Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Programma gezocht voor plannen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 68616c6c6f
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02-2023
Allereerst weet ik niet zeker of ik in het goeie subforum ben, dat zal later wel blijken.

Ik heb aankomende week dus een proefwerkweek waarvoor ik me goed moet voorbereiden. Ik heb dus daarom in Google agenda een planning gemaakt voor de komende 2 weken. Ik heb het gehouden bij een algemene planning met blokjes van uren waarin ik aan het werk ga.

Maar het is natuurlijk ook van belang dat ik om mijn pauzes, avondeten, lunch, ontbijt etc. denk. Daarom wil ik elke dag voordat ik begin een zogenaamde dagplanning maken waarin alles wat specifieker staat. Hiervoor ben ik nu opzoek naar een programma die volledig is gefocust op dat wat hier boven staat.

Dit klinkt natuurlijk heel autistisch en zo maar als ik geen duidelijke planning maak dan ga ik echt nooit wat doen.

Alvast bedankt :)

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

Beste antwoord (via 68616c6c6f op 07-01-2018 11:40)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad A4-tjes, Google/Outlook agenda of Excel (simpelweg 48 blokjes invullen voor ieder halfuur op de dag). Ieder planning tool is overkill maar voegt niets toe.

Pen en papier is nog het beste, want daar kan je niet ff een blok verplaatsen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:40
Kan je toch makkelijk zelf in excel maken

Cloud ☁️

• 68616c6c6f
HKLM_ schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:08:
Kan je toch makkelijk zelf in excel maken
Ik denk zelf dat Excel veel klote werk vergt en dat ik er dus teveel tijd aan zal verspillen. Ik ben overigens niet zo bekend met Excel en weet dus niet hoe je zo'n planning kan maken daarop. :)

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:59
Uhhh.. is een gewone papieren agenda geen optie?
De tijd die je in een nieuw programma moet steken om het onder de knie te krijgen, kan je beter in leren stoppen.

• 68616c6c6f
Boomster schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:16:
Uhhh.. is een gewone papieren agenda geen optie?
De tijd die je in een nieuw programma moet steken om het onder de knie te krijgen, kan je beter in leren stoppen.
Veel hoef je van een gemiddelde planning programma niet te leren volgens mij. Maar ik zal om je tip denken als het toch niets wordt. :P

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:35
Waarom niet gewoon een a4tje pakken en daar de tijdblokken opschrijven met de taken erachter?
Of op dezelfde manier in Excel. Daar ben je echt geen fancy programma voor nodig.

• 68616c6c6f
.Maarten schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:20:
Waarom niet gewoon een a4tje pakken en daar de tijdblokken opschrijven met de taken erachter?
Of op dezelfde manier in Excel. Daar ben je echt geen fancy programma voor nodig.
Hoe gaat dat dan met Excel? Is het slim om zelf iets in elkaar flansen of is een sjabloon handiger. Paar maanden geleden heb ik een sjabloon geprobeerd en dat werd echt niets. Volgens mij deed ik iets behoorlijk fout.

Acties:
  • Beste antwoord

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad A4-tjes, Google/Outlook agenda of Excel (simpelweg 48 blokjes invullen voor ieder halfuur op de dag). Ieder planning tool is overkill maar voegt niets toe.

Pen en papier is nog het beste, want daar kan je niet ff een blok verplaatsen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:35
68616c6c6f schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:25:
[...]

Hoe gaat dat dan met Excel? Is het slim om zelf iets in elkaar flansen of is een sjabloon handiger. Paar maanden geleden heb ik een sjabloon geprobeerd en dat werd echt niets. Volgens mij deed ik iets behoorlijk fout.
Je zet links de tijdsblokken neer en rechts de taken.
Daar ben je geen sjabloon of zo voor nodig. Dat is 30 seconden typwerk.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

68616c6c6f schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:07:
Allereerst weet ik niet zeker of ik in het goeie subforum ben, dat zal later wel blijken.

Ik heb aankomende week dus een proefwerkweek waarvoor ik me goed moet voorbereiden. Ik heb dus daarom in Google agenda een planning gemaakt voor de komende 2 weken. Ik heb het gehouden bij een algemene planning met blokjes van uren waarin ik aan het werk ga.

Maar het is natuurlijk ook van belang dat ik om mijn pauzes, avondeten, lunch, ontbijt etc. denk. Daarom wil ik elke dag voordat ik begin een zogenaamde dagplanning maken waarin alles wat specifieker staat. Hiervoor ben ik nu opzoek naar een programma die volledig is gefocust op dat wat hier boven staat.

Dit klinkt natuurlijk heel autistisch en zo maar als ik geen duidelijke planning maak dan ga ik echt nooit wat doen.

Alvast bedankt :)
Dan zet je pauzes en eten toch ook gewoon in je Google agenda :? Ik neem aan dat die ook een dagweergeve heeft die je dan ook nog eventueel kan printen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• 68616c6c6f
Hartelijk dank voor de reacties allen! Ik denk dat ik maar voor Excel ga. d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door 68616c6c6f op 07-01-2018 11:39 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

68616c6c6f schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:07:

Dit klinkt vooral heel obsessief. Een planning maken voor 2 weken zou je niet meer dan 10 minuten met een agenda of een kladje papier moeten kosten. Houd het globaal en flexibel. Het klinkt nu alsof jij je kostbare tijd vooral in een onnodige planning gaat steken i.p.v. de dingen die je echt moet doen: Studeren.
Pagina: 1