Ben ik juist aan het minen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 868 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedon040
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2018
Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/9ulchs5jt/Screenshot_1.png

Ik ben een newbie voor minen 8)7 , het zou wel fijn zijn om teweten of ik wel juist aan het solo minen ben. ik weet dat het MH/s tegenvalt maar ik ga uitbreiden tot 3GH/s mits ik alles werkend krijg voor nu is het een test. om het eerst werkend tekrijgen. ik zie overal dat ze minen met mining on powhash. dit komt bij mij niet voor. dus twijfel ik of het wel goed zit ?? alvast zeer bedankt want veel info op het internet is er niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Thedon040 op 07-01-2018 13:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wat meer info? :? Welke GPU, coin, algoritme, enzovoorts. Hoe denk je winst te gaan maken, en als je nog bij je ouders woont; hoe lang vinden die het goed, dat soort dingen.

Het komt nogal over alsof je gedacht hebt 'hell, even lekker geld bijverdienen' maar zo simpel is dat misschien niet helemaal. Dat kan ik verkeerd hebben, dus als dat zo is heb ik niets gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedon040
Het is helemaal niet simpel ivm met difficulty koers ect ect. ik heb me wel al heel wat in verdiept.
ik wil de voor de 1080ti 11 gb voor me uiteindelijk farm. ik draai nu 1x1080 ti 11gb, ik heb de blockchain gesyncd van ethereum via parity en draai met ethminer. mijn ouders vinden het niet erg kwa stroom.en zou ethereum willen minen.ik krijg wel steeds nieuwe ''work package'' naarmaten de blockchain word gesyncd heb me wallet ook in config file gezet. met parity config generator. alleen twijfel of ikjuist aan het minen ben. en engels is niet mijn beste taal haha :P maar algorithm is dat dan PoWhash of Dagger-Hashimoto

[ Voor 30% gewijzigd door Thedon040 op 07-01-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Thedon040 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:28:
mijn ouders vinden het niet erg kwa stroom.
Ho, wacht even: Je ouders vinden het NOG niet erg, tot ze de jaar-afrekening krijgen.
Ben ik de enige die het een bijzonder slecht idee vind dat kinderen die nog bij pa & ma thuis wonen dit gaan doen?

[ Voor 18% gewijzigd door unfor op 07-01-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedon040
heb ik al gedaan. heb het uigerekend en gezegd. ik werk ook nog gewoon vaste baan dus komt wel goed de mining rig worden het duurst haha

[ Voor 80% gewijzigd door Thedon040 op 07-01-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:19
Tip: leg even de kwh die je per maand gaat verbruiken aan je ouders voor. Voorkomt gezeik in de toekomst. Als je dat al hebt gedaan, prima.

Nog een tip: lees je goed in voordat je zomaar een x bedrag aan mining apperatuur gaat kopen, dat heb je nu duidelijk nog niet gedaan. En er is echt zat info over te vinden op het internet. Ik heb een blauwe maandag op ethermine gemined en dat werkte prima voor mij: https://ethermine.org/

[ Voor 66% gewijzigd door Bartske op 07-01-2018 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-09 01:48
Je geeft weinig info.
Ik heb een auto gekocht. Hij kan 200km/u . Is dat een goede?

Als je met een 1080ti maar 31 Mhz haalt, gaat er iets niet goed. Dat haal ik met mijn 1070 ook.
Je gebruikt ethminer als software. Op welke pools zit je?

1. Mine via een pool. Solominen kan niet uit
2. Welke settings gebruik je voor je GPU (MSI afterburner bijvoorbeeld).
3. Wil je je alleen richten op ETH, dan had je beter voor AMD kaarten kunnen gaan. Nvidia is sterkep ZEC.
4. Heb je verteld wat de daadwerkelijke stroomkosten zijn als je voor 4 - 6 kaarten zou gaan (dan zit je al gauw op een 100 euro per maand). Met 2 kaarten op een 20-30 euro per maand. Weten ze dat ook?
Eigenlijk vind ik dat je je verdiensten rustig mag delen met je ouders. Betaal hen gewoon de (extra) stroomkosten terug.
5. Wat trek je effectief uit de muur (zet een wattmeter ertussen).

Vragen/opmerkingen aan jou:
- Wat bedoel je met je of je wel goed zit? Wat zijn je vragen nu eigenlijk?
- Mine via een pool.
- Reken je ROI uit. Zeker als je van plan bent om van 31 Mhz naar 3 Ghz te gaan!. Dat valt niet meer onder hobby en ga je thuis ook niet redden qua stroom. (dat zijn een 100+ GPU's namelijk).
- Wil je je coins voor de lange termijn houden of wil je minen en gelijk cashen?

Maak dus voor jezelf een plan wat je wil gaan doen.

leesvoer: Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedon040
We hebben een bedrijf gehad met lasapparaten dus hebben we krachtstroom waarop ik het kwijt kan.
en ik heb al berekeningen gedaan maar dat is de vraag niet.

Mijn vragen zijn.
1 ben ik juist aan het solo minen voor ethereum,
als dat werkt en het draaid dan pas ga ik inversteren.
en idd amd is wel beter voor ethereum maar de keuze kwa gpu is nog niet echt gemaakt of het nvidia wordt of amd
2 ik wil minen en meteen cashen op moment van ontvangst
3 ik zou graag willen solo minen na ethereum of net wat het beste verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Thedon040 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:55:
We hebben een bedrijf gehad met lasapparaten dus hebben we krachtstroom waarop ik het kwijt kan.
Hoe ga je een pc aansluiten op krachtstroom? Zelfs al zou dat kunnen, dan verandert het toch niets aan het stroomverbruik? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Als je gelijk de opbrengst wil cashen kun je beter je rig verhuren, er zijn services die gelijk in euro's betalen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedon040
haha bedankt dat jullie je zo druk maken over het stroom verbruik ect ect maar het beantwoord mijn vragen niet. stroom is het probleem niet nogmaals. maar bijdeze sluit ik deze topic ivm met a van rechts gaan over dingen die ik niet vraag. toch bedankt voor jullie intresse bijdeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Thedon040 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:06:
haha bedankt dat jullie je zo druk maken over het stroom verbruik ect ect maar het beantwoord mijn vragen niet. stroom is het probleem niet nogmaals. maar bijdeze sluit ik deze topic ivm met a van rechts gaan over dingen die ik niet vraag. toch bedankt voor jullie intresse bijdeze.
Je vraag is toch of je juist aan het minen bent? Je zegt berekeningen te hebben gemaakt, wat kun je uit die berekeningen afleiden? Je gaat voor een heel bedrag videokaarten kopen, hoe lang moet je minen voordat je die terugverdiend hebt?

De reden dat er steeds over het stroomverbruik gesproken wordt is omdat dat je lopende kosten zijn. Als je meer uitgeeft aan stroom dan de munten je opleveren dan schiet het niet echt op. Een simpele berekening kan als volgt: je koopt voor bedrag 12X aan hardware, stel even dat dat na een jaar afgeschreven is. Als je hardware de hele maand op volle toeren draait kost de energie je die maand Y. De winst zal iedere maand verschillen (de moeilijkheidsgraad stijgt en de koers is variabel), stel even Zi is de waarde van de munten die je in maand i gemined hebt.

Dan wil je dat het onder aan de streep positief is, 12X en Y weet je, dus dan weet je ook wat de som van de Zi minimaal moet zijn. Stel dat je op de huidige koers door blijft minen (dus zoals je nu doet), hoeveel winst maak je dan (heb je dan na een jaar uberhaubt winst gemaakt?)?

Stel dat je ouders de stroomkosten betalen en je het niet erg vindt dat je eigenlijk verlies maakt, heb je dan in ieder geval in het eerste jaar genoeg kunnen minen om de kosten van je hardware eruit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Op verzoek van TS dit topic gesloten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.