Toon posts:

Creative GeForce miskoop??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
3 dagen geleden een Creative GeForce gekocht, nou heb ik de laatste drivers van Creative zelf geprobeert en de laatste reverence drivers maar ik krijg waardeloze performance.
Ik draai een celeron 450 met 128 meg mem, en scoor met die kaart 35 fps op 1024x768 in UT.

Na een minuut of 2-3 spelen krijg ik allemaal vage rode stippen en strepen op beeld en als ik dan nog 2 minuten doorspeel hangt me hele systeem.
De koeler draait, de kast wordt extra gekoelt, de kaart is niet overclocked en me installatie van windows 98 + directX is vers.

Wat kan dit wezen?? gewoon een miskoop??

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Omdat dit kaartje (ik heb een GeForce DDR 32 mb) geen extra functies, zoals TV-out heeft, gebruik ik gewoon de Detenator reference drivers en ik heb geen problemen.

Misschien kun je deze eerst proberen om te testen, als je dan nog strepen hebt, kan het ook gewoon heel ordinair zijn dat je kaart stuk is.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

35 FPS is vrij normaal met UT . Maar die strepen enzo niet . Wat voor moederbord heb je en hoe zwaar is je voeding ? Het zou eventueel ook nog kunnen dat de kaart kaduuk is .

Verwijderd

Ik heb een creative Geforce PRO en ut draait bij mij perfect met de nieuwste driver de detonator ik mag niet klagen heb 40 FPS !! :-) !! Ik denk dat je kaart fucked up is!!

m@zzelz

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Ik heb ook Creative Pro.
In het begin vond ik hem ook zo bagger.
na die Detonator drivers was de ferformance idd een stuk beter.
Ik wil ook wel ff testen maar hoe doe je dat in UT?

Verwijderd

Je draait toch niet toevallig in openGL he, dat heb ik namelijk ook gehad (rode vlakken) toen ik problemen had om UT in d3d te spelen.
UT is veel processor afhankelijker dan bv q3, in de intro ( 1 volledige ronde ) haal ik (met p3 682 en Herc/prophetDDR op 145/350 mhz ook zo'n 34 a 35 fps in 1280x1024x32 high world tex. detail en medium skin tex.
Je zal zien als je deze res. ook draait dat je weinig zal inboeten kwa snelheid want UT wordt pas vanaf 1280x1024 wat fillrate limiteder.
Gebruik de gemixte (met de openGL uit 5.08) 3.77 ref drivers eens(zie tweakers.net) en draai UT in d3d als je dat nog niet doet.

Verwijderd

Dat tearen (strepen over beeldscherm) en het vastlopen van de computer lijkt verdacht veel op een overclock probleem. Computer is licht overgeclockt van 400 naar 450 via 85* nogwat... zou het kunnen zijn dat die agp bus dat niet trekt of zo (dividers?) , daardoor oververhit raakt en ermee stopt?

Verwijderd

kaartje is echt geen miskoop

bij mij draait alles flex

is de snelste die nu beschikbaar is namelijk
Pagina: 1