Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

NI komplete audio stopt er vaak mee.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sorry jullie hiermee te moeten lastig vallen. Ik heb een account aangemaakt bij NI forums, maar heb geen toestemming om te posten :S heb ook geen bevestigingsmail gekregen..

Anyway, ik heb een Native Instruments Komlete Audio 6 usb geluidskaart.
Hij doet het soms prima, maar vaak ook niet. Soms als de pc is opgestart doet de geluidskaart niks. Ook valt het geluid weg. Soms voor een kort ogenblik, maar na verloop van tijd als de pc enige tijd in gebruik is
gebeurt er helemaal niks meer.

Wat er dan aan de hand is is dat de LEDs op het apparaat wel gewoon branden, maar dat ik nergens meer geluid kan gebruiken. Winamp b.v. speelt niet meer af. Youtube of filmbestanden worden helemaal niet meer afgespeeld. Geluid in andere programma's komt ook niet meer. Het is zelfs zo dat ik de pc niet meer normaal kan herstarten of afsluiten. Windows (7) blijft dan hangen in het scherm "afsluiten". Alleen met een harde reset kan ik de boel weer aan de gang krijgen.

Ik vermoed dat het een softwareprobleem is of iets met de USB connectie. Ik heb de laatste drivers en firmware van de KA6 en ook de USB drivers heb ik geprobeerd te updaten via apparaatbeheer->usb controllers. Hij geeft aan dat de laatste drivers al geïnstalleerd zijn.

Geen idee meer waar het aan kan liggen. Iemand enig idee?

Thanks!!!

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-01-2018 10:22)

Verwijderd

Iets wat me te binnen schiet om te proberen: Indien aanwezig in bios: xhci handoff op "disabled" zetten.

(die verhielp mijn afspeelproblemen met een oude SB Live 5.1 usb)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Iets wat me te binnen schiet om te proberen: Indien aanwezig in bios: xhci handoff op "disabled" zetten.

(die verhielp mijn afspeelproblemen met een oude SB Live 5.1 usb)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip. Heb even gekeken. Zag dit niet staan, wel iets over usb 3 ondersteuning. Stond op een of andere automatische stand. Heb dit eens uitgezet. Kijken wat er gebeurt...

Verwijderd

Topicstarter
Ter info,

Geluid is de afgelopen dagen niet meer uitgevallen! Waarschijnlijk dus inderdaad de biossetting!!
Nogmaals bedankt!