Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:53

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Topicstarter
Mijn vraag
De standaard Youtube-app voor de Apple TV 4 hapert tijdens het weergeven van de meeste Youtube-filmpjes. Ik heb niet kunnen ontdekken wat de overeenkomst is tussen de filmpjes (het lijkt bij alle soorten filmpjes, ongeacht resolutie of lengte, voor te komen.

Het lijkt alsof hij buffert, maar ik weet niet zeker of dat het is. Het probleem speelt al ruim een half jaar en trad daarvoor niet op. Andere apps (waaronder Netflix, Vimeo) hebben het probleem niet.

Het vreemde is dat dit alleen gebeurt als de AppleTV is verbonden met mijn Telfort VDSL-verbiding (waarbij het niet uitmaakt of dat bedraad of draadloos is). Het maakt ook niet uit of ik de Apple TV via mijn Airport Extreme (huidig "melkpakje" met nieuwste firmware) of rechtstreeks op mijn Telfort Experia-box aansluit.

Als ik mijn Apple TV via de hotspotfunctie van mijn iPhone laat lopen (Vodafone Business-abonnement) dan treedt het probleem niet op.

Andere apparaten hebben geen probleem met het weergeven van Youtube via de Telfort-verbinding.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Apple TV 4 met de nieuwste tvOS
Apple Airport Extreme (huidige versie, nieuwste firmware)
Telfort Experiabox (uit 2016)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- verbinding bedraad laten verlopen via Experiabox: probleem treedt wel op
- verbinding bedraad via Airport: probleem treedt wel op
- DNS van Telfort vervangen door die van OpenDNS: probleem treedt wel op

- verbinding laten lopen via Vodafone 4G (via hotspot op iPhone): probleem treedt niet op
- Youtube op andere apparaten (MacBook Pro, PS3, iPhone, iPad en AppleTV 3): probleem treedt niet op.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen of heeft iemand met hetzelfde probleem?

[ Voor 16% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 07-01-2018 14:29 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl