Asus 7100 bios update

Pagina: 1
Acties:

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-08 14:31
Ik heb een asus 7100mx pure (200 of 400 btw????) en ik wil t bios flashen met versie 3.11.01.30 en ik heb versie 3.11.00.04.

Maar nou krijg ik de volgende fout melding ---> warning: romfile pci subsystem ID (0000h) doesn't match chip pci subsystem ID (4015h) :?

Juist ja maar goed, kan ik nou door gaan of is de asus anders dan andere mxjes? Misschien dat iemand een goede bios update heb voor een asus 7100
THNX

Verwijderd

verkeerd bios is niet compatibel met je PCI sloten.

Trouwens had je problemen met het oude bios? Vuist regel is: geen problemen dan hoef je ook niet te updaten!

• low_n_slow
Nope geen problemen met mijn oude bios maaruh het is bigger better faster more!!! naar wij dachten >:)

Als gerechtvaardigde tweaker willen we altijd het nieuwste of niet soms?

En nee het is geen pci maar AGP en ik gebruik nvflash btw

• low_n_slow
en dan nog ff dit: als het incompatible is met mijn pci sloten vind ik het wel heel erg vaag want wat heeft mijn asus 7100 agp nou met mijn pci sloten te maken als ik mijn bios wil updaten???????

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

faster and more huh? try overklokken instead!
Met 1 verkeerde flash is je kaart kaduk en je kunt je OCde kaart altijd nog terugklokken als ie raar gaat doen (of als het warm weer is :) )
v7100 is goed overklokbaar hoor.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

vaag want wat heeft mijn asus 7100 agp nou met mijn pci sloten te maken als ik mijn bios wil updaten???????
misschien is die bios versie alleen voor PCI kaarten :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• low_n_slow
Op donderdag 12 juli 2001 15:46 schreef 2Dutch2 het volgende:

[..]

misschien is die bios versie alleen voor PCI kaarten :)
Overklokken? verkeerde flash? Been there done that!!
Bios versie voor pci hehehe :) En een verkeerde flash heb ik al een keer gehad op mijn viper 330 2 keer geflasht stom stom 3de keer deed ie het gelukkig weer >:)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

wat wil je dan precies bereiken met je GPU bios update? hij wordt nooit sneller dan als dat je em gewoon ver overklokt zover ik weet. Maar goed, het is jouw kaartje :)

• eX0duS
  • Laatst online: 21-08 15:04
Ik zou niet flashen hoor, als je geen problemen hebt, en bij de nieuwe bios staan ook geen bugfixes die jou aangaan, zou ik het niet doen. De kans is klein dat het mislukt, maar als het mislukt, ben je je kaart kwijt. En het wordt er echt niet sneller van hoor, ja misschien 1 fps meer ofzo. Gewoon niet doen. Je kunt hem beter klokken, bijv op core: 200 en mem: 200, dat gaat bij mij goed, alleen nu staat ie bij mij standaard, want dat klokken boeit me niet, en ik merk eigenlijk geen zak verschil, ja inderdaad het scheelt in je 3dmark score, best wel veel zo'n 500 punten ofzo in 3dmark 2000, maar in games merk ik er niks van.

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:04
Ik heb het ook al eens geprobeerd en ik kreeg dezelfde melding (Asus v7700 Pure).
Ik dacht zelf dat die sub-id staat voor de fabrikant van de kaart en waarschijnlijk heb je het nieuwe bios van nVidia. Daar staat dus een andere id in.
Ik weet niet of het kwaad kan als je hem installeert, ik heb het in ieder geval niet geprobeerd.

• low_n_slow
Op donderdag 12 juli 2001 16:09 schreef djbuzzz het volgende:
Ik dacht zelf dat die sub-id staat voor de fabrikant van de kaart en waarschijnlijk heb je het nieuwe bios van nVidia. Daar staat dus een andere id in.
Daar zat ik ook al aan te denken. Meestal hebben die kaartjes dezelfde layout (denk aan voodoo 2) maar ik las ook op www.g256.com dat die asus kaartjes het beste daaien op eigen (asus) drivers vanwege een afwijking :? welke word niet verteld. Er zo een performance degrading zijn met niet asus drivers.

Thats a lot of bullshit want 12.90 werken beter bij mij dan de laatste asus drivers (12.40)

Dan nog een tip ga naar g256.com (ben t juiste adres kwijt) en zoek het stukje over nvmax met de beste instellingen (gefore optimization)

Ik ben met UT van 85 fps naar 200fps gegaan!!!!!!! *D Dat is wel op een bepaald punt voor dat je begint dus geen gemiddelde! het gemiddelde is met ingeveer 50 fps omhoog gegaan :). Die gast die het stukje schrijft beweert dat hij met 3dmark2001 met 1000 punten omhoog is gegaan NOT ik ben maar 50 puntjes omhoog gegaan (2576).

Voor de rest ben ik wel aardig overtuigd dat ik het niet moet doen. Ik doe het alleen als asus met hun eigen bios komen >:)

dit is de url geloof ik http://www.g256.com/guides/geforce/

ik geloof dat er meer dit al wisten maar ja niet iedereen weet het!? |:( toch?
Pagina: 1