Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij aansluiten Pin automaat.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.367 views

• firest0rm
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 21:25
Ben in het bezit van een verifone VX 820 pin automaat en wil door middel van een com poort de pin aansturen.
Heb de pin aangesloten op 2 verschillende systemen waarbij 1 systeem het wel doet en het andere systeem niet.

Ik ben een leek als het gaat om pin apparatuur. (en deels ook com poorten)
Contact opnemen met verifone (fabrikant) is ook zeer lastig.

Wat kan hier het probleem zijn?
Iemand ervaring met pin automaten?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:08

weebl

YARR!

Pin apparatuur is vziw altijd eigendom van je leverancier, waar je dus ook terecht kunt voor dit soort vragen. Heb je dat al geprobeerd? En dan bedoel ik niet Verifone (fabrikant), maar een partij als CCV (payment provider).

Verder geef je echt veel te weinig informatie, wat is het ene systeem en wat is het andere systeem?

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 21:43

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik neem aan dat TS het pin apparaat wil laten communiceren met een kassa systeem (POS) welke systeem is dat? Je moet ook niet bij de fabrikant zijn maar bij het bedrijf dat je transactie afhandelt die hebben wel een supportlijn (zal wel niet gratis zijn)
weebl schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:39:
Pin apparatuur is vziw altijd eigendom van je leverancier, waar je dus ook terecht kunt voor dit soort vragen. Heb je dat al geprobeerd? En dan bedoel ik niet Verifone (fabrikant), maar een partij als CCV (payment provider).

Verder geef je echt veel te weinig informatie, wat is het ene systeem en wat is het andere systeem?
Je kan pin apparaten ook gewoon kopen en zijn dan je eigendom (huren is duur als je een vast pin systeem wil), pin betalingsverkeer staat altijd wel onder contact en kan je niet zo maar zelf afhandelen.

Si vis pacem, para bellum

• firest0rm
Laat ik de vraag dan anders stellen ik wil alles te weten komen hoe pin automaten werken.
Ik zoek me al een ongeluk maar alle informatie die ik kan vinden bij resellers en bij de fabrikant zelf is zooo miniem daar kan je zeer weinig mee.

Handleidingen is niets meer dan alleen uitleg hoe je het moet aansluiten. maar niet hoe je bijvoorbeeld het een en ander moet configureren.

stel je voor ik wil een eigen kassa systeem ontwerpen waar kan ik dan de informatie vinden zodat ik die zo kan inrichten dat deze werkt met een verifone vx820 pin automaat.
Je kan pin apparaten ook gewoon kopen en zijn dan je eigendom (huren is duur als je een vast pin systeem wil), pin betalingsverkeer staat altijd wel onder contact en kan je niet zo maar zelf afhandelen.
Okey hoe gaat dat dan in zijn werking?

[ Voor 30% gewijzigd door firest0rm op 07-01-2018 03:23 ]

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 21:27
Ga hier gewoon niet zelf aan kloten en laat het een monteur van de service provider doen. Vaak moeten zaken in het apparaat zelf ingesteld worden waar alleen de service provider op kan inloggen.

Daarbij is het vaak dat je de merchant unit gewoon vervangt door je PC waar dan software vanuit CCV draait.
(als ik het goed heb, is al even geleden)

Edit: vanuit de FAQ op hun eigen website staat hier dat het niet mogelijk is om eigen gemaakte kassasoftware te draaien. Wat ook erg logisch is omdat je pintransacties zo veilig mogelijk wilt hebben, en denk dat je klanten ook liever betrouwbare software hebben die de pin automaat dan een hobby-bob oplossing die alle kaartgegevens skimt.
Voor welke bedrijven is de VX 820 ITS geschikt?
De VX 820 ITS is geschikt voor bedrijven die de betaalautomaat kunnen combineren met kassasoftware. De kassasoftware heeft een door CCV gecertificeerde interface nodig.
Zoiets als dit dus:
http://easypos.nl/product...-koppeling-ccv-vx820-its/

[ Voor 28% gewijzigd door Lucky0wn op 07-01-2018 03:50 ]

• firest0rm
Ik zal wel moeten ik ga werken bij een kassa fabrikant en wil graag alle ins en outs leren voordat ik serieus aan de bak ga.

vandaar de vragen.

En wil graag weten waar ik eventueel informatie vandaan kan halen.
Maar duidelijk je krijgt dus software aangeleverd door CCV en dit zal je moeten installeren op de kassa om via de com poort betalingen uit te voeren.

Iemand moet die kennis hebben toch?
Hoe worden anders de verschillende kassa systemen i.c.m pin automaten aangestuurd?

[ Voor 14% gewijzigd door firest0rm op 07-01-2018 04:11 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Die kennis is betaald en onder NDA te krijgen. Het is dus niet zomaar toegankelijk. Er is geen open protocol, en je software wordt eerst 'gekeurd' voor dat je met de apparaten mag communiceren. Dit is hoe zo'n beetje alles in de wereld van EFT werkt.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-11 21:40
firest0rm schreef op zondag 7 januari 2018 @ 04:06:
Ik zal wel moeten ik ga werken bij een kassa fabrikant en wil graag alle ins en outs leren voordat ik serieus aan de bak ga.

vandaar de vragen.

En wil graag weten waar ik eventueel informatie vandaan kan halen.
Maar duidelijk je krijgt dus software aangeleverd door CCV en dit zal je moeten installeren op de kassa om via de com poort betalingen uit te voeren.

Iemand moet die kennis hebben toch?
Hoe worden anders de verschillende kassa systemen i.c.m pin automaten aangestuurd?
Ik mag aannemen dat je op je nieuwe werk een inwerkperiode hebt? Die is ook bedoeld om deze vakspecifieke kennis op te doen. Daar hebben ze vast ook de juiste documentatie over hoe de betreffende POS software communiceert met de terminal.

Tevens grote kans dat het aansturen van de terminal je überhaupt niet gaat lukken nu. Dit werkt enkel met de COM-kabel die CCV zélf levert, en zij moeten de terminal ook nog openstellen voor dataverkeer over de COM-poort.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Meestal met een pos systeem wordt een pin/kassalade/etc via de seriële poort door de pos software aangestuurd. Mocht dat niet zo zijn dan zal je de pin handmatig moeten aansturen. Op alle pin automaten is een standaard layout aanwezig hoe je deze aansluit, dus waar de keypad etc komt. De fabrikant/provider levert je de benodigde sofware met de boot/parameters etc en dan komt een pin automaat tot leven. Je hebt te maken met diverse protocollen waarmee een transactie tot stand kan komen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
firest0rm schreef op zondag 7 januari 2018 @ 04:06:
"Alle ins en outs" ga je juist tijdens je inwerkperiode leren. Niet op een forum.
vandaar de vragen.
Vandaar een slotje. Wacht gewoon geduldig tot je aan de slag gaat. Er zal een reden zijn dat je het naadje van de kous niet zomaar kan googlen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.