Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoonsven
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-05 12:54
Goedemorgen Tweakers,

Ik lees al jaren mee maar heb nog nooit een topic geopend. Helaas is er in mijn kenniskring niemand aan wie ik de vraag voor kan leggen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal de laptop gebruiken voor mijn werk en prive, daarbij heeft windows sterk de voorkeur vanwege mijn gewenning en dat ik zeker weet dat de software van mijn werk op mijn erop draait. Welke software moet er dan op draaien:

* Arcmap (geografisch mapping programma van de Arcgis familie)
* Andere lichtere Geografische informatie systemen als Global mapper en Arcpad
* Pix4D
* Mogelijk het terug kijken van een AUTOCAD tekening (misschien ook maken)
* Uiteraard Office (70 procent van het gebruik)

Daarnaast wil ik er privé in staat zijn om een spelletje op te spelen:
* Red alert 3 Uprising (kan op elke computer)
* GTA 5 (hoeft niet op een hoge resolutie)
* Een opvolger van bovenstaande games, resolutie medium en een acceptabele framerate

Tot slot vind ik het belangrijk om de laptop/convertible op de bank te kunnen gebruiken, tablet heeft meerwaarde maar vind ik niet ontzettend belangrijk.

Wat is je budget?
rond de 2000 euro is het maximale dat er voor uit wil geven, mag een klein beetje meer zijn maar ben niet bereid meer dan 2200 voor een laptop uit te geven

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zowel voor werk als een studie ben ik van plan de laptop mee te nemen. Daarnaast kom ik in vergaderingen die makkelijk een halve dag tot een dag kunnen duren waarbij er geen gelegenheid is om de laptop ondertussen op te laden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn eerste keuze was de xps 13 omdat deze aan mijn eisen voldeed behalve de gaming eis. Ik heb helaas zeer slechte ervaringen opgedaan met de backoffice van Dell waardoor dit merk voor mij volledig afvalt. Lenovo Yoga 920 beschikt niet over een deticated Gpu maar is wel erg mooi en het zelfde geldt voor de hp spectre x360.

Waar ik nu naar aan het kijken:
De Surface book Performance base i7 6th gen met 16gb werkgeheugen en 1TB SSD opslag GTX965M DGPU vs de Surfacce Book 2 i7 8th gen met 8GB werkgeheugen 256GB SSD met GTX1050 dGPU Beide kosten nu evenveel. De vraag is of de extra grafische kracht van de gpu en de winst van de 8th gen opweegt tegen het verlies in geheugen en werkgeheugen voor mijn gebruik. Of verras me met een compleet andere optie waar ik nog niet aan gedacht heb.

Tot slot wat vind je nog meer belangrijk
De bouwkwaliteit (hij moet degelijk gebouwd zijn) en het keyboard (er moeten veel stukken op getikt worden)

Ik ben erg benieuwd wat jullie kijk hierop is en sta open voor alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoonsven
Iemand een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06 19:44
Heb je ook al gekeken naar de hp zbook en elitebook, en de zakelijke serie van dell (latitude/precision) en lenovo (thinkpad's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoonsven
Jazeker, maar die zijn 15 inch, ben wel aan het kijken naar een 13 inch. Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan de uitgebreide surface book performance base met 1tb en 16gb werkgeheugen of de book 2 met 256gb en 8gb werkgeheugen maar een nieuwere gpu en videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 17:18
gewoonsven schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:47:
Jazeker, maar die zijn 15 inch, ben wel aan het kijken naar een 13 inch. Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan de uitgebreide surface book performance base met 1tb en 16gb werkgeheugen of de book 2 met 256gb en 8gb werkgeheugen maar een nieuwere gpu en videokaart?
Ik zit in precies hetzelfde dubio,maar de CPU (+40%)/GPU(+30%) performance wegen zwaarder voor mij dan het verlies in geheugen/opslagruimte. Ikzelf ga denk ik voor de 2

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoonsven
Ik heb (net als jij lees ik onder de review) de surface book 2 besteld. Had eerder de performance base met 16gb en 1 tb opslag met de gtx 965m gekocht voor 1899 maar die terug gestuurd om de book 2 met 8gb en gtx1050 te kopen (gedurende de btw acties bij de mediamarkt 1860). Ik hoop dat ik het extra werkgeheugen niet ga missen, daartegenover staat weer dat ik een spelletje kan spelen.

Wat mij opvalt is dat beide laptops ontzettend mooi gebouwd zijn en dat vooral het keyboard heerlijk typed. Red Alert 3 kon ik op de performance base niet op ultra high spelen en op deze wel, echter nog steeds niet met een hoge framerate.

Ten opzichte van de xps 13 is de laptop wel zwaar en groot, daar staat weer tegenover dat je het scherm af kan nemen. De laptop heeft ook grotere wauw factor dan de dell.

Daarnaast de surface book 1 met i7 8gb 256gb met de Gtx 940M gekocht voor mijn vriendin, die is nu op amazon.com 1070 euro inclusief alle heffingen en verzendkosten (bijna 2x zo goedkoop). Misschien nog wel de beste keuze gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Zijn jullie nog steeds blij met jullie machines?

Ik denk er over na om het instapmodel aan te schaffen, aangezien die niet zo heel veel duurder is dan een Surface Pro, maar wel een beter scherm en langere batterij heeft.

De moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Nog steeds reuze blij met mijn SB1. Recent moeten RMA'en en kreeg een 1TB 16GB RAM Performance base van ze terug. Nogal een upgrade van mijn 256GB 8GB RAM >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-06 14:41
Edit: ik zie al dat je bent geholpen.

Ben alsnog wel benieuwd naar je ervaring.

[ Voor 84% gewijzigd door KoningSlakkie op 05-05-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 02:15
gewoonsven schreef op zondag 7 januari 2018 @ 09:19:
Goedemorgen Tweakers,

Ik lees al jaren mee maar heb nog nooit een topic geopend. Helaas is er in mijn kenniskring niemand aan wie ik de vraag voor kan leggen.

Wat ga je met je laptop doen?
[i] Ik zal de laptop gebruiken voor mijn werk en prive, daarbij heeft windows sterk de voorkeur vanwege mijn gewenning en dat ik zeker weet dat de software van mijn werk op mijn erop draait. Welke software moet er dan op draaien:

* Arcmap (geografisch mapping programma van de Arcgis familie)
* Andere lichtere Geografische informatie systemen als Global mapper en Arcpad
* Pix4D...
*
Hoe bevalt de Surface book (2) je voor de GIS software? Ik werk zelf ook veel met deze software en zou graag je ervaringen horen. Een van de dingen waar ik over twijfel is of de U processor voldoende is voor de ArcMap/ArcGIS Pro/QGis software. En is het touchscreen ook een pluspunt tijdens gebruik hiervoor? Benieuwd naar je bevindingen!

Zelf twijfel ik tussen het aanschaffen van een Surface Book 2/Dell xps 2in1/HP spectre 360 2in1 of een desktop + portable goedkopere laptop.

[ Voor 4% gewijzigd door sjenk op 08-05-2018 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

@gewoonsven Hoe bevalt je Microsoft Surface Book 2 nu jaren later?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1