Toon posts:

Panasonic & JBL 5.1 Soundbar ARC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys!

Deze namiddag een fantastische aankoop gedaan: Soundbar JBL 5.1 by Harman Kardon. Ik wil deze graag gebruiken als tussenstation voor onze randapparaten zoals PS4, digicorder, ... en onze Panasonic TV.

Op de soundbar hebben we 4 HDMI ingangen + ARC out. Bedoeling is om 1 kabel te trekken naar TV en de randapparatuur op de JBL aan te sluiten. Wanneer ik dit aansluit, krijg ik enkel geluid.

Momenteel werkt enkel volgende situatie: Al onze randapparatuur aangesloten op TV, met ARC naar soundbar. Dit werkt dus perfect.

Wat ik eigenlijk wil: De omgekeerde beweging: 1 kabel naar TV. Enig idee hoe we dit kunnen oplossen?

(Ondertussen het forum al doorzocht, maar dit kan aan mij liggen :) )

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die arc ook een HDMI out? Zomaar kans dat de soundbar geen beeld doorstuurt zoals een receiver dat doet.
Wat zegt de handleiding daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
type tv en soundbar kan een boel meer duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:12:
Is die arc ook een HDMI out? Zomaar kans dat de soundbar geen beeld doorstuurt zoals een receiver dat doet.
Wat zegt de handleiding daarover?
ARC OUT aanwezig, volgens handleiding wordt zowel beeld als geluid doorgestuurd van diverse apparaten.
NL_Scratch schreef op zondag 7 januari 2018 @ 08:24:
type tv en soundbar kan een boel meer duidelijk maken.
Panasonic 55as650 serie & JBL Bar 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:13:
[...]

ARC OUT aanwezig, volgens handleiding wordt zowel beeld als geluid doorgestuurd van diverse apparaten.
Als je randapparatuur op de HDMI's-in hebt en de HDMI-out naar je TV en geen beeld, staat de TV op de juiste input/source, heb je al andere kabel geprobeerd?
Is er in de soundbar settings wellicht een instelling voor het veranderen van de ARC naar HDMI-out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 10:30
Sinds kort ook eigenaar van de JBL 5.1 Bar, ik heb alle audio via de optische kabel aangesloten. Wellicht is dat een optie voor je.

Mijn TV-decoder, PS4 en Dune HD Smart D1 speler gaan ieder met een optische kabel naar een Optische schakelaar (HQ optische 3-poorts schakelaar). Vanuit die schakelaar gaat er 1 kabel mijn JBL bar in.
Vanuit de TV-decoder, PS4 en Dune speler gaan er HDMI kabels naar mijn TV.

Voordeel hiervan is dat mijn TV niet aan hoeft te staan als ik muziek luister via de Radio (TV-decoder), muziek stream via PS4 of muziek luister van de Dune speler.
(geen idee eigenlijk als ik ook voor de "alles-via-HDMI"-optie was gegaan of mijn TV dan echt altijd moet staan, nooit getest)
Pagina: 1