Ik heb een (in meer of mindere mate) vintage speakerset (2x Studiocraft 300st aan een Kenwood A-71 versterker), die ik voor 40 euro (voor de hele set) ooit eens heb gekocht. Ik ben ook altijd wel redelijk tevreden geweest over het geluid wat ik eruit kreeg, zeker voor de hoeveelheid geld die ik kwijt was. De set heeft heel af en toe wat kleine kuurtjes, in dit geval een kanaal die lichtelijk wegvalt. Daarom heb ik de afgelopen tijd best wel zitten twijfelen over een nieuw, minder lomp en misschien wel beter setje. In dit geval de Edifier 1280T oid.
Mijn vraag is nu, heeft iemand ervaring met oude en nieuwe speakers (vergelijkbaar met wat ik heb en wil), en hoe beide zich met elkaar verhouden? Ik heb namelijk geen manier gevonden om zelf te vergelijken, dus ben ik benieuwd naar de conclusies van iemand die dit wel heeft gedaan.
Mijn vraag is nu, heeft iemand ervaring met oude en nieuwe speakers (vergelijkbaar met wat ik heb en wil), en hoe beide zich met elkaar verhouden? Ik heb namelijk geen manier gevonden om zelf te vergelijken, dus ben ik benieuwd naar de conclusies van iemand die dit wel heeft gedaan.