Videokaart continue aan en uit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 23:27
Voor mijn studie gebruiken we vaak Revit 2018 (3D ontwerp programma), maar tijdens het gebruik loopt alles regelmatig een seconde vast. Tijdens die seconde klinkt het alsof de fans van de GPU ineens beginnen te draaien (of even stoppen en meteen weer aan gaan). Weet iemand hoe dit op te lossen is? Al is het maar een seconde, irritant is het zeker.

Het gaat hier om de Acer Aspire 7 A715-71G-70FK.
GPU: Nvidia GTX 1050ti 4GB

Misschien is het de CPU ipv GPU, maar als ik Revit opstart dan gaat de GPU aan en hoor ik hetzelfde geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10 23:08
Kun je de rest van het systeem ook geven? Het kan zo zijn dat iets anders in de computer blijft hangen, load op de GPU naar 0 toe gaat, fans gaan uit en wanneer de load terugkomt gaat de fan weer draaien.

Is het hele systeem wat vastloopt of alleen dat programma? Anders zou het ook de CPU kunnen zijn, het geheugen of de HDD die begint te falen.

Uit de informatie die nu gegeven is, is het lastig om de oorzaak te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Ik weet niet welke specificaties je allemaal nodig hebt, maar hier is de link voor Tweakers: pricewatch: Acer Aspire A715-71G A715-71G-70FK
En iets uitgebreider, indien nodig:
https://www.expert.nl/acer-a715-71g-70fk

Als het niet genoeg is installeer ik wel een programma waar alle specificaties te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:56

Eren

Boss of this gym

Mark22 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:35:
Ik weet niet welke specificaties je allemaal nodig hebt, maar hier is de link voor Tweakers: pricewatch: Acer Aspire A715-71G A715-71G-70FK
En iets uitgebreider, indien nodig:
https://www.expert.nl/acer-a715-71g-70fk

Als het niet genoeg is installeer ik wel een programma waar alle specificaties te zien zijn.
Je laptop voldoet aan de eisen. Heb je geprobeerd om je videokaart op een vaste fan snelheid te zetten? Maar als ik het zo hoor is dat je videokaart als die niks te doen heeft koel genoeg is en de fans gewoon niet laat draai en als je weer bezig bent met iet's intensief kan het zo zijn dat de temperatuur boven de 60c schiet en dan voor een seconde meteen de clocksnelheid omlaag zet om schade te voorkomen en zorgt ook voor lage frames of het vriest voor een seconde en dan de fans op start om weer koel te worden en zo gaat het constant door. Het is maar een idee ik weet zelf niet zeker of het een hardware of software probleem is. Heb je het ook met andere applicaties die zwaar gebruik maakt van je CPU en GPU? Probeer maar eens een benchmark op te starten en kijk of de probleem zich daar ook voort doet.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Eren schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:50:
[...]

Je laptop voldoet aan de eisen. Heb je geprobeerd om je videokaart op een vaste fan snelheid te zetten? Maar als ik het zo hoor is dat je videokaart als die niks te doen heeft koel genoeg is en de fans gewoon niet laat draai en als je weer bezig bent met iet's intensief kan het zo zijn dat de temperatuur boven de 60c schiet en dan voor een seconde meteen de clocksnelheid omlaag zet om schade te voorkomen en zorgt ook voor lage frames of het vriest voor een seconde en dan de fans op start om weer koel te worden en zo gaat het constant door. Het is maar een idee ik weet zelf niet zeker of het een hardware of software probleem is. Heb je het ook met andere applicaties die zwaar gebruik maakt van je CPU en GPU? Probeer maar eens een benchmark op te starten en kijk of de probleem zich daar ook voort doet.
Ik denk ook dat Revit net niet zwaar genoeg is voor de GPU om de fans constant te laten draaien. Bij games en benchmarks draaien ze wel de hele tijd, maar die spellen zijn ook zwaarder dan Revit en vereisen meer kracht van de GPU. Ik heb geen idee hoe ik ze de hele tijd laat draaien trouwens, is hier een programma voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:56

Eren

Boss of this gym

Mark22 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:03:
[...]

Ik denk ook dat Revit net niet zwaar genoeg is voor de GPU om de fans constant te laten draaien. Bij games en benchmarks draaien ze wel de hele tijd, maar die spellen zijn ook zwaarder dan Revit en vereisen meer kracht van de GPU. Ik heb geen idee hoe ik ze de hele tijd laat draaien trouwens, is hier een programma voor?
Met MSI afterburner kan je een eigen fan profiel aanmaken.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Eren schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:00:
[...]

Met MSI afterburner kan je een eigen fan profiel aanmaken.
Waarom weet ik niet, maar de knoppen voor zo'n profiel en de fan speed slide zijn niet "klikbaar"
Pagina: 1