Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdeb797
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02 14:04
Goedemiddag,
Ik heb geconstateerd dat mijn router Netgear R7000 de snelheid met meer dan de helft afknijpt zowel met kabel als via wifi.
Ik heb een Caiway glaspakket 400/400
Als ik rechtstreeks meet op glasvezelmodem krijg ik de juiste snelheden.

Downstream: 406.0 Mbits/s
Upstream: 405.0 Mbits/s

Als ik rechtstreeks op mijn router probeer zonder dat er andere apparatuur op is aangesloten krijg ik

Downstream: 165.0 Mbits/s
Upstream: 160.0 Mbits/s

Netgear R7000 firmware V1.0.9.18_1.2.27

Heb hem ook terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat.
heb van alles aan het googelen geprobeerd maar kan de oplossing nog niet vinden.
Iemand raad?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb je QOS of andere zaken (firewall?) ingesteld die de cpu zouden belasten?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:39
Probeer eens het volgende

Setup -> QoS Setup -> Enable QoS -> Automatically update performance optimization database [update now]

Daarna kan QoS weer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdeb797
Heb met en zonder Qos geprobeerd maar dat maakt niet uit
Ook gelijk met standaard fabrieksinstellingen geprobeerd maakt ook niet uit
geen firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdeb797
gedaan Raven-nl bijgewerkt naar Versie: v1.170,0.0.11 maar resultaat blijft zelfde

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 42% gewijzigd door rens-br op 08-01-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36
Misschien bied de discussie in deze thread op de Netgear supportsite een oplossing.

Oplossing ligt mogelijk in een nieuwe firmware hotfix (v1.09.20) of terug naar een oudere versie (v1.0.3.24).

Ik draai hier nog steeds v1.0.5.48_1.1.79 en heb geen problemen met snelheid of stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdeb797
Het ligt inderdaad aan de firmware, diverse geprobeerd en nu de juiste snelheid.
V1.0.7.12_1.2.5 die geeft de juiste snelheid door.

1.05.70 ook juiste snelheid
1.09.06 niet de juiste snelheid
1.09.10 niet de juiste snelheid
1.09.18 niet de juiste snelheid
1.09.20 fix niet de juiste snelheid

wel raar dat de snelheid bij sommige firmware met 2/3 achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:02
jdeb797 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:51:
[...]

wel raar dat de snelheid bij sommige firmware met 2/3 achteruit gaat.
"Snelheid" (=bandbreedte) gaat er niet op achteruit, het is niet alsof er wrijving optreedt en je een bepaald deel/percentage verliest. Het is een keten en de zwakste schakel bepaalt de totale performance. Bij sommige firmwares is de throughput die de R7000 haalt blijkbaar opvallend laag. Dat staat los van je internetverbinding. Als je verbinding twee keer zo snel zou zijn, zou je alsnog exact dezelfde throughput ermee halen. Omgekeerd, als je verbinding aanzienlijk trager was (trager dan de max throughput van de R7000 met brakke fw) zou je er niets van merken omdat dan je internetverbinding en niet de router de beperkende factor zou zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdeb797
Begrijp ik,maar heb op mijn glas vezel constant 400/400
En bij sommige firmware 140/125 maar zeker niet boven de 200/200
Blijf het toch vreemd vinden zulke verschillen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Verkrijgbaar sinds: 19 oktober 2013
Het is dus al een oudje en aan firmware zullen ze niet veel tijd/geld meer besteden.

Sowieso zijn die gaming routers nogal onzin, voor dat geld heb je ook een leuke Mikrotik en een Unifi AP op de juiste plek waar je veel meer aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdeb797
Denk ook dat ik ga over schakelen naar unifi ap, maar daar hoort toch ook een goede router bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Op het Netgear forum barst het van de verhalen over issues met meerdere versies van de firmware.
Zelf heb ik vergelijkbare problemen los van de wlan problemen.

Ik ben toevallig nu ook aan het kijken naar een nieuwe want na een half jaar aanprutsen ben ik er wel klaar mee. Heb het ook met DD-WRT overigens.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:38
jdeb797 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:52:
Denk ook dat ik ga over schakelen naar unifi ap, maar daar hoort toch ook een goede router bij
Wat is er mis met je standaard router? Je geeft aan wel je maximale snelheid hier mee te halen? Als je je wifi hiervan uitzet en ergens op de juiste plek een AP hangt (er van uitgaande dat je wifi-problemen ervaart) ben je er vaak al. Je zou zelfs kunnen overwegen om de R7000 als AP te gebruiken, dan hoef je geen nieuwe spullen aan de schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 13:48
gastje01 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:17:
[...]

Wat is er mis met je standaard router? Je geeft aan wel je maximale snelheid hier mee te halen? Als je je wifi hiervan uitzet en ergens op de juiste plek een AP hangt (er van uitgaande dat je wifi-problemen ervaart) ben je er vaak al. Je zou zelfs kunnen overwegen om de R7000 als AP te gebruiken, dan hoef je geen nieuwe spullen aan de schaffen.
Het probleem hier /is/ de router ;) Zolang de R7000 voor welke AP dan ook zou hangen en het apparaat niet snel genoeg is om te routen/routings-issues heeft dan gaat hij niet zijn snelheid halen.

Tenzij je van je glasprovider ook een router hebt gekregen (experiabox oid) dan kan je natuurlijk je R7000 puur als AP instellen, en zal je geen last hebben van trage bedrade snelheden.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:38
terror538 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:42:
[...]

Het probleem hier /is/ de router ;) Zolang de R7000 voor welke AP dan ook zou hangen en het apparaat niet snel genoeg is om te routen/routings-issues heeft dan gaat hij niet zijn snelheid halen.

Tenzij je van je glasprovider ook een router hebt gekregen (experiabox oid) dan kan je natuurlijk je R7000 puur als AP instellen, en zal je geen last hebben van trage bedrade snelheden.
Dat /is/ ook precies wat ik bedoel ;)
Ik heb het hier over de standaard router. Hiermee doel ik op het geval dat je van je provider hebt gekregen. Wellicht heb ik het niet handig omschreven, maar volgens mij bedoelen we hetzelfde.

De apparatuur die je van je provider krijgt is doorgaans prima berekend op de snelheden die bij je abonnement horen (althans, daar zou je min of meer een beetje van uit mogen gaan). Ik zou m persoonlijk alleen vervangen om een van de volgende redenen:
- Brakke wifi (T-Mobile levert bijvoorbeeld bij glas een 2.4 GHz only device, niet meer meer van deze tijd. Daarbij staan ze vaak in de meterkast en dit is zelden/nooit de ideale plaats voor een snel draadloos netwerk
- Dichtgetimmerde firmware / geen volledige controle over het apparaat
- Komt overeen met mijn vorige punt, te weinig instelmogelijkheden in de firmware

Als je geen speciale dingen met je verbinding doet kun je vaak prima toe met het standaard spul en een of meerder losse APs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 13:48
gastje01 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:51:
[...]

Dat /is/ ook precies wat ik bedoel ;)
Ik heb het hier over de standaard router. Hiermee doel ik op het geval dat je van je provider hebt gekregen. Wellicht heb ik het niet handig omschreven, maar volgens mij bedoelen we hetzelfde.

De apparatuur die je van je provider krijgt is doorgaans prima berekend op de snelheden die bij je abonnement horen (althans, daar zou je min of meer een beetje van uit mogen gaan). Ik zou m persoonlijk alleen vervangen om een van de volgende redenen:
- Brakke wifi (T-Mobile levert bijvoorbeeld bij glas een 2.4 GHz only device, niet meer meer van deze tijd. Daarbij staan ze vaak in de meterkast en dit is zelden/nooit de ideale plaats voor een snel draadloos netwerk
- Dichtgetimmerde firmware / geen volledige controle over het apparaat
- Komt overeen met mijn vorige punt, te weinig instelmogelijkheden in de firmware

Als je geen speciale dingen met je verbinding doet kun je vaak prima toe met het standaard spul en een of meerder losse APs.
Dan doelen we inderdaad op hetzelfde ;)

Heb even gekeken voor TS op wat caiway levert voor glas en het lijkt erop dat het slechts een simpele media converter is (die evt. iets doet met VLAN voor interactieve TV) in dat geval zal hij wel zelf een eigen router moeten plaatsen. Het ding lijkt in ieder geval geen NAT te doen.

Je kan nog evt. kijken of je met OpenWRT op je routert betere prestaties krijgt, anders inderdaad investeren in een andere router en dan kan je je netgear houden als extra accesspoint.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 20:36
Probleem met DD- en Open-WRT firmware is dat die firmware geen hardware accelaratie ondersteund. Daarmee wordt het halen van hoge WAN/LAN snelheden tot 1 Gbps een probleem. (Ik weet even niet wat het maximaal haalbare is als de R7000 op ....-WRT firmware draait.)

Netgear's eigen firmware ondersteund wèl hardware acceleratie en kan dus veel hogere snelheden halen.
Smallnetbuilder bereikte > 900 Mbps. Maar zoals hier besproken, verschillende Netgear firmwares geven wisselende resultaten.

Desalniettemin, is DD-WRT mogelijk een poging waard, omdat het misschien toch ook de 400 Mbps haalt.

Misschien een tip: de nieuwste firmware is niet altijd de meest optimale voor je situatie. Ik heb het in ieder geval opgegeven continue alles te updaten, als het geen verbetering oplevert of een bepaalde bug oplost tenminste. Zoals gezegd draait mijn R7000 (hier al een "oud beestje" genoemd) nog steeds op volle toeren op v1.0.5.48_1.1.79 van eind 2015.

[ Voor 4% gewijzigd door Masimo op 08-01-2018 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier staat er 1tje puur als AP.. dus heb ik geen last van de beperkingen in de router onderdelen..

Geen idee of je Caiway modem nou ook iets van routing al doet... maar dan zou je natuurlijk AP only mode gaan doen ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sallanche
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-03 16:41
Hoi SMSFreak,

welk firmware versie draai je ?

ik heb hem ook in AP staan, maar gaat van 240 naar 85 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hier geen problemen met V1.0.9.34_10.2.36
Ik heb hem achter een bridge Ziggo modem staan.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7609066990.png

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sallanche schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:30:
Hoi SMSFreak,

welk firmware versie draai je ?

ik heb hem ook in AP staan, maar gaat van 240 naar 85 :(
http://xvtx.ru/xwrt/download.htm

en dan zit ik nog op 380.68_4 :') moet nodig weer updaten :D :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdeb797
Ik heb hem inmiddels in de verkoop staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sallanche
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-03 16:41
SMSfreakie schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:24:
[...]

http://xvtx.ru/xwrt/download.htm

en dan zit ik nog op 380.68_4 :') moet nodig weer updaten :D :+
dank je, ik ga kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scheuj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-07-2023
Interessant. Ik had min of meer hetzelfde probleem ook bij Caiway 150/150 abo maar dan met een TPlink TL-WDR4300. Bij mij wordt de snelheid gehalveerd naar 75/75 terwijl ik op het modem gewoon 150/150 blijf halen. Heb de router een paar keer gereset naar fabrieksinstellingen, DD-WRT en openWRT geinstalleerd maar geen verbetering. Uiteindelijk een backup gemaakt van mijn router instellingen en de originele firmware maar weer terug geplaatst en het zaakje werkt weer op 150/150. Dit was in october 2019 en het heeft een week of 6 goed gewerkt en daarna hetzelfde probleem. Heb nu een Netgear R7000 en tot op heden het probleem nog niet terug gezien. Ik zal het in de gaten houden want als met de Netgear hetzelfde probleem optreedt heb ik hem dus voor Jan L...L gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezzy
  • Laatst online: 17-08-2024
Sinds 2 dagen is de snelheid van mijn 2.4ghz ook meer dan gehalveerd. Bedraad en 5 ghz werkt perfect. Er is veel over te vinden op het netgear forum echter lijkt netgear niet echt te reageren.

Vele denken dat het te maken heeft met de onlangs uitgerolde firmware. Echter lijkt een factory reset / downgrade van firmware niet de oplossing, althans niet voor mij.

Voorheen ook al problemen gehad met netgear mbt fixen van security leaks. Op een of andere manier zijn ze niet in staat om hun software te testen voordat ze het uitrollen.

Voor mij laatste keer dat ik een netwerk product van netgear koop :). Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
dezzy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:39:
Sinds 2 dagen is de snelheid van mijn 2.4ghz ook meer dan gehalveerd. Bedraad en 5 ghz werkt perfect. Er is veel over te vinden op het netgear forum echter lijkt netgear niet echt te reageren.

Vele denken dat het te maken heeft met de onlangs uitgerolde firmware. Echter lijkt een factory reset / downgrade van firmware niet de oplossing, althans niet voor mij.

Voorheen ook al problemen gehad met netgear mbt fixen van security leaks. Op een of andere manier zijn ze niet in staat om hun software te testen voordat ze het uitrollen.

Voor mij laatste keer dat ik een netwerk product van netgear koop :). Helaas.
Deze problemen had ik ook met Asus rt660u. Asus kan je ook beter niet kopen dan.

Weg

Pagina: 1