Op donderdag 12 juli 2001 14:37 schreef Dinictus het volgende:
Vind het trouwens onzin om user accounts te hanteren met win2000 als je pc toch thuis staat. Krijg je alleen maar gezeur mee. Zoals deze gast dus.
Ik draai het zonder.
Als ik het zo lees dan heeft hij een netwerk van een win2k pro server een win98 workstation en niet een standalone zoals jij hebt. In jou geval zijn meerdere users idd onzin.
Als je met een win95/98/ME/NT/2k bak op een win2k machine wilt inloggen zul je dus een useraccount moeten hebben die de win2k dan ook kent. Maak er eentje aan of gebruik de standaard ingebouwd Gast (of Guest) account.
Als je geen gezeur wil met rechten e.d. dan kun je die gebruiker beter als poweruser (hoofdgebruiker) of zelfs als administrator (het zekere voor het onzekere, maar niet echt nodig) aanmaken.
En met die nieuwe gebruiker log je dan met je win98 in op je win2k. Als je dan iets als tweakUI gebruikt dan kun je zelfs instellen dat dit automatisch gebeurd.
Is niet een topic voor Hardware Algemeen maar Windows Operating Systems of Netwerk Troubleshooting. Dit staat ook netjes in de faq van Netwerk en Troubleshooting beschreven, kijk daar eens in.