Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Hecktic2323
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 14-02 18:05
Goedendag,

Ik heb recent een nieuwe videokaart ontvangen, een GeForce 780. Echter start mijn pc niet meer op voorbij het start scherm waar groot 'acer' staat, en links onder staat er dat je f12 of del voor bios opties kan drukken (deze werken niet). Elke 10-20 seconden hoor ik een piep. Na een tijd verandert het scherm en staat er linksboven in het scherm een knipperende _ Pc reageert nog steeds niet op input van muis of toetsenbord (deze staan wel aan, belichting van toetsenbord kan aan of uit).

Mijn oude videokaart werkt wel, dan start mijn pc gewoon op.

Mijn pc:
Acer Predator G3610
16 gig ram (DDR3, 4 stukken)
i5-3450 @ 3.10 ghz quad-core
450 watt stroom (moet genoeg zijn) Model: FSP450-60EP van FSP Group Inc

Oude videokaart: AMD Radeon HD 7600

Nieuwe videokaart: Asus GeForce GTX 780
https://www.techpowerup.c...us-gtx-780-directcu-ii-oc

Wat ik al geprobeerd heb:
AMD driver verwijderd
Bios geupdate (via de site van Acer)
Met 1 ram kaartje proberen te starten
De batterij van moederbord er kort uigehaald (10 seconden)
Gecontroleerd of stroomkabels er goed in zitten (fans draaien ook allemaal)

Ik hoop dat jullie nog wat tips hebben voor wat ik zou kunnen proberen, want ik weet het niet wat het kan zijn! Als ik wat benodigde informatie mis dan laat maar weten, voeg ik dat toe!

[Voor 9% gewijzigd door Hecktic2323 op 06-01-2018 23:58]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

nieuwe of gebruikte kaart ?
heb je hem goed aangedrukt ?
welke voeding heb je precies ?

(GTX 780 is Nvidia en werkt niet op AMD driver)

[Voor 22% gewijzigd door Hackus op 06-01-2018 22:40]

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• ECP0WERS
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online
Het is bijzonder dat er momenteel zoveel tweakers zijn die het niet doorkomen van een POST door de videokaart steken op drivers welke pas in het OS geladen wordt.

Ik zeg dat de Acer gebruikt maakt van een zogeheten white list waar de GTX 780 niet op staat en zodoende de kaart niet door de POST komt.

of

De GTX780 is niet voorzien van een BIOS welke UEFI ondersteund.

[Voor 10% gewijzigd door ECP0WERS op 06-01-2018 22:57]

AMD Ryzen 5 3600 | Asus Pro WS X570-ACE | EKWB MLC Phoenix 360 | EKWB MLC Phoenix 240 | Crucial Ballistix Sport LT 2x16GB 3800C16 | Inno3D GeForce RTX 2080 Super Twin X2 OC | Samsung PM963 960GB | ADATA SX8200 Pro 512GB | Corsair HX1200 v2

• Hecktic2323
quote:
Hackus schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:39:
nieuwe of gebruikte kaart ?
heb je hem goed aangedrukt ?
welke voeding heb je precies ?

(GTX 780 is Nvidia en werkt niet op AMD driver)
Hey hey, het is een gebruikte kaart (hier op tweakers gekocht). Kaart zit goed aangedrukt, ik krijg wel beeld ook (geen aansluiting met moederbord video output dus kan daar niet vandaan komen).

Mijn stroom toevoer is FSP450-60EP van FSP Group Inc. is dat de informatie die je zoekt?

Ik heb de AMD driver verwijderd voordat ik de kaart er in deed, maakte geen verschil helaas!
quote:
ECP0WERS schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:50:
Het is bijzonder dat er momenteel zoveel tweakers zijn die het niet doorkomen van een POST door de videokaart steken op drivers welke pas in het OS geladen wordt.

Ik zeg dat de Acer gebruikt maakt van een zogeheten white list waar de GTX 780 niet op staat en zodoende de kaart niet door de POST komt.

of

De GTX780 is niet voorzien van een BIOS welke UEFI ondersteund.
Wat is POST precies? Is dat voordat windows geladen word? Zelf weet ik al die dingen niet, de driver dingen heb ik op internet gevonden en leek me niet het probleem, maar toch geprobeerd! Ik heb een windows update zien vastlopen totdat ik mijn draadloze internet kaart er uit haalde. Ik snap niet waarom but gotta try right :p

Hoe kan ik er achter komen dat de GTX 780 niet UEFI ondersteund is, en of dat het probleem is? Kan ik iets aanpassen in mijn bios opties daarvoor?

[Voor 52% gewijzigd door Hecktic2323 op 06-01-2018 23:02]

• ECP0WERS
  • Niet online
quote:
Hecktic2323 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:57:
[...]

Hey hey, het is een gebruikte kaart (hier op tweakers gekocht). Kaart zit goed aangedrukt, ik krijg wel beeld ook (geen aansluiting met moederbord video output).

Mijn stroom toevoer is FSP450-60EP van FSP Group Inc. is dat de informatie die je zoekt?

[...]

Wat is POST precies? Is dat voordat windows geladen word? Zelf weet ik al die dingen niet, de driver dingen heb ik op internet gevonden en leek me niet het probleem, maar toch geprobeerd! Ik heb een windows update zien vastlopen totdat ik mijn draadloze internet kaart er uit haalde. Ik snap niet waarom but gotta try right :p

Hoe kan ik er achter komen dat de GTX 780 niet UEFI ondersteund is, en of dat het probleem is? Kan ik iets aanpassen in mijn bios opties daarvoor?
POST staat voor Power-On Self Test. zie: Wikipedia: Power-on self-test

Wat betreft de UEFI bios van je videokaart, dit kan je alleen veranderen door deze met een UEFI compatible bios te flashen. Heb je wellicht een vriend/kennis/collega die flink wat verstand heeft van PC's?

En welke GTX 780 heb je precies?

AMD Ryzen 5 3600 | Asus Pro WS X570-ACE | EKWB MLC Phoenix 360 | EKWB MLC Phoenix 240 | Crucial Ballistix Sport LT 2x16GB 3800C16 | Inno3D GeForce RTX 2080 Super Twin X2 OC | Samsung PM963 960GB | ADATA SX8200 Pro 512GB | Corsair HX1200 v2

• Hecktic2323
quote:
POST staat voor Power-On Self Test. zie: Wikipedia: Power-on self-test

Wat betreft de UEFI bios van je videokaart, dit kan je alleen veranderen door deze met een UEFI compatible bios te flashen. Heb je wellicht een vriend/kennis/collega die flink wat verstand heeft van PC's?

En welke GTX 780 heb je precies?
Okee! Ja ik ken wel iemand die ik kan navragen daarvoor, dat is dus mogelijk zelf te doen begrijp ik?

Poeh! Het is een Asus GeForce 780, er staat bij OC Edition, Direct CU II OC. GDDR5, 3GB Memory.

Heb je die informatie nodig? Of zie ik iets over het hoofd?

Edit:

Bij zoeken kwam ik deze info tegen

Dit is de videokaart die ik heb

Dit zou dan de bios zijn die ik er op moet flashen? Staat bij dat het UEFI supported is. Kan ik nog op een bepaalde manier vaststellen of dat het probleem is voordat ik ga flashen?
https://www.techpowerup.c...6/asus-gtx780-3072-131217

[Voor 23% gewijzigd door Hecktic2323 op 06-01-2018 23:57]

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Wel beide powerconnectors aangesloten op de kaart? De 780 is er als het goed is 2 nodig (ik zie 1x6 en 1x8 pin, maar zie ook foto's met 2x 8 pin) Beide moeten zijn aangesloten anders doet die het niet.

De oude (de Radeon) kon het waarschijnlijk af met 1 connector, maar de 780 is er echt 2 nodig.

• ECP0WERS
  • Niet online
quote:
Hecktic2323 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:08:
[...]

Okee! Ja ik ken wel iemand die ik kan navragen daarvoor, dat is dus mogelijk zelf te doen begrijp ik?

Poeh! Het is een Asus GeForce 780, er staat bij OC Edition, Direct CU II OC. GDDR5, 3GB Memory.

Heb je die informatie nodig? Of zie ik iets over het hoofd?

Edit:

Bij zoeken kwam ik deze info tegen

Dit is de videokaart die ik heb

Dit zou dan de bios zijn die ik er op moet flashen? Staat bij dat het UEFI supported is. Kan ik nog op een bepaalde manier vaststellen of dat het probleem is voordat ik ga flashen?
https://www.techpowerup.c...6/asus-gtx780-3072-131217
Ja! Als je een PC hebt/mag gebruiken waar de kaart wel in werkt kun je met het programma GPU-Z zien welke bios er op staat en of deze UEFI compatible is :)

Wat je ook nog even zou kunnen proberen is met je oude kaart de bios in gaan en de optie "secure boot" eens uit zetten. Kijken of dat iets wilt opleveren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:59
als ik Google naar upgrades voor jou predator komt er eigenlijk naar boven dat door de beperkte bios van Acer er eigenlijk niks werkt op jouw moederbord.

https://community.acer.co...or-ag3620-ur308-no-signal

om een voorbeeld te geven.

Misschien makkelijk om een andere kast en mobo te halen en alles over te bouwen dan ben je van het hele prebuild gezeur af

• Hecktic2323
quote:
Nemesizz schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:36:
Wel beide powerconnectors aangesloten op de kaart? De 780 is er als het goed is 2 nodig (ik zie 1x6 en 1x8 pin, maar zie ook foto's met 2x 8 pin) Beide moeten zijn aangesloten anders doet die het niet.

De oude (de Radeon) kon het waarschijnlijk af met 1 connector, maar de 780 is er echt 2 nodig.
Ja! Bij mijn kaart heb ik 4x2 en 3x2 aansluitingen, en die heb ik aangesloten (lampjes gaan ook van rood naar groen).
quote:
ECP0WERS schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:58:
[...]

Ja! Als je een PC hebt/mag gebruiken waar de kaart wel in werkt kun je met het programma GPU-Z zien welke bios er op staat en of deze UEFI compatible is :)

Wat je ook nog even zou kunnen proberen is met je oude kaart de bios in gaan en de optie "secure boot" eens uit zetten. Kijken of dat iets wilt opleveren.
Top! Is de site die ik erbij stuurde ook betrouwbaar?

Goeie optie! Die zal ik morgen proberen als ik weer thuis ben.
quote:
Elmo_b schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:57:
als ik Google naar upgrades voor jou predator komt er eigenlijk naar boven dat door de beperkte bios van Acer er eigenlijk niks werkt op jouw moederbord.

https://community.acer.co...or-ag3620-ur308-no-signal

om een voorbeeld te geven.

Misschien makkelijk om een andere kast en mobo te halen en alles over te bouwen dan ben je van het hele prebuild gezeur af
Ik wist niet eens dat het kon, dat je moederbord je zo kon naaien :p Bedankt voor de info! Mocht het inderdaad niet lukken dan zal ik dat maar doen, kan ik gelijk mijn processor upgraden.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09:29

nelizmastr

Goed wies kapot

quote:
Hecktic2323 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:29:
[...]

[...]

Ik wist niet eens dat het kon, dat je moederbord je zo kon naaien :p Bedankt voor de info! Mocht het inderdaad niet lukken dan zal ik dat maar doen, kan ik gelijk mijn processor upgraden.
Welkom in de wereld van de prebuilts :) de OEM bouwt in wat hij wil ondersteunen en de rest wordt geweigerd. En dat alles terwijl je meer betaalt voor je bak. :+

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True