Laptop vraag - Technologie stil blijven staan of kat in zak?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste, (je zou mij onwijs helpen met advies)

Situatie
Ik heb vrijdag op Coolblue een nieuwe laptop besteld. Hieronder de laptop waar het om gaat. Een ACER Aspire, mede omdat mijn vorige laptop 7 jaar gedraaid heeft. Op volle toeren. Na wat onderzoek en wat vergelijken bleek dat mijn laptop van 7 jaar oud echt onwijs goed uit de tests kwam. Hierdoor had ik wat vertraging met het uitzoeken van een laptop, maar na een recensie over 'ik kan ook prima games afspelen op deze laptop' ben ik overstag gegaan. De link eronder is mijn oude laptop.

Nieuw: https://www.laptopshop.nl...DnGGjYRoCSpsQAvD_BwE#open

Oud: product: Acer Aspire 7750G (Uit 2011)

Helaas bleek na de installatie dat het spel Football Manager 2018 onwijs traag draait. De geschatte spelsnelheid is na het selecteren van 1 land/competitie (Engeland) slechts de 2.5/5. Waar mijn oude laptop een competitie of 5 kon selecteren en met gemak nog 4/5 haalde.

Wat past dan beter bij mij?
Ik heb een budget van maximaal 750 euro. Hopelijk lukt het. Wat ik vraag is een laptop die prima FM18 draait (het enige spel dat ik speel) en verder doe ik wat video's opnemen (TinyTake) terwijl ik live tv kijk op internet (Horizon). Dit doe ik om voetbalfilmpjes te delen op Twitter (hierbij crashte mijn oude laptop definitief). Deze filmpjes sla ik ook op en maak ik wat simpele powerpoint presentaties. Bijna dagelijks gebruik. Verder geen wensen.

Ik hoop onwijs dat iemand mij kan helpen bij een antwoord waarom mijn nieuwe laptop niet echt beter functioneert tov mijn oude en welke laptop dan beter bij mij zou passen/waar ik op moet letten. Je bent een held voor me. Groet, een leek (Koen) :9

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

"Ik kan prima games afspelen op deze laptop" zegt natuurlijk helemaal niets. Mijnenveger is ook een game. Op de product pagina staat zelfs "gamen: ongeschikt".

Als je de specificaties opent, zie je processor (AMD A8 7410) en GPU staan (AMD R5). Beiden waren jaren geleden al zeer matig qua prestaties. Je koopt hier gewoon een heel matige laptop die zeker niet geschikt is voor moderne games. Zoals dus ook aangegeven op de productpagina...

Normaal zou ik zeggen, koop minimaal een GTX 1050 GPU (zakken langzaam naar de buurt van je budget) als je nog eens 7 jaar met je laptop wil doen. Misschien wil je ooit nog eens een andere game spelen? Een GTX 950M met een i3 (liever i5) CPU zou voor FM18 echter in principe voldoende moeten zijn. Gebruik pricewatch met filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje Kweniston. Klopt, maar in de recensie kon iemand 'gewoon' The Sims, Minecraft en Battlefield op spelen. Dat vond ik een behoorlijke graadmeter. Alsnog een goed leermoment. Ik ga niet meer af op een enkele recensie.

Mocht iemand nog meer tips hebben voor wat betreft bovenstaande dan hoor ik het graag. Wellicht voorbeelden van merken (al ga ik natuurlijk ook zelf zoeken).

EDIT: Ik heb hier al de filters gemaakt. Zou iemand definitief een goede aan kunnen wijzen qua prijs/kwaliteit verhouding. Ik koop er liever eentje van 600 euro, maar als je voor 100 euro nou echt véél meer krijgt dan vind ik 700 ook prima. Een top 3 zou bijvoorbeeld onwijs fijn zijn.

categorie: Laptops

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2018 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:00
Heb al een tijdje geen volledige FM meer gespeeld, maar lijkt mij dat het nog steeds wel meevalt wat je grafisch nodig hebt? Ik speelde zelf altijd met 2D match engine.

Ik zou zoeken naar een mooie Kaby Lake Refresh laptop, bij voorkeur met een dedicated videokaart. Is allemaal nog wel boven budget alhoewel dit een mooie lijkt (wel een mindere GPU). Lijkt mij prima voor FM.

Edit: heb naar je filters gekeken maar die zijn veel te breed met ook verouderde componenten ertussen.

Voordeel van kaby lake refresh is dat de i5 processors quadcore zijn geworden.

Dit zijn betere filters, ga ik er wel vanuit dat FM nog steeds veel meer baat bij processorkracht heeft dan een 1050/1060 GPU.

Zijn 6 laptops waarbij je dan zelf nog een onderscheid moet maken tussen scherm (IPS/TN en Mat/Glanzend), GPU (MX130/MX150) en eventueel andere zaken als verlicht toetsenbord, 5GHz wifi, aansluitingen.

[ Voor 46% gewijzigd door Dagion op 07-01-2018 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LS88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:17
In het lijstje van Dagion zou ik idd voor de HP gaan: https://tweakers.net/pric...15-ck093nd/specificaties/

De Acer is op zich ook een goede optie, met beide heb je een redelijke losse GPU waarbij je moderne spellen op lage tot mid instellingen nog wel kunt spelen. Voor jouw eisen voldoen GPU en CPU ruim. Dan heb je iig een systeem waarmee je weer een aantal jaar verder kan. Eventueel kun je nu kijken bij dell.nl, daar geven ze nu 100,- euro korting op laptops vanaf 800,- euro. Je hebt bijvoorbeeld de Inspiron 15 7577 met een 1050 voor 799,- euro krijgen. Dat is iets boven je budget maar dat maakt je laptop wel meer toekomstbestendig en geeft direct veel betere hardware.

Als je echt aan je budget wilt vasthouden dan kom je uit op zoiets:https://tweakers.net/pric...0yl00n7mh)/specificaties/

Voor jouw eisen voldoende maar dan heb wel een zwakkere cpu en minder sterke gpu. Overigens komt rond deze periode bij mediamarkt de btw actie weer langs. Daar zou een mooie aanbieding tussen kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp zou je deze, qua prestaties:

http://www.dell.com/nl-nl...d/inspiron-15-7577-laptop
Edit: hij geeft de 7500 voor €789,-, maar je bedoeld dan echt de 7577 van €789?

Verkiezen boven:

pricewatch: HP Pavilion 15-ck093nd

Maar zijn beide een hele goede optie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2018 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LS88
Ik wel jah, alleen is de dell wat meer 'bulky' in omvang en ook meer een gaming laptop. De HP is lichter en compacter. De reviews kun je zo op google vinden als je wilt zien wat andere ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Dell link is de zakelijke link, die prijzen excl. btw geeft.

Deze is 899, en dus 799 incl. korting.
http://www.dell.com/nl-nl...on-15-7577-laptop/cn57701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuanTaXz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09-2020
Wel echt jammer dat die dell 7577 nog geen kaby lake refresh CPU heeft. Wil zelf graag de XPS 15 kopen maar ben aan het wachten op de kaby lake refresh voor die laptop. Ben nu aan het overwegen om deze http://www.dell.com/nl-nl...d/inspiron-15-7570-laptop te kopen maar dan zit ik weer met die NV GeForce 940MX 4 GB GDDR5 en dat is niet echt veel soeps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LS88
QuanTaXz schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:19:
Wel echt jammer dat die dell 7577 nog geen kaby lake refresh CPU heeft.
Voor gaming vraag ik me dat af. Gezien de HQ een hogere basisklok heeft, zal het mij niks verbazen als die betere gameprestaties levert dan de nieuw u-serie. Hoewel die in andere taken wel sneller is en stuk energiezuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:19
LS88 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:43:
[...]

Voor gaming vraag ik me dat af. Gezien de HQ een hogere basisklok heeft, zal het mij niks verbazen als die betere gameprestaties levert dan de nieuw u-serie. Hoewel die in andere taken wel sneller is en stuk energiezuiniger.
De kaby lake HQ komt er ook aan hoor ;)
Pagina: 1