Toon posts:

Goedkoop redelijk videoplankje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee ik heb een 2e poeter (p2-33@400 met 64mb) en ik wil er een goed(koop) videoplankje ingooien (beeldkwaliteit maakt niet zo veel uit) zodat je er lekker ook q3 op kan spelen... Zat zelf te denken aan een V3-2k.. Of kan ik beter iets meer bijleggen en een V3-3k kopen (ben niet bang voor een beetje overklokken hoor), of toch een V770 non-ultra kopen? Zoals ik al zei, beeldkwaliteit maakt niet zo heel veel uit, snelheid is wat belangrijker (ik speel er zelf toch niet (nauwelijks) op). Suggesties zijn welkom (ook overklokbaarheid enzo in gedachten houden :))

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Ik heb iemand gezien met een hele (heeeeleee) goedkope Asus AGP videokart met een TNT2 Vanta chipset erop, 8 mb en die doet het heel aardig met Quake 3 op 640x480x32 en 16 bits textures.

Kaartje kost zoiets als 140 piek en dat is niet duur.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• budi
  • Laatst online: 22:13
Oh ja opvoerbaarheid:
hij draait standaard op 120/110 (mem/core) zónder koelblok of koeler. Als je er nu zelf een pentium 1 koeler opzet, kun je hem klokken op 166/150. Niet slecht toch?

Ik heb tussendoor nog ff snel gezocht maar ik kan hem zo snel niet ergens vinden, dus misschien ben ik weer nutteloos bezig :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil toch wel een res van 800x600, als het ff kan 1024x768 draaien en een timedemo van 45 minstens draaien ALS HET KAN met 32bits kleuren... Vertex of lightmap lightning boeit me niet, vertex toch veel duidelijker.. Volgens mij kan ik voor 300 pieken en 1024 die 32bits colors wel vergeten of vergis ik me?

Verwijderd

Topicstarter
Ach 32bits kan me eigenlijk niet zoveel boeien... Verander de vraag naar:
Welke kaart kan ik beter kopen (met overklokbaarheid in gedachten)
V3-2k of 3k???
Kan ze allebei redelijk goedkoop krijgen...

• gkros
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06-2023
Hoe kan je die kaarten eigenlijk opvoeren ik heb ook zo`n kaart wat voor een weet ik niet maar hij draait prima en ik wil hem wel opvoeren als ik er tips over krijg,dus ik hou me aanbevolen.

Verwijderd

viper 2 kost rond de 350 piek

heb je een goed kaartje als je voornamelijk q3 en ut speelt

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar... Heb vanmiddag een v3-2k gekocht... Q3 loopt goed zat (1024 met timedemo van 52.5, goed genoeg voor mij...).
Als ik beeldkwaliteit wil kijk ik wel op me andere poeter :)
Misschien komt glide ondersteuning nog wel een keer van pas :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus alleen nog niet opgevoerd... Tot hoe ver kan een v3-2k??? En waar kan ik daar een progje voor krijgen? Ik gooi er wel een 80mm case fan naast :) als het goed is scheelt dat 25 graden ofzo... Tenminste bij m'n g400 wel :)

• Morgoth
  • Laatst online: 15-08 10:53
Ik heb mijn voodoo3 2k met een standaard socket7cooler op 183mhz lopen (clock en memory)

• Crazyhorse
  • Laatst online: 28-08 11:52
Diamond stealth S III 540 32mb.
Echt een leuke kaart voor zijn geld en een stuk beter dan een voodoo 3 2k.
32bit loopt best goed in 1024

Verwijderd

die laaste is persoonlijk een beetje een bagger kaart die ik iedereen afraad. Kut drivers en beroerde framerate.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met je meepraten Nosferatu, kheb er zelf ooit een (in een ver grijs verleden) gehad... De V3-2k bevalt prima :) precies wat ik nodig had... Nu nog ff oppompen... Is btw wickedGL aan te raden? Enne waar vind ik een overclocking progje?
Pagina: 1