Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Raspberry, Normally-Open Circuit

Pagina: 1
Acties:

• rdvl
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16-01 16:50
Ik ben bezig met het uitbouwen van mijn domotica gedeelte, laten we voor opstellen dat ik weinig ervaring heb met elektronica. En vandaar door de bomen het bos niet meer zie.

Ik heb een alarm systeem welke zone 1 op basis van Normally-Open is ingesteld. Als ik 2 draadjes aansluit daarop en ze verbindt, gaat het alarm netjes af. Tot zo ver gaat het goed.

Wat ik wil is doormiddel van de GPIO pins op mijn Raspberry PI 3B hetzelfde voor elkaar krijgen. Ik wil dit aansturen vanuit HomeAssistant.

Wat ik nu gedaan heb is de draadjes aangesloten op 14/16 op het GPIO bord, en vanuit HomeAssistant GPIO23 aangestuurd als switch. echter het werkt niet.

Kan iemand mij op weg helpen

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01:45

Brahiewahiewa

boelkloedig

De GPIO pinnen gedragen zich niet als een schakelaar. Een GPIO pin is laag ( 0 V ) of hoog ( 3,3 of 5 V ).
Gebruik een relais ( google is your friend ) en sluit de draadjes van het alarmsysteem op de NO contacten van het relais

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• rdvl
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16-01 16:50
Ik heb uit eindelijk werkend gekregen met het volgende script:

import RPi.GPIO as GPIO
import time

GPIO.setmode(GPIO.BCM)
GPIO.setup(22, GPIO.OUT)

GPIO.output(22, GPIO.HIGH)

Enige is dat ik het nu nog vanuit HomeAssistant moet gaan aansturen.

• martinvdm
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik denk toch dat je met een resistor zal moeten gaan werken, aangezien je nu last van een 'floating' switch hebt.

He who laughs last thinks slowest!

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2018 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*