Problemen met Prolific USB Serial driver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_P
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-10-2022
Hoi Allen,

Ik heb ene Imac met OSX high Sierra 10.13.2 en een Arduino kloon met een Prolific PL2303TA USB to serial chippie op.

Na het installeren van de laatste driver, http://www.prolific.com.t...uct.aspx?p_id=229&pcid=41 , staat de UsbSerial wel in de hardwarelijst, maar doet niks, hij kan de serial port niet vinden.

doe ik in terminal cd /dev en ls tty.usb*, krijg ik melding dat er geen poort wordt gevonden.

Nu zijn er op het net verschillende sites waar men spreekt over het aanpassen van vendor & manufacturing codes in de driver, maar dat brengt ook niks, want ik krijg de melding dat /System/Libraries/Extensions/ProlificUsbSerial.kext niet bestaat. :( :( :(

als ik nu de Imac opstart in recovery mode, en via de terminal de SIP (System Integrity Protection) uitzet met csrutil disable, opnieuw opstart, driver installeer en nog eens opnieuw opstart, werkt de driver wel, kan dan perfect verbinding maken met de arduino en programmaatjes uploaden en de serial monitor gebruiken.

Goed, maar het schijnt dat die SIP een belangrijke bescherming is en dus moet aanstaan; dus opstarten in recovery, csrutil enable, terug aanzetten dus, en opnieuw opstarten.

En dan werkt die driver dus niet meer |:( |:( |:( , nu moet hij opnieuw geïnstalleerd worden met SIP uit en dan kan ik hem weer gebruiken....

Wat kan er gebeuren als ik SIP uit laat? of hoe kan ik het ding werkend krijgen met SIP aan???

Ik ben het helemaal kwijt :? :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:24
Welke USB to Serial gebruik je.

Mijn ervaring is dat er een hoop namaak is, welke momenteel heel slecht werken. Voornamelijk USB to serial converters vanuit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-07 12:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Als de driver niet met SIP ingeschakeld werkt is hij duidelijk niet gecertificeerd door Apple (net zoals WHQL drivers voor Windows). Dan zou ik eerst contact opnemen met de partij die de drivers levert. Gokje, Chinese toestand die dat niet zal oplossen.

Een andere optie is een virtuele machine draaien, het USB apparaat daaraan koppelen en daarbinnen werken met het apparaat.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_P
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-10-2022
Prolific PL2303TA, het gaat om een "TotemDuino", een product van een Litouwse startup, het is zeker geen chinese namaak.

Heb een email gestuurd naar de fabrikant in Taiwan...

Weinig hoopvol dus. Welk risico loop ik als ik SIP uitgeschakeld laat?