Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Cloud oplossing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 08:36
Ik ben opzoek naar een cloud oplossing voor een klant, hij heeft een aantal specifieke wensen.
Ze hebben een file server, de eigenaar wil de huidige mappen structuur onaangetast houden.
Hij wil zijn bestanden kunnen benaderen online/offline op zijn laptop, telefoon (ios en android) en iPad.

Nu heb ik al gekeken naar een oplossing zoals naar een oneDrive oplossing, je kan helaas geen mapping naar lokale mappen maken. Daarnaast ben ik niet zo'n fan van om bestanden in een cloud van een 3e partij te gooien.

Nu zoek ik een oplossing die een mapping kan maken naar de server, ik zat te denken aan een owncloud omgeving. Die ondersteunen alle platformen.

Weet iemand of ik daarmee een link kan leggen naar de mapping op de fileserver die hij gedeeld wil hebben, zonder dat de infra wordt aangepast? Ik kan er niks over vinden in de documentatie.

Alle reacties

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Als het alleen om bestandstoegang gaat... waarom dan geen VPN met toegang naar de fileserver?
Owncloud Nextcloud kan wel naar SMB mappen maar ik zou dat niet als optimale oplossing presenteren. En ook dan moet je remote toegang geven, al kan dat wel via HTTPS, wat misschien makkelijker is.

Vertel eens wat meer over de bestaande server.

@sypie Zie de derde alinea. 8)7

[Voor 32% gewijzigd door Evanescent op 06-01-2018 18:01]

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
OwnCloud een idee? Alles in eigen beheer, op je eigen server, meerdere gebruikers aan te maken, agendafuncties, bestanden delen onderling, rechtensysteem ingebouwd, synchroniseren met mobiel, tablet en computer... Ach, ga er eens mee spelen zou ik zeggen.

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
+1 voor de VPN oplossing. Dit kan gratis door middel van OpenVPN, wellicht heeft jouw klant al een firewall staan die dat default aan kan. Ook leveren een hoop firewall fabrikanten hun eigen VPN clients voor vergelijkbare functionaliteit.
Het handigst is een SSLVPN server op poort 443, dan kan je er vrijwel altijd bij.

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 08:36
VPN is inderdaad een goede oplossing, maar de bestanden moeten ook offline beschikbaar zijn.

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

quote:
manii schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:00:
VPN is inderdaad een goede oplossing, maar de bestanden moeten ook offline beschikbaar zijn.
En Owncloud/Nextcloud dan, zoals je zelf al opperde?

[edit]Stack zou ik zeker niet zakelijk adviseren. Het is niet voor niets gratis.

[Voor 14% gewijzigd door Evanescent op 06-01-2018 21:12]

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• 26779
  • Registratie: april 2020
  • Niet online
Stack van TransIP is op basis van owncloud. Er loopt een draadje over ervaringen hiermee. Deze zijn nogal wisselend.
Ik gebruik Stack zelf als extern backup target. Via Duplicity gaat de data van mijn (home)server encrypted naar Stack via webdav.
Voor jouw klant is het handiger om de data te laten synchroniseren met een server share of een lokale directory. Dan kan de data die bij Stack staat wel direct bekeken worden.
1TB is gratis. Maar zoals gezegd zijn er zeer wisselende ervaringen hiermee.

Zelf NextCloud optuigen is overigens heel erg simpel: Installeer NethServer, activeer de Nextcloud Module en je bent klaar. (in 20 minuten voor elkaar met een paar klikken)

[Voor 16% gewijzigd door 26779 op 06-01-2018 21:16]

• commentator
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 05-04 21:54
quote:
manii schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:14:
Ik ben opzoek naar een cloud oplossing voor een klant, hij heeft een aantal specifieke wensen.
Ze hebben een file server, de eigenaar wil de huidige mappen structuur onaangetast houden.
Hij wil zijn bestanden kunnen benaderen online/offline op zijn laptop, telefoon (ios en android) en iPad.

Nu heb ik al gekeken naar een oplossing zoals naar een oneDrive oplossing, je kan helaas geen mapping naar lokale mappen maken. Daarnaast ben ik niet zo'n fan van om bestanden in een cloud van een 3e partij te gooien.

Nu zoek ik een oplossing die een mapping kan maken naar de server, ik zat te denken aan een owncloud omgeving. Die ondersteunen alle platformen.

Weet iemand of ik daarmee een link kan leggen naar de mapping op de fileserver die hij gedeeld wil hebben, zonder dat de infra wordt aangepast? Ik kan er niks over vinden in de documentatie.
mapping met een driveletter?
Ja dat kan met http://www.ntwind.com/software/utilities/visual-subst.html
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True