Toon posts:

PS4 Pro aansluiten op 4K TV d.m.v. een receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag een PS4 Pro aanschaffen en deze aansluiten op mijn 4K TV via mijn receiver.
Eerst wil ik graag zeggen dat ik hier niet gek veel verstand van heb dus alvast sorry als ik domme dingen vraag of zeg.
De receiver die ik gebruik is de Pioneer VSX-329. Deze ondersteunt ultra HD / 60p met een hdmi 2.0 passthrough. Nu heb ik dingen gelezen over HDCP 2.2 etc. en bij mijn weten ondersteunt mijn receiver dit niet.

Kan ik desondanks een PS4 Pro aanschaffen, alles aansluiten en zonder problemen genieten van 4k content?

En zo niet... Is het dan een oplossing om de PS4 Pro met een HDMI kabel direct aan te sluiten op de TV en de audio dan optisch van de tv naar de receiver te sturen zodat ik nog van mijn surround set kan genieten?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Alle reacties

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Domme vragen bestaan niet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMyTtl7Rgyg1vkIeFKBhkQFtWtY=/i/2000536650.jpeg
Lijkt mij dat je hem op game aansluit en dan dan out op je TV.

Anders voor optie B gaan en er een DAC tussen planten

Johann Sebastian Bach

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Als het goed is werkt het prima.
Via optische kabel kan natuurlijk ook maar dat heeft z'n beperkingen.
Ik zit met hetzelfde luxeprobleem en ben aan het kijken naar een nieuwe receiver.
Als je tv HDR ondersteund is een andere receiver de beste optie, als dat niet zo is lekker zo laten.

Vind dit wel een mooie betaalbare optie trouwens.

https://www.coolblue.nl/p...r-3069-rx-v381-zwart.html

[ Voor 5% gewijzigd door moca op 06-01-2018 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
De TV ondersteunt inderdaad HDR. Ik denk dat ik het gewoon ga proberen. In feite zou het gewoon moeten werken lijkt me.

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:26
wat je ook zou kunnen doen, er van uitgaande dat je TV ARC ondersteunt, je PS4 direct op je TV aansluiten en via de audio passthrough het geluid naar je receiver sturen.

Mijn TV doet dit in ieder geval, waarna ik op mijn receiver "TV" als bron selecteer

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:20:
De TV ondersteunt inderdaad HDR. Ik denk dat ik het gewoon ga proberen. In feite zou het gewoon moeten werken lijkt me.
Gaat niet werken ben ik bang.
Pagina: 1