze zetten de prijs nu laag om uw aandacht te trekken maar zodra u het product besteld gaat de prijs ineens flink omhoog en bent u uiteindelijk meer kwijt. Ik raad u eerst aan om even de reviews van anderen mensen te lezen over hun en dan kunt u uw eigen mening wel maken. Ik bestel in iedergeval nooit meer bij hun, altijd bij Azerty omdat hun service super goed is en de prijzen altijd een van de laagste.

Denk er alstublieft goed over na ;-)

Met vriendelijke groet,
Thijs

• Bose321
thijsvbree schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:09:
[...]

Is prima wat RAM betreft dat is uw keuze, heb het voor de zekerheid ook nog even na gevragen voor u maar deze zijn ook niet meer leverbaar zoals ik dacht, dan heb ik het over de 2800Mhz kit.

Ik zou u graag wel 1 tip mee willen geven en dat is niet te bestellen bij SiComputers, mijn ervaringen zijn daar uiterst slecht! Ze zetten de prijs nu laag om uw aandacht te trekken maar zodra u het product besteld gaat de prijs ineens flink omhoog en bent u uiteindelijk meer kwijt. Ik raad u eerst aan om even de reviews van anderen mensen te lezen over hun en dan kunt u uw eigen mening wel maken. Ik bestel in iedergeval nooit meer bij hun, altijd bij Azerty omdat hun service super goed is en de prijzen altijd een van de laagste.

Denk er alstublieft goed over na ;-)

Met vriendelijke groet,
Thijs
Ik twijfel inderdaad over SiComputers. Hoor er meer slechte verhalen over.

Kan jij toevallig ook korting krijgen bij Azerty? Haha

Fanaleds.com

• PC_EVERYDAY
Bose321 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:15:
[...]

Ik twijfel inderdaad over SiComputers. Hoor er meer slechte verhalen over.

Kan jij toevallig ook korting krijgen bij Azerty? Haha
Hahaha.

Ik raad je aan om een account aan te maken op Azerty, als je dat hebt gedaan ga je naar je account en das staat er recht ergens offerte aanvragen, klik hierop en zet hier je hardware in die je graag wil aanschaffen bij hun. Wellicht dat ze iets voor je kunnen doen ;-)

Met vriendelijke groet,
Thijs

• Bose321
thijsvbree schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Hahaha.

Ik raad je aan om een account aan te maken op Azerty, als je dat hebt gedaan ga je naar je account en das staat er recht ergens offerte aanvragen, klik hierop en zet hier je hardware in die je graag wil aanschaffen bij hun. Wellicht dat ze iets voor je kunnen doen ;-)

Met vriendelijke groet,
Thijs
Dat zal ik eens proberen. Ik ga denk ik voor deze koeler: pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Eens zien of ze iets van de totaalprijs af kunnen halen...

Fanaleds.com

• PC_EVERYDAY
Bose321 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:04:
[...]

Dat zal ik eens proberen. Ik ga denk ik voor deze koeler: pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Eens zien of ze iets van de totaalprijs af kunnen halen...
Zelf ga ik eigenlijk nooit voor een Aircooler omdat ik deze echt super lelijk vind.
Als ik voor een CPU koeler ga dan kies ik altijd de be quiet! Pure Rock, mooi prijsje voor een prima koeler.

Maar het meest ga ik altijd voor een AIO van Coolermaster. Kijk hier ook even naar want dit is gewoon weg veel mooier en beter in mijn ogen.

De I5 8400 word niet heel erg warm volgensmij dus een AIO is niet nodig, in eigenlijk alle gevallen is een AIO niet nodig tenzij je gaat overclocken maar als je kijkt naar de prijs van dit ding en hoe het eruit ziet en de reviews dan heb ik mijn keuze vlug en makkelijk gemaakt, zeker als de case beschikt over een window.

De componnenten waar ik het over heb gehad;

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Rock€ 31,-€ 31,-
1Cooler Master MasterLiquid ML120L RGB€ 52,30€ 52,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 148,20

Mochten er nog vragen zijn hoor ik deze graag.

Met vriendelijke groet,
Thijs

[ Voor 0% gewijzigd door PC_EVERYDAY op 10-01-2018 22:48 . Reden: Type fout ]

• Bose321
thijsvbree schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:46:
[...]

Zelf ga ik eigenlijk nooit voor een Aircooler omdat ik deze echt super lelijk vind.
Als ik voor een CPU koeler ga dan kies ik altijd de be quiet! Pure Rock, mooi prijsje voor een prima koeler.

Maar het meest ga ik altijd voor een AIO van Coolermaster. Kijk hier ook even naar want dit is gewoon weg veel mooier en beter in mijn ogen.

De I5 8400 word niet heel erg warm volgensmij dus een AIO is niet nodig, in eigenlijk alle gevallen is een AIO niet nodig tenzij je gaat overclocken maar als je kijkt naar de prijs van dit ding en hoe het eruit ziet en de reviews dan heb ik mijn keuze vlug en makkelijk gemaakt, zeker als de case beschikt over een window.

De componnenten waar ik het over heb gehad;

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Rock€ 31,-€ 31,-
1Cooler Master MasterLiquid ML120L RGB€ 52,30€ 52,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 148,20

Mochten er nog vragen zijn hoor ik deze graag.

Met vriendelijke groet,
Thijs
Smaken verschillen zullen we maar zeggen. :P

Heb gisteravond offerte bij Azerty aangevraagd, dus ben benieuwd of er nog iets af kan!

Fanaleds.com

• PC_EVERYDAY
Bose321 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:57:
[...]

Smaken verschillen zullen we maar zeggen. :P

Heb gisteravond offerte bij Azerty aangevraagd, dus ben benieuwd of er nog iets af kan!
Dat is zeker waar haha!
Succes kerel!

[ Voor 5% gewijzigd door PC_EVERYDAY op 11-01-2018 11:27 . Reden: Ik doe eens vriendelijke en geef iemand de groeten maar dit mag natuurlijk niet... ]

Pagina: 1