Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Sierra] Finder loopt regelmatig vast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Minoukernst
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 09-01-2018
Mijn vraag
De finder van mijn mac blijft vastlopen, zelfs het openen van kleine bestanden trekt hij niet. Ik moet hem elke keer geforceerd stoppen. Zelfs wanneer ik geen andere programma's geopend heb loopt hij vast. Daarnaast lukt comprimeren niet meer, hij maakt wel het geluid dat het bestand gecomprimeerd is, maar er verschijnt geen ZIP-bestand. Tenslotte geeft de Finder geen voorvertoning meer bij afbeeldingen. Heeft iemand enig idee waar het mis gaat? :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Pro (13-inch, Late 2016, Two Thunderbolt 3 ports)
2 GHz Intel Core i5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Virusscans uitgevoerd, geen malware gevonden. Daarnaast is er genoeg ruimte (76 GB beschikbaar). Alle Extensies uitgeschakeld.

[Voor 5% gewijzigd door Minoukernst op 07-01-2018 01:24]

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:09

nelizmastr

Goed wies kapot

quote:
Minoukernst schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:13:

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Je weet toch wel welke exacte Mac je hebt? Dat zouden wij namelijk wel willen weten. Het is niet alsof er maar 1 type is met 1 uitvoering :)

Klik eens even op het Apple menu en klik op Over deze Mac, wat staat daar?

I reject your reality and substitute my own

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 31-03 15:48

-SaveMe-

-klik-

Kijk eens hier
quote:
Delete Finder preferences using Finder
Open a Finder window and navigate to Home > Library > Preferences folder.
Trash the file com.apple.finder.plist
If you are using Mac OS X 10.3 or later, also trash the Finder Sidebar preferences file, com.apple.sidebarlists.plist
Perform one of the following tasks:
Log out, then in again.
Relaunch the Finder by choosing Force Quit from the Apple menu, selecting Finder, then clicking the Relaunch button.
Empty the Trash.
En anders...

[Voor 12% gewijzigd door -SaveMe- op 06-01-2018 18:57]

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• tweazer
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 26-03 14:50
Elke keer dat je de finder quit gooi je het geheugen een beetje door de war. Ik zou adviseren om als je dit doet, je werkzaamheden af te ronden en het systeem te herstarten. Het kan ook geen kwaad om eens je disk te controleren (opstarten met option key, rescue partitie kiezen en opstarten, disk utility draaien).

PS let ook op dat je disken niet vollopen, boven de 90% gebruik krijg je rare problemen ...

• Minoukernst
quote:
nelizmastr schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:51:
[...]

Je weet toch wel welke exacte Mac je hebt? Dat zouden wij namelijk wel willen weten. Het is niet alsof er maar 1 type is met 1 uitvoering :)

Klik eens even op het Apple menu en klik op Over deze Mac, wat staat daar?
Klopt helemaal, aangepast! (Voldoende info?)

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 07-03 21:14

Fiber

Beaches are for storming.

Ik zou eerst maar eens updaten naar 10.13.2... Best kans dat het dan gelijk over is.

https://support.apple.com/macos/high-sierra

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Minoukernst
quote:
Fiber schreef op zondag 7 januari 2018 @ 01:59:
Ik zou eerst maar eens updaten naar 10.13.2... Best kans dat het dan gelijk over is.

https://support.apple.com/macos/high-sierra
Thanks voor je reactie! Helaas lukt updaten ook niet.. na de update te downloaden en op herstarten te klikken herstart hij wel maar wanneer hij aangaat heb ik gewoon weer Sierra ipv Sierra High. :S
Ook al geprobeerd de update te verwijderen en opnieuw te downloaden maar elke keer hetzelfde na herstarten..

• Minoukernst
quote:
tweazer schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:32:
Elke keer dat je de finder quit gooi je het geheugen een beetje door de war. Ik zou adviseren om als je dit doet, je werkzaamheden af te ronden en het systeem te herstarten. Het kan ook geen kwaad om eens je disk te controleren (opstarten met option key, rescue partitie kiezen en opstarten, disk utility draaien).

PS let ook op dat je disken niet vollopen, boven de 90% gebruik krijg je rare problemen ...
Thanks voor je hulp! is dit hetzelfde als Diagnostische Informatie Apple (D-toets tijdens herstarten)? Bij option key krijg ik alleen een Logo van Mactonish en wanneer ik daarop klik start hij gewoon op. :9

• tweazer
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 26-03 14:50
quote:
Minoukernst schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:08:
[...]

Thanks voor je hulp! is dit hetzelfde als Diagnostische Informatie Apple (D-toets tijdens herstarten)? Bij option key krijg ik alleen een Logo van Mactonish en wanneer ik daarop klik start hij gewoon op. :9
command-r of option en dan de recovery disk kiezen
zie hier voor opstart toestcombinaties
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True