Uitdaging met HP Proliant (connectiviteit)

Pagina: 1
Acties:

• Regter
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-02-2022
Goedenavond,

Ik heb even hulp nodig met mijn Hp Proliant Microserver.

Vorige week heb ik deze gekregen van een vriend van mij om mee aan de gang te gaan.
Ik heb er nu voor het gemak even Windows 10 opgezet en ik wilde verbinding maken met het netwerk/internet.
Het systeem geeft aan dat er geen kabel in zit terwijl er een kabel met connectiviteit op aangesloten is.
Nu heeft dit ding al jaren niet meer aangestaan dus ik ga er vanuit dat dit een driver issue is wellicht?
Tevens heb ik Win 10 offline erop gezet dus ik ga ervan uit dat het ook de updates kunnen zijn.

Maar nu ik mijn systeem wil op zoeken op serie nummer S/N:5C7232P4ZS krijg ik het niet naar voren, ook niet op de parts site van HP. Echter met een beetje zoek werk en componenten vergelijken kom ik uit op :

HP Proliant G7 N54L 1P 4GB-U 150W PS MicroServer

Ook voor dit model lijk ik niks te vinden via google.

Kan iemand mij hierbij helpen? bottomline is, ik wil dat de Proliant mijn netwerkverbinding accepteert maar daar heeft hij geen zin in.

Alvast bedankt.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:54
Zoeken op vendor en device id van de netwerkkaart. Dan zul je vast een driver moeten kunnen vinden.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:21
ik op google hp proliant n54l g7 krijg ik gewoon een hp microserver hoor.

Zet ik er ook nig drivers achter dan kom ik op deze site: https://support.hpe.com/h...iverHome?sp4ts.oid=652548

Is je netwerkkaart driver wel geinstalleerd ? (Device manager)

@Regter
EDIT: ik krijg op basis van je serienummer op de hp site een hp microserver N40L terug en niet het model wat jij aangeeft.

https://support.hpe.com/hpsc/wc/public/find

[ Voor 37% gewijzigd door HKLM_ op 06-01-2018 19:35 ]

Cloud ☁️

• Regter
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-02-2022
Ok dat zou kunnen omdat het geprobeerd heb houtje touwtje te vergelijken maar bedankt dat is al een stap verder. ik ben nu aan het proberen de driver te updaten van de netwerk kaart. Het zegt dat het goed is maar het is een update van 2015 en ik vind er zojuist 1 van 2017. kijken of dat wat uithaalt. zoals je merkt ben ik niet de meest ingelezen persoon maar wel leergierig.