Voornamelijk @Yero, maar wellicht hebben anderen nog toevoegingen ;-)
Dank voor het mooie artikel, geeft een goed overzicht en is ook redelijk goed voor niet(zo)-kenners geschreven wat het erg fijn maakt voor de zaterdagochtend! Wel vielen me nog wat dingen op/vraag ik me dingen af die het geheel misschien nog naar een hoger niveau kunnen trekken.
.
Dank voor het mooie artikel, geeft een goed overzicht en is ook redelijk goed voor niet(zo)-kenners geschreven wat het erg fijn maakt voor de zaterdagochtend! Wel vielen me nog wat dingen op/vraag ik me dingen af die het geheel misschien nog naar een hoger niveau kunnen trekken.
- Waarom worden op systeemcamera's nieuwe mounts gebruikt? Dit wordt als een van de grootste nadelen genoemd, maar de lenzen laten toch alleen maar licht op een bepaalde manier door en werken kennelijk de afgelopen 30 jaar al prima... wat is er zo anders dat er nu andere mounts nodig zijn?
- De term "lag" wordt uitgelegd in het artikel, maar dslr of moiré niet. De mooie "alt tekst met stippellijn" of een link naar wikipedia zouden hierbij erg welkom zijn. Punt is dat mensen die niet weten wat dslr betekend dit artikel prima kunnen lezen (wat een grote pluim verdient), maar wel worden afgeschrikt doordat dergelijke termen niet makkelijk toegankelijk worden gemaakt.
- Het hele wysiwyg gedeelte wordt twee keer na elkaar op de zelfde manier uitgelegd op reviews: Het einde van de spiegel? - Systeemcamera troeft dslr technisch af en reviews: Het einde van de spiegel? - Systeemcamera troeft dslr technisch af. Ik dacht dat jullie aan peer-reviewing deden?
.
- Als ik de tekst boven de tabel op reviews: Het einde van de spiegel? - Systeemcamera troeft dslr technisch af lees zou ik een tabel verwachten die de dslr mounts vs systeemcamera mounts inzichtelijk maakt... maar nu is het een opsomming van aantallen bij bepaalde type mounts (waarvan ik geen idee heb of dit dslr of systeem is...). Op dit moment voegt het naar mijn idee niet zo veel toe.
- Wanneer ik de grafieken op reviews: Het einde van de spiegel? - Systeemcamera troeft dslr technisch af bekijk zie ik dat er grofweg 4x zo veel dslr's worden verkocht maar er minder dan 50% meer omzet is t.o.v. systeemcamera's. Zijn dslr's nou eenmaal zo veel goedkoper dan systeemcamera's? Sterker nog, dslr is goedkoper dan compact?
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work