Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hilmo
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 04-04 21:36
Ik zoek een?
Ik ben me al dagen hier aan het inlezen. Ik heb nu een moto E (de eerste dacht ik, 2014, opslag geheugen van 2 GB :o , waardeloos. Wat ik wil is in elk geval 32 GB geheugen, snel, SD kaart mogelijkheid, GPS, goede camera zijn mijn eisen. Zo min mogelijk rommel aan software, en Chinatoestel geen optie (heb over de Xiaomi Mi A1 gelezen, mooi ding, maar durf dat niet aan). Mijn Moto e is klein qua formaat, maar voor het werk heb ik een 5 inch mobiel, dat gaat prima. Wat groter wen ik ook wel weer aan denk ik.

Wat is je budget?
Echt maximaal 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsapp, facebook, geluidjes opnemen van mijn zoontje, bellen, internetten, aliexpressen, kinderspelletjes (nijntje), paar lichte spelletjes voor mezelf (nog geen idee wat, heb nooit ruimte gehad voor een game voor mezelf), OsmAnd draaien (kompas nooit gehad, niet gemist) en foto's/filmpjes van mijn zoontje maken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kom Wileyfox 2X en Wileyfox Swift 2 plus tegen, maar die is niet zo snel en minder goede camera. Dit had ik denk ik anders gekozen, als ik nog niet zoveel eisen had gehad. Of moet ik een van deze toch overwegen?
Nokia 6, maar die zou langzamer moeten zijn en hoe is de camera?

Waar ik vooral tussen twijfel zijn de Moto G5 serie, die zie ik toch vaak aangeraden worden.

Moto G5s Plus, lees ik over dat die eigenlijk het beste zou moeten zijn. Het liefst de 4GB versie.
Moto G5 Plus, ik begreep dat deze de beste camera had (nu de G5s Plus?) in deze prijsklasse. Mijn tweede keus.
Moto G5s kom ik tegen, deze zou trager zijn begreep ik door de snapdragon 430?

Welke vragen heb je hier nog over?
Op welke volgorde zouden jullie deze ranken? Wat de doorslag moet geven is de beste camera en daarna snelheid. Zie ik nog wat over het hoofd? Ik vind de Moto G5s Plus nog wat duur met vanaf € 288 prijzen en de goede aanbiedingen heb ik net gemist natuurlijk. Dus daarom wil ik ook graag een tweede keus hebben. Omdat ik even moet wennen aan het flinke bedrag (ja ik ben een budget gebruiker, de moto e was toen al een hele stap :X. Ik ben wel onder de indruk van de foto's die ik zie in reviews van de Moto G5 serie, maar ik kan maar geen knoop doorhakken, vandaar mijn vraag. Bedankt!

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15-04 19:40
Ga naar de winkel en houd de telefoons vast, dat helpt al met bepalen van je keuze.

• Hilmo
Goede tip, maar nu nog een winkel vinden die ze alle drie heeft, in elk geval de G5 Plus en de G5s plus. De mediamarkt hier niet en BCC ook niet. In het noorden hebben we niet zoveel keus vrees ik.

Ik lees daarnaast nu op allaboutphones dat de Moto G5 plus betere camera heeft dan de Moto G5s Plus. Die maar eens in het echt bekijken dan, als er geen betere opties zijn qua camera.

• John Rambo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11-04 14:54
Waarom zou je de Mi A1 niet aandurven?

Edit: Mi A1 is bij 5 winkels verkrijgbaar in NL volgens pricewatch. In China kan je hem vanaf 180,- vinden maar dan zit je met import, verzenden, etc.

De Mi A1 heeft een dual cam waar je leuke foto's mee moet kunnen maken.

[Voor 75% gewijzigd door John Rambo op 10-01-2018 08:51]

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3 / Xiaomi Redmi Note 8T

• Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 10:36
Wat @John Rambo ook zegt, waarom niet?
Chinashoppen kan én is goedkoper maar is ook gewoon verkrijgbaar bij Belsimpel.
De Xiaomi redmi Note 4 is goedkopere optie met grote batterij

• kazeykazeman
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 15-04 13:59
Xiaomi Mi A1 is zeker een goede keuze, ook vanwege Android One. Dit betekent dat je in het toestel weinig tot geen sporen zal kunnen vinden dat het een telefoon uit China is. Uitstekend toestel voor deze prijs!

Mocht je dat niet aandurven dan zou ik de Moto G5 Plus aanraden. De G5s Plus is te weinig een verbetering om het prijsverschil te rechtvaardigen en de gewone G5 is inderdaad wat matig dankzij de 430-processor

• Pinin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09-04 12:52
Zoals iedereen al schrijft, de G5Plus. (als je hem nog kan vinden)
En wellicht een Wileyfox (beter lezen Pinin :X )

[Voor 14% gewijzigd door Pinin op 10-01-2018 09:34]

There is no such thing as too much coriander.

• Hilmo
Xiaomi Mi A1 zag ik gister (en vandaag nog) bij gearbest voor 181 euro, Registered Air Mail is gratis en douane kosten worden vergoed op het moment) wel even goed over getwijfeld, maar zoals geschreven vind ik camera kwaliteit een heel belangrijk punt. Ik zou er geen andere rom opzetten of wat dan ook en in geval van stuk gaan, wil ik hem niet meer naar china sturen.

Ik heb filmpjes gekeken van de verschillen, vooral op camera en film gebied. De Xiaomi is duidelijk veel schokkeriger qua beeld, bij de foto's wint dan de een en dan de ander. Vingerafdruk zit aan de achterkant, lijkt me erg onhandig ook ivm hoesje en de grootte vind ik ook wel groot.

Ik ga dan toch maar voor deG5 plus. Al zou het zo maar kunnen dan over 4 jaar oid (ja ik doe lang met mijn mobiel), ook voor een chinafoon ga, want ik had het bijna gedaan.

[Voor 59% gewijzigd door Hilmo op 11-01-2018 06:56]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True