AMD Game en Render Desktop. Samenstelling en assemblage door Alternate. (Zelf geen ervaring om te bouwen en naar mijn mening niet genoeg keuze in kant en klare AMD Desktops met een GTX 1080.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Autocad 2D en 3D
- 3D Renderen (niet vaak maar wil de mogelijkheid hebben)
- Spelen van games. Middelmatig tot zwaar.
Niet fanatiek maar ben fan van bijv. AC en ik wil Origins no problemo kunnen draaien op 1440P scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget van € 1800/€ 1900,- Voor de desktop zelf exclusief monitor en randapparatuur
Op Alternate zit ik nu op € 1940,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm 27 inch Asus MG279Q - IPS Monitor voor WQHD gaming en hoge FPS.
Moet ik nog kopen. Ja ik weet geen G-sync voor me GTX maar die € 150,- extra vind ik toch echt te gek. En wil toch graag een GTX.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- AMD vanwege het multitasken en het negatieve nieuws betreffende (oa.) Intel van afgelopen week.
- GTX 1080 videokaart
- SSD 256 gb voor snel opstarten
- 16GB ram om fatsoenlijk te werken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD proccesor, Nvidea videokaart, Asus moederbord. Rest ook van bekendere merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Zo stil mogelijk systeem.
- WIFI.
- Aparte Geluidskaart vereist? (middel kwaliteit voldoende)
Ga je overklokken?
Nee, geen ervaring mee dus blijf ik maar vanaf.
Wat verwacht je van ons?
- Overall check.
- Is de voeding voldoende of kan dit minder?
- Is het waard om RAM met meer snelheid te nemen of is 2400 voldoende? (verschrikkelijke duur dat RAM)
- Is de proccesorkoeler voldoende? Ik lees dat luchtkoelers ook erg stil kunnen zijn en water alleen voor overklokken is? Ik zie hier nog graag goedkopere variant.
- Alternate website gaf aan dat me moederbord geen CPI meer overheeft voor geluidskaartje? Ik heb wel een geluidskaart nodig toch?
- De kast komt met 2 fans. Er is volgens omschrijving ruimte voor meer. Heeft meer fans meerwaarde? En voor welk onderdeel zijn die dan?
Ik hoor graag jullie feedback. Alvast bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Autocad 2D en 3D
- 3D Renderen (niet vaak maar wil de mogelijkheid hebben)
- Spelen van games. Middelmatig tot zwaar.
Niet fanatiek maar ben fan van bijv. AC en ik wil Origins no problemo kunnen draaien op 1440P scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget van € 1800/€ 1900,- Voor de desktop zelf exclusief monitor en randapparatuur
Op Alternate zit ik nu op € 1940,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm 27 inch Asus MG279Q - IPS Monitor voor WQHD gaming en hoge FPS.
Moet ik nog kopen. Ja ik weet geen G-sync voor me GTX maar die € 150,- extra vind ik toch echt te gek. En wil toch graag een GTX.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- AMD vanwege het multitasken en het negatieve nieuws betreffende (oa.) Intel van afgelopen week.
- GTX 1080 videokaart
- SSD 256 gb voor snel opstarten
- 16GB ram om fatsoenlijk te werken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD proccesor, Nvidea videokaart, Asus moederbord. Rest ook van bekendere merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Zo stil mogelijk systeem.
- WIFI.
- Aparte Geluidskaart vereist? (middel kwaliteit voldoende)
Ga je overklokken?
Nee, geen ervaring mee dus blijf ik maar vanaf.
Wat verwacht je van ons?
- Overall check.
- Is de voeding voldoende of kan dit minder?
- Is het waard om RAM met meer snelheid te nemen of is 2400 voldoende? (verschrikkelijke duur dat RAM)
- Is de proccesorkoeler voldoende? Ik lees dat luchtkoelers ook erg stil kunnen zijn en water alleen voor overklokken is? Ik zie hier nog graag goedkopere variant.
- Alternate website gaf aan dat me moederbord geen CPI meer overheeft voor geluidskaartje? Ik heb wel een geluidskaart nodig toch?
- De kast komt met 2 fans. Er is volgens omschrijving ruimte voor meer. Heeft meer fans meerwaarde? En voor welk onderdeel zijn die dan?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler | € 405,20 | € 405,20 |
| 1 | Asus Prime X370-Pro | € 143,51 | € 143,51 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC | € 570,- | € 570,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 42,- | € 42,- |
| 1 | Asus Xonar DG | € 30,65 | € 30,65 |
| 1 | Fractal Design Define S - Window | € 81,90 | € 81,90 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 83,49 | € 83,49 |
| 1 | NZXT Kraken X42 (met AM4 support) | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 171,- | € 171,- |
| 1 | Corsair VS650 | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | WD Black PCIe SSD 256GB | € 107,95 | € 107,95 |