Ik heb zojuist qmail gecompiled en geconfigured op m'n FreeBSD (4.2) server. Dit heb ik gedaan aan de hand van een manual (zeer bekend) Life with Qmail (www.lifewithqmail.org). Ik heb wel vaker qmail succesvol geinstalleerd en ik ben er dan ook erg tevreden mee. Maar nu kom ik een probleem(pje) tegen. Als ik svscan (die multilog aanstuurt) probeer te starten als root (of d.m.v. startup script) krijg ik de volgende melding:
"multilog: fatal: unable to switch to current directory: access denied"
Hieruit kan je opmaken dat er iets niet goed met de permissies staat ofzo, maar na dat wel 10x gechecked en te vergeleken hebben met andere qmail draaiende servers bleek dat onjuist. Kent iemand dit probleem, het moet niet moeilijk op te lossen zijn maar ik kan tot nu toe nog geen oplossing vinden d.m.v. newsgroepen, uitgebreide search etc. Ik ben erg benieuwd en BVD.
oskar
"multilog: fatal: unable to switch to current directory: access denied"
Hieruit kan je opmaken dat er iets niet goed met de permissies staat ofzo, maar na dat wel 10x gechecked en te vergeleken hebben met andere qmail draaiende servers bleek dat onjuist. Kent iemand dit probleem, het moet niet moeilijk op te lossen zijn maar ik kan tot nu toe nog geen oplossing vinden d.m.v. newsgroepen, uitgebreide search etc. Ik ben erg benieuwd en BVD.
oskar