Alexa-Google Home-SIRI: reminders ( o.a. voor medicatie )

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-03 08:30
Ik ben sinds een tijdje bezig te experimenteren met een Google Home, een Alexa Echo Dot en SIRI
Ze worden alle drie benoemd als "voice-assistant", maar zo werken ze (imho) nog niet 100%

Wat ik zéér goed vind aan Alexa (bv. voor medicatie, maar werkt net zo goed voor andere belangrijke reminders ) is dat Alexa niet alleen een ALARM laat horen, maar ook tegen je PRAAT. ( sorry voor de enkele hoofdlettertjes ,)

Een voorbeeld:

Je kan bv. een reminder instellen als volgt. ( ofwel praat je tegen Alexa, maar om in te stellen is het handiger dat je het even in de app intikt )

Je wil om 7:00 u 's morgens zeker je medicatie niet vergeten.

Dan kan je dit intikken: Jan, today it is monday 7:00 am. Enjoy your breakfast. Remember to take your medicine.

Je kan deze reminder ook HERHALEND maken. ( dus iedere maandag )

En elke maandag om 7:00 uur hoor je dit:

Jan, today it is monday 7:00 am. Enjoy your breakfast. Remember to take your medicine.

Doe je dit bij Siri of bij Google Home, dan gaan ze alleen een biepje geven en de reminder TONEN op je tablet of smartphone.

Ik vraag me dus af of SIRI een Google Home ook niet tegen mij kunnen praten ( als het over reminders gaat) ?
Zou je dit bij Google Home niet kunnen fixen met IFTTT ? ( maar dan zou ik iets kant-en-klaar moeten hebben, want ik ben helemaal geenprogrammeur :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:28
De vraag is wat beter is. Vind nl voor beide iets te zeggen. Voor de spraak moet je namelijk ook maar net in die ruimte zijn. Als je bijvoorbeeld onder de douche staat op dat moment dan zie je 10 min later de reminder op je telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-03 08:30
Ja, maar wat Alexa zegt, zie ik ook nog eens op mijn Samsing S2 tablet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 10:53
Hm, hier ben ik wel benieuwd naar. Ik was in de veronderstelling dat de Google Assistant dat ook al deed.
Ik ben me namelijk pas sinds een paar dagen in Amazon Echo\Dot en Google Home aan het verdiepen.

Wat voor mij nog geen doorslag geeft (misschien off-topic):
- "Ok Google" of "Hey Google" zeggen. Vind ik ergens dom klinken, misschien persoonlijk maar dan zeg ik liever "Alexa".
- Ik begrijp dat Alexa meer moeite heeft met uitgebreidere vragen, of vragen met waar een bepaalde interpretatie voor vereist is.
- Ik heb nog moeite om te bepalen welke van de twee nu meer apparaten\protocollen ondersteund. Mijn doel zou zijn om wat te starten met domotica. Nog geen idee wat, maar daarom vind ik het handig om te weten welke van de twee daarin de meeste of beste ondersteuning bied.

"It's about time you showed up Fox!"