Vraag

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-01 10:52
Hey mensen,

Ik heb op dit moment mijn pc gewoon via HDMI aan mijn tv hangen en speel zo alle videobestanden af.
Sinds kort heb ik echter dat de videoplayback van mijn pc hapert sinds die grote Windows creators update.
Dit merk ik in videobestanden via VLC en WMC en ook in youtube via Chrome of Edge.
Egde in mindere mate gelukkig.

Al het nodige geprobeerd en niks lijkt echt te helpen, enige realistische oplossing lijkt me een volledige reinstall. Door de vele installaties van programma's komt me dat mij op dit moment even niet gelegen.

Doordat ik later dit jaar ook ga verhuizen naar een nieuwbouwwoning in een situatie waarbij de pc niet meer op dezelfde verdieping komt te staan als de tv, ben ik mij aan het orienteren op een nieuwe mediaoplossing.

Wat raden jullie aan als mediaspeler die probleemloos allerlei content afspeelt en verschillende codecs kan ondersteunen?

Ik heb zelf al een beetje onderzoek gedaan en lees vaak de Nvidia Shield in combinatie met een NAS.
Is dat een correcte oplossing of hebben jullie betere suggesties?

Ik heb ook al via de XBOX x + VLC video gestreamd over netwerk, maar dat loopt toch niet helemaal soepel. Zelfde verhaal met VLC via de Sony Smart tv.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Tja je geeft het zelf al aan, de Nvidia Shield TV is de beste mediaspeler van dit moment.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:57

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Een odriod c2 met kodi. Deze ondersteunt x265. Echter wel lastig leverbaar momenteel.

Usenet handleidingen

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
De eerste vraag lijkt me wat mag het kosten? Je kan zo verschrikkelijk veel kanten ermee op... Een shield is een prima optie, maar je kan ook zelf wat in elkaar zetten bijvoorbeeld.

iRacing Profiel

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 10:24
Ik denk 'kant-en-klaar, in tegenstelling tot zelfbouw, dat OP bedoelt. Dan zou ik neigen naar een shield i.c.m een Synology die kan transcode?

Ben ook aan het uitkijken voor dergelijke setup. best bang for buck weet ik niet van Synology voor videostreamen, helaas

[ Voor 30% gewijzigd door eSCe op 10-01-2018 00:33 ]

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-01 10:52
Hey allemaal.

Bedankt voor jullie reacties. Ik bedoel meer een kant en klaar optie idd.

Gisteren wel even een nieuwe netwerkswitch (gigabit) gekocht. Had nog steeds een oude 100mbps.
Het internet is iig sneller geworden alleen is het probleem nog niet verholpen.

Ik ben er achter gekomen dat de Xbox one (x) een issue heeft dat hij alle apps op 60FPS draait.
Dit zorgt voor stutter in VLC met videobestanden op lagere framerate. Oftwel mijn Xbox one X met netwerkverbinding via draad streamt slechter dan mijn Sony smart tv via Wifi vanaf dezelfde bron.
Is echt een issue in de software van de xbox one.

Streamen via TV vanaf de pc gaat aardig alleen het is het toch nog net niet. Ik kon gisteren geen netwerkabel in de tv hangen ivm wallmount, maar ik vraag me ook af of dat echt een oplossing gaat bieden.
Ik kan via netflix wel gewoon probleemloos 4k streamen via de TV dus ik denk dat bandbreedte niet eens de issue is.

Ik richt me nu dus even op de VLC player zelf en ga misschien dit weekend even de pc toch opnieuw installeren. Heel irritant als iets altijd gewoon goed gewerkt heeft en opeens niet meer.
Het is ook echt geen hardwareprobleem of gebrek aan power want het er zit een GTX 1070 in met de nieuwste drivers.

en los gezien of een reinstall de oplossing biedt. Het vraagstuk blijft inderdaad in verband met de verhuizing later in het jaar.

Wat het mag kosten. Dat maakt op zich niet zo heel veel uit, natuurlijk niet idioot duur. ;) Het gaat mij er meer om dat ik zorgeloos videbestanden kan afspelen.

Hoe zit het eigenlijk met die 4k blu ray spelers, spelen die naast die schijfjes ook gewoon bestanden via netwerk of vanaf een externe bron? Ik zie wat mooie apparaten voorbij komen op CES 2018 nu?
Pagina: 1