HP Pavilion DV6 raakt erg oververhit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKikker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-04 09:54

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
Heren,

Ik heb een HP Pavilion DV6 laptop onder handen gekregen welke al geruime tijd last heeft van oververhitting. Ventilator draait na 5 minuten op 100% en blijft dat doen, temperatuur stijgt bij volle cpu last naar 90 graden, bij rust is deze 70/75 graden.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/168s7km.png

Ik heb vanmiddag de laptop opengehaald, de koeling van de cpu en NB afgehaald, schoongemaakt, en met nieuwe koelpasta weer gemonteerd maar hetzelfde probleem blijft. Ventilator was stofvrij en draait soepel.
Enige dat ik me kan bedenken is dat de koeler niet goed aansluit op de chips, maar ik was benieuwd of jullie nog andere suggesties hebben.

alvast dank,

Wie is jouw favoriete fictieve personage? - God

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasalexander
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-11-2024
82 graden is warm maar kan geen kwaad volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Word de koelrib zelf wel warm? Het lijkt erop alsof de koeler geen of slecht contact maakt met de processor.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik had de DV7 en die werd ook erg heet door de discrete Nvidia kaart. Als dit het gevolg was van het koeling ontwerp, kan het ook bij deze DV6 AMD het geval zijn.

En je CPU heeft een max temp van 105, dat tikt ook aan.
https://ark.intel.com/pro...ocessor-3M-Cache-2_53-GHz

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
De temperatuur zelf kan geen kwaad, maar de linkerkant (CPU/koelerkant) van de laptop word wel flink heet en dat de cpu fan continue 100% staat te draaien is redelijk irritant.

ik gok zelf ook op een slecht contact tussen CPU en koelelement, zal hem vanmiddag nogmaals openhalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:14
Mijn zwager heeft dit type ook gehad had en deze werd standaard, vanaf het begin altijd al een oventje.

Blijkbaar door een slecht ontwerp van de koeling, want ook al deed je niks, dan werd het toetsenbord nog warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomasalexander
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-11-2024
dat heet een tosti ijzer, broodje er in laptop dicht, minuutje wachten en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ken deze notebook ook - zoals door meerdere aangeven slecht ontwerp en nogal flink wat warmte van de GPU.

Helaas niet erg veel aan te doen. Welke koelpasta gebruik je btw? En hoe dik?

[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 07-01-2018 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
Ik gebruik Arctic Silver 5. Hoeveelheid is lastig te omschrijven, maar iig in dezelfde hoeveelheid die ik bij andere cpu’s gebruik, welke daarna goed en koel draaien.

Als het aan het slechte ontwerp ligt laat ik de laptop verder in elkaar en maak ik er het beste van. Thanks!

Pagina: 1