Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop met een goed scherm.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:57
Hallo daar,

Momenteel heb ik een Lenovo Ideapad Y700 17-ISK laptop maar achteraf gezien voldoet deze niet helemaal aan mij verwachtingen.

Ik ben nu op zoek naar een laptop die geschikt is voor high end gaming, editing in Premiere en color graden in Resolve. Daarvoor zoek ik een laptop met minstens:

i7 7e/8e generatie (of AMD Zen)
16GB RAM
Minimaal een GTX 1050 ti/1060 (of soortgelijke AMD kaart)
256GB SSD opslag
100% Adobe RGB/sRGB/NTSC display

Tot zover ben ik alleen laptops tegengekomen die net 1 van deze dingen mist.
Budget is overigens max €2800

Alle reacties

Verwijderd

De holy grail: high-end gaming (dus minimale response tijd, geen ghosting, etc), en 100% kleurechtheid... Wat beviel er niet aan de Lenovo, zodat men wat meer weet over je prioriteiten?

• ChopperGunnerNL
Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:06:
De holy grail: high-end gaming (dus minimale response tijd, geen ghosting, etc), en 100% kleurechtheid... Wat beviel er niet aan de Lenovo, zodat men wat meer weet over je prioriteiten?
Mn huidige Lenovo Ideapad Y700 voelt nogal beperkt aan, het scherm is niet slecht maar ook niet heel goed, en verder zijn er hier en daar wat dingen die mij niet bevallen waaronder het touchpad, scharnier van het scherm en in mijn uitvoering dan de beperkte SSD opslag. Ook qua prestaties denk ik dat deze laptop niet echt future proof is, gezien de laptop nu al de meeste games op high settings niet de 60 FPS haalt. Ook het editen in 4K verloopt niet echt soepel.

Ik wilde in eerste instantie upgraden naar de opvolger van deze laptop namelijk de Lenovo Legion Y720 maar vanuit verschillende tests blijkt het beeldscherm hiervan velen malen slechter te presteren dan mijn huidige Y700.

[ Voor 10% gewijzigd door ChopperGunnerNL op 07-01-2018 00:31 ]

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 22:02
Misschien is de pricewatch: MSI GT75VR 7RE(Titan)-043NL iets? De MSI GT75 is er in 3 uitvoeringen. Een uitgebreide review van de Titan Pro uitvoering staat op https://www.notebookcheck...ptop-Review.240904.0.html. Het scherm heeft een 100% sRGB TN panel.

• ChopperGunnerNL
EdwinW schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:15:
Misschien is de pricewatch: MSI GT75VR 7RE(Titan)-043NL iets? De MSI GT75 is er in 3 uitvoeringen. Een uitgebreide review van de Titan Pro uitvoering staat op https://www.notebookcheck...ptop-Review.240904.0.html. Het scherm heeft een 100% sRGB TN panel.
Dit lijkt een prima laptop alleen een beetje jammer van het TN Paneel, overigens is het gewicht net iets te veel, mn huidige Y700 weegt al zo'n 3,5kg maar deze MSI doet er nog een kilo bovenop.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heel veel laptops met 100% AdobeRGB zijn er momenteel niet, zou je daarvoor toch ook een externe monitor overwegen, verbreed dat je opties aanzienlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 07-01-2018 12:38 ]

• ChopperGunnerNL
begintmeta schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:38:
Heel veel laptops met 100% AdobeRGB zijn er momenteel niet, zou je daarvoor toch ook een externe monitor overwegen, verbreed dat je opties aanzienlijk.
Vergeten te vernoemen in deze thread maar het gaat er mij vooral om dat ik de laptop overal mee naar toe kan nemen, thuis heb ik al een desktop staan met krachtige prestaties en een redelijk goed scherm . Ik edit vooral op school en onderweg en daarom is een externe monitor niet erg handig.

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 22:02
Eén van de belangrijkste redenen om een gaming laptop uit te rusten met een TN panel, is de snelle responstijd van het scherm. In het geval van deze MSI is dat 3 ms bij 120 Hz. Dit beeldscherm is overigens van een duidelijk betere kwaliteit dan de goedkopere TN panels, iets wat ook in de reviews op internet is terug te lezen. Wil je écht 100% Adobe RGB (i.i.t. 100 % sRGB), dan ontkom je er volgens mij niet aan om een extern beeldscherm te gebruiken. En inderdaad deze laptop is niet op dieet geweest met 4,5 kilo excl. de voeding. Mobiliteit is niet de sterkste kant.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ChopperGunnerNL schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:41:
[...]

Vergeten te vernoemen in deze thread maar het gaat er mij vooral om dat ik de laptop overal mee naar toe kan nemen, thuis heb ik al een desktop staan met krachtige prestaties en een redelijk goed scherm . Ik edit vooral op school en onderweg en daarom is een externe monitor niet erg handig.
Welke modellen met 100%aRGB had je al bekeken, dan kunnen mensen eventueel wat toevoegen als je iets gemist zou hebben. Ook kan je misschien overwegen genoegen te nemen met een wat kleiner bereik (tot sRGB bijvoorbeeld), maar daarbij wel goede kwaliteit (goede calibratie mogelijk, gelijkmatige weergave over het hele scherm). Een combinatie van optimale game-prestaties en optimale kleur-prestaties is ook al bij externe monitoren heel lastig (niet?) te vinden.

Ik vermoed dat je de prioriteit van je wensen toch zal moeten afwegen.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 07-01-2018 12:55 ]

• ChopperGunnerNL
begintmeta schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:50:
[...]

Welke modellen met 100%aRGB had je al bekeken, dan kunnen mensen eventueel wat toevoegen als je iets gemist zou hebben. Ook kan je misschien overwegen genoegen te nemen met een wat kleiner bereik (tot sRGB bijvoorbeeld), maar daarbij wel goede kwaliteit (goede calibratie mogelijk, gelijkmatige weergave over het hele scherm). Een combinatie van optimale game-prestaties en optimale kleur-prestaties is ook al bij externe monitoren heel lastig (niet?) te vinden.

Ik vermoed dat je de prioriteit van je wensen toch zal moeten afwegen.
https://tweakers.net/gallery/665947/wenslijst/
Ik heb in deze wenslijst 11 laptops staan die volgens specs en tests een hoog kleurbereik hebben, de 4 Asus ROG laptops in deze lijst hebben alle vier een 72% NTSC scherm (wat dus gelijk staat aan 100% sRGB), de Dell Alienware R13 maakt gebruik van een OLED paneel, (dit model staat niet op Tweakers wel op de site van Dell), de Dell XPS 15 heeft ook een 100% Adobe RGB scherm maar helaas beperkt tot een GTX 1050, de twee HP Omen's in de lijst blijken ook hoog te scoren in zowel benchmarks als schermtests, de Razer Blade's is een beetje een vraagteken aangezien elke test iets anders zegt, als het goed is heeft de 14" model met UHD Touch paneel ook 100% Adobe RGB, alhoewel dit niet op de productpagina vermeld staat maar eerst altijd wel, de 17" Razer Blade Pro Full HD versie ben ik nog niet over uit wat hier het kleurbereik van is.

Dan als laatst de Microsoft Surface Book 2, hier in Nederland voorlopig alleen verkrijgbaar in het 13,5" model beperkt tot een GTX 1050 2GB, binnenkort ook verkrijbaar hier in Nederland in 15" met een GTX 1060.

Zoveel keus....

Verwijderd

Je eisen zijn wel behoorlijk hoog. Het filter van PW heeft geen optio voor de 100% aRGB eis.
Als ik dan verder zoek, dan kom ik uit op een Dell XPS15 (ik weet niet of dit de laatste versie is)
De laatste versie schijnt 100% aRGB te hebben.
Bijkomend voordeel: slechts 1,8kg!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2018 13:15 ]

• ChopperGunnerNL
Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:14:
Je eisen zijn wel behoorlijk hoog. Het filter van PW heeft geen optio voor de 100% aRGB eis.
Als ik dan verder zoek, dan kom ik uit op een Dell XPS15 (ik weet niet of dit de laatste versie is)
De laatste versie schijnt 100% aRGB te hebben.
Bijkomend voordeel: slechts 1,8kg!
Klopt, hier heb ik ook al naar gekeken, helaas blijkt deze niet verder te gaan dan een GTX 1050 4GB, voor de rest een prima laptop en een uitstekend scherm.
Pagina: 1