Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Het wordt nu echt tijd om eens te kiezen en hopelijk kunnen jullie m een beetje helpen.
Ik wil een handheld/PDA Die sowieso met outlook kan synchoniseren,agenda,contacts en pdf-jes kan vieuwen. Verders wil ik een beetje funstuf erop ik wil graag kunnen gamen >:) en verders een paar leuke aps. Het zou leuk zijn als een van de twee een telnet en ssh client kan bevatten (dit zal wel alleen op de psion zijn).

ik wil hier geen flame oorlog beginnen :r maar een advies van gebruikers die al langer met deze "speeltjes" werken.

Thanx

• Perseus|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2009

Perseus|IA

Rode ogen

Ik heb altijd een Palm gehad en was altijd zeeer tevreden, volgens mij is die M500 en M505 (kleur) alleen maar weer beter.

Keb nu een CQ Ipaq en die bevalt me beter, allemaal M$ apps zodat ik mooi effe wat rapporten in de trein kan afmaken en ondertussen MP3 luisteren :)

overigens gaat PSION de PDA divisie platgooien ofwel ze stoppen met maken van PDA's, ik zou dan voor de PALM gaan aangezien hier VEEEL apps/games enz enz voor te krijgen en met die nieuwe uitbreidings sloten op de M50x series kan je ook mobieltjes, GPS enz enz aansluiten :)

suc6 met kiezen ;)

Cheese, It's milk's leap towards immortality

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 17:33

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik zou iig gaan voor palm. (mede omdat psion stopt)

palm kan gewoon goed met outlook syncen.
pdf viewer is er wel maar moet je niet te veel van verwachten geloof ik.
telnet kan iig wel en ssh kan dacht ik ook met palm

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat Psion ging stoppen maar zover ik hoorde dat zou dat geen problemen opleveren met garantie gevallen enzo vandaar dat ik nog de keuze vermeldt. ssh op de palm lijkt zal je wel dat palm keybaord voor nodig hebben. Is dat palm schrift moeilijk onder de knie te krijgen of is dat een dagje werk ?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
* intert0y is al dik jaar palm Vx bezitter

En probleem is dat ik zelfs als ik normaal schrijf nog al eens PALM handwriting ga gebruiken met name als ik een hoofdletter A gebruik.

BTW je ken alle karakters binnen 1 dag er zitten altijd een paar lastige bij waar je ff over na moet denken. Ik loop altijd met de U en de V te klooien en de Q wil ook aleens foutje maken.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Ik heb met beiden gewerkt (palm en psion series 5), maar zou absoluut voor de palm gaan. Dit is natuurlijk een persoonlijke mening, maar ik vind de psion agenda bijvoorbeeld niet inventief in elkaar zitten. Bladeren is lastig, onduidelijk, slecht overzicht, etc. Natuurlijk kun je met een psion veel meer, word, spreadsheet, memofoon, maar als digitale agenda met evt. wat andere apps erop zou ik toch echt voor de palm gaan. Gebruiksvriendelijker als je het mij vraagt, kleiner en goedkoper ;)

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 22:49 schreef Airbag het volgende:
Natuurlijk kun je met een psion veel meer, word, spreadsheet, memofoon, maar als digitale agenda met evt. wat andere apps erop zou ik toch echt voor de palm gaan.
Je kan met de nieuwe Palm series (500) ook Word en spreadsheet docs maken hoor! (8> Of je ook databases kunt draaien net zo als op een Psion weet ik niet.

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 00:08 schreef TheGladiator het volgende:

[..]

Je kan met de nieuwe Palm series (500) ook Word en spreadsheet docs maken hoor! (8> Of je ook databases kunt draaien net zo als op een Psion weet ik niet.
Het _kan_ wel maar met een qwerty-toetsenbord en een veel uitgebreidere tekstverwerker en spreadsheet gaat het toch wat makkelijker met een psion. Ik vraag me echter af wat het nut daarvan is, typen op zo'n klein ding is niet echt handig en daar heb je altijd nog een laptop of pc voor.

Ga dus voor de palm!

Verwijderd

Palm gaat stoppen met de productie van hanhelds
GRRRRRRR hoe vaak moet ik het nog zeggen :?

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-03 09:30
Sinds wanneer gaat Palm stoppen met de productie van handhelds? Dan heb je een paar artikelen toch niet helemaal goed begrepen... Op zijn slechts wordt Palm gesplitst tussen een OS bedrijf en een handheld productie bedrijf.. Maar stoppen terwijl je 70% van de markt in je bezit hebt??????
Aristos

• Exirion
  • Laatst online: 23:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 13 juli 2001 11:13 schreef Terayonnetje het volgende:
Right... De marktleider stopt met z'n meest populaire produkt |:(

Het is juist PSION die er mee kapt!

http://www.tweakers.net/nieuws/17576

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:44
Op vrijdag 13 juli 2001 11:13 schreef Terayonnetje het volgende:
waar haal je die info vandaan? en al zouden ze stoppen, palm OS blijft echt wel bestaan
je hoeft dus niet perse een palm te nemen, je kan ook een handspring kopen (tip) die ook gebruik maakt van palmOS

ik ben alweer een jaar lang heel gelukkig met mijn handspring visor deluxe by the way

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 13:07 schreef monkel het volgende:

[..]

waar haal je die info vandaan? en al zouden ze stoppen, palm OS blijft echt wel bestaan
je hoeft dus niet perse een palm te nemen, je kan ook een handspring kopen (tip) die ook gebruik maakt van palmOS

ik ben alweer een jaar lang heel gelukkig met mijn handspring visor deluxe by the way
Ooit van nieuwssites gehoord?? :?

• Exirion
  • Laatst online: 23:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 13 juli 2001 13:44 schreef Terayonnetje het volgende:
Ooit van nieuwssites gehoord?? :?
Heb je mijn post wel gelezen? PSION stopt ermee...

En het lezen van nieuwsites is ook een kunst, want dat er een splitsing binnen het concern wordt gemaakt betekent niet dat de Palms van de markt verdwijnen. Ze zouden gestoord zijn als ze dat deden :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:55

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Maak je niet dik, dat joch is pas 15. Heeft waarschijnlijk ook nog geen "begrijpend lezen" op school gehad... :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Ik heb ook een Psion en tot vorig jaar elk Palm model gehad. Psion vind ik meer een beperkte laptop, groot en zwaar ivm een Palm. Mijn Palm liet ik nooit thuis, de Psion echt wel. Als PDA vind ik een Palm toch echt wel beter. Enige voordeel van de Psion is een toetsenbord, als je dat al een voordeel kunt noemen.

Palm die stopt?!? MWOEHAAAHAAAA :+ Eerst splitsen ze 3Com op in 3COM en PALM om vervolgens Palm de nek om te draaien?!? NO WAY. Ze zijn juist groot geworden door de Palm, is de enige relevante tegenhanger van CE, zeker nu Psion stopt.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

WAAAT!!! PSION STOPT??? En het zijn zulke brute dingen!

• royke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 20:38

royke

aan het typen....

Heb zelf ook lang getwijfeld en veel info ingewonnen.. Heb nu een ipaq gekocht.. Het kost effe wat meer maar vooral het schrijven gaat op de ipaq makkelijker. het toestenbors heb je met je pennetje zo onder de knie.. en het handschrift herkennen gaat ook heel behoorlijk..
Het feit dat ik quake op mijn ipaq kan slepen deed het hem ;)
Nee echt de investering is het waard geweest.. Psion = te zwaar
Palm = Palm OS niet van onder de indruk.
ipaq = Pocket PC = stabiel en degelijk. gewoon een kleine laptop. neem wel 64 mb want een ceedeetje neemt vrij veel ruimte in beslag

Ik vind van niet......

• JsB
  • Niet online

JsB

Op vrijdag 13 juli 2001 17:57 schreef royke het volgende:
neem wel 64 mb want een ceedeetje neemt vrij veel ruimte in beslag
Ja zo'n 650 MB he? :)

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 21:45 schreef JsB het volgende:

[..]

Ja zo'n 650 MB he? :) :? :? :? :?
Als je een cd album in mp3 formaat heb is dat zeker geen 650 mb lijkt mij, eerder zo'n 60 MB. In wav formaat is het hele andere koek :) 650 MB

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 10:34
ik vind het van psion heel erg handig dat ze een toetsenbord hebben... Verder zijn ze wel 'n beetje zwaar, de 5mx weegt bijvoorbeeld 350 gram... ik heb verder weinig kijk op de palmdingen... maar psion bevalt perfect.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• royke
  • Laatst online: 26-02 20:38

royke

aan het typen....

Ja zo'n 650 MB he?
Ik weet niet eens of het apparaat wavjes speelt maar uiteraard bedoel ik mp3 |:(
Toetsenbord bij psion.. ja handig als je vrij dunne vingers hebt. anders zit je nog de toetsen met je pen in te drukken. (mijn ervaring) vandaar het handige toetsenbordje in het scherm van de ipaq. Maar ja dat vroeg hij niet. Het was PALM of Psion.. Sorry kweet het niet..

Ik vind van niet......

• JsB
  • Niet online

JsB

Dat was natuurlijk een grapje he. :)

Verwijderd

Voor de Psion is een ssh client, maar daar moet je voor betalen. Er is wel een gratis telnet/terminal emulator, die bij mij thuis dienst doet als seriele console op een FreeBSD computer, en dat werkt perfect. Games vergeet maar -- zijn er wel, zijn alleen niet leuk (misschien op Sim City na, maar die is veel te duur) behalve de Infocom adventures. Wil je een toestenbord en een scherm waar je genoeg tekst op kwijt kunt om iets aan dat toestenbord te hebben, koop dan een Psion. Wil je geen toestenbord, koop dan een Palm. Wil je Linux, koop dan een Agenda (van www.agendacomputing.com), is nog goedkoper ook.

• StanTheMan
  • Laatst online: 14-02 21:09
ik had eerst een psion 5, nu een palm 5

Die palm is stukken relaxter:
-makkelijker mee te nemen (klein & licht)
-ingebouwde oplaadbare batterij doet het goed
-lekker makkelijk syncen +opladen met de cradle
-meer software
-staand schrijven lukt met de palm wel, met de psion is het moeilijker om staand snel iets in te voeren
-enz...

• Zeepoog
Op zondag 15 juli 2001 02:08 schreef StanTheMan het volgende:
-staand schrijven lukt met de palm wel, met de psion is het moeilijker om staand snel iets in te voeren
-enz...
staant schrijven gaat met psion best goed vind ik, linkerduim heerst over de linkerzijde van het toetsenbord, rechts voor rechts.. gaat best wel snel...

• HermeS
  • Laatst online: 13-03 14:07
Op zondag 15 juli 2001 03:33 schreef Zeepoog het volgende:

[..]

staant schrijven gaat met psion best goed vind ik, linkerduim heerst over de linkerzijde van het toetsenbord, rechts voor rechts.. gaat best wel snel...
ik heb zelf de revo, gebruik hem heel weinig. maar dat ligt niet aan hem >:) .

Dat schijnt gewoon een lichte uitvoering van de 5 serie tezijn. en ik hou mijn wijsvingers eronder en type met mijn duimen. dat gaat erg goed (staand dus). alleen soms is reflectie door zonligt nogal lastig.

Verwijderd

PSION, die dingen zijn lekker uitgebreid..;P en jah ze typen ook nog wel lekkah

• Bulldog
  • Niet online
Op vrijdag 13 juli 2001 17:46 schreef sebastius het volgende:
WAAAT!!! PSION STOPT??? En het zijn zulke brute dingen!
Yupz, zie ook: http://www.tweakers.net/nieuws/17576?highlight=palm :).

• Zeepoog
Op zondag 15 juli 2001 22:50 schreef HermeS het volgende:

[..]
Dat schijnt gewoon een lichte uitvoering van de 5 serie tezijn.
enige verschillen zijn
-groter scherm bij 5 series
-mogelijkheid tot geheugenuitbreiding bij 5 series
-'echt(?)' toetsenbord bij 5 series in tegenstelling tot tiptoetsjes bij revo.

• HermeS
  • Laatst online: 13-03 14:07
Op maandag 16 juli 2001 23:34 schreef Zeepoog het volgende:

[..]

enige verschillen zijn
-groter scherm bij 5 series
-mogelijkheid tot geheugenuitbreiding bij 5 series
-'echt(?)' toetsenbord bij 5 series in tegenstelling tot tiptoetsjes bij revo.
dat zeg ik. zowel lettelijk als figuurlijk, de licht uitvoering :) .

heb zelf de plus versie (16mb), en dat is wel genoeg, tenzijn je veel boeken ofzo erop willen hebben dan is z'n uitbreidings kaartje voor de 5 serie wel handig.

Verwijderd

Topicstarter
Nou jongens de keuze is
gevallen op de Sony Clie, Ik kon hem voor een mooie prijs krijgen en het feit dat ik ook de memory sticks van mijn digitale camera ervan kan gebruiken.

Ik gebruik hem al 3 dagen enben er heel blij mee.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Congrats dan!

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Bigs
  • Niet online
Die clie is idd ook wel :9 Gefeliciteerd met een goeie keus ;) * Bigs hoopt binnenkort een m105 te bezitten (studentje he.. :))
Pagina: 1