Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1024259

Topicstarter
Sinds enige tijd flikkert het LCD-scherm van mijn Medion Erazer X7841 sporadisch, vooral als de laptop bewogen wordt. Soms valt het scherm uit, verschijnen de meest absurde patronen, en meestal kan het opgelost worden door het scherm uit te schakelen en weer aan te zetten, of door eens te switchen naar een externe monitor en dan weer terug.

Eigenaardig genoeg is het probleem "kleurgevoelig": bij rode tinten komt het probleem vaker voor (bv. wanneer Redshift ingeschakeld is), of wanneer de helderheid van het scherm volledig op max wordt gezet.

Ik dacht dus aan een defect in de LCD assembly, en die heb ik proberen te vervangen. Maar ook de nieuwe assembly vertoont gelijkaardige problemen! Waarschijnlijk ligt de oorzaak dus ergens anders.

Mijn 2e vermoeden is de LCD-kabel die door het scharnier gaat, dus het leek mij te proberen waard om die ook eens te vervangen. Maar na een uurtje zoeken, heb ik nergens een vervangkabel kunnen vinden online... Geen enkele combinatie van keywords levert ook maar enige lead op. Zoek ik verkeerd? Of gaan die kabels gewoon nooit stuk, en worden er daarom geen vervangstukken voor verkocht?

De enige aansluiting langs de schermkant is een 30-polige stekker.

De laptop komt rechtstreeks van de Medion webshop, is ca. 2 jaar oud, OS is Linux Mint 18.2.

Alvast bedankt bij voorbaat voor hulp en suggesties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je zou op Ebay wat verkopers van schermen aan kunnen schrijven of zij de kabel kunnen leveren of weten waar je naar moet zoeken. Ik ken de term ook niet ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de tip, dat is alvast een aanknopingspunt waar ik nog niet aan gedacht had. Ik probeer het uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uiteindelijk heb ik via de site van Medion een nieuwe eDP kabel kunnen bemachtigen. Ze verkopen wel degelijk spare parts maar de zoekfunctie is ontoereikend. Dus tenzij je het exacte 10 digit part nummer weet, is het zoeken naar een naald in een hooiberg.