Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Zeer toffe monitor

Pagina: 1
Acties:

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 05:42
Ik zoek een?
Zeer knappe monitor.

Eisen:
- 25-28"
- Geen/weinig backlight bleed
- Hoge refreshrate
- 1440p of hoger
- Goede kijkhoek

Pre:
- G-sync (onrealistisch wellicht?)
- Goede verstelbaarheid
- Geen gamer-uiterlijk
- Goede kleurweergave

Wat is je budget?
Rond de 600-700 euro is toch echt wel de max.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren, maar ik heb goede ervaringen met BenQ en Dell

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn systeem bestaat uit een GTX1070 en een i7 7700k, dat lijken mij de belangrijkste specs :P

Ik wil de monitor gebruiken voor films/series, games, gewoon internetten. Veel game ik in principe niet, maar die keer dat ik game wil ik dat het helemaal perfect is.

Het probleem dat ik tegenkom in de pricewatch, is dat de keus zeer beperkt is. Mijn eisen zijn zeker wel te doen, op een na: geen/weinig backlight bleed.

In al deze panelen lijkt de backlight bleed echt onnacceptabel hoog te zijn, zelfs het allerduurste paneel dat ik met mijn eisen kan vinden. Zelfs bij TN panelen lees ik in de reviews nog klachten over non-uniforme backlights.

Ik krijg het idee dat mijn eisen in ieder geval onrealistisch zijn, en ik beter even kan wachten op betere paneeltjes.

alvast bedankt!

[Voor 9% gewijzigd door WCA op 06-01-2018 14:05]

It's easier to try, than to prove it can't be done

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Misschien Samsung C27H711?

Weinig backlight bleed op een scherm is als hopen op een product zonder krassen, daarmee wil ik zeggen, het kan op elk paneeltype voorkomen (licht maar net aan de productie/fabrikant) en het blijft een gok dus. Ik erger mij ook aan de glow bij mijn beeld. Op dit gebied kan ik je ook maar 1 advies geven: wacht tot de OLED industrie ook eindelijk de weg vindt naar consument monitors, maar volgens mij is/was dat nog een uitdaging vanwege de hoge ms van OLED.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Samsung 50ru7170

• DenHond
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 31-03 16:34
Als ik puur op specs kijk, is de AOC AG271QG de enige monitor in het budget die zowat alle specs heeft die je zou willen: IPS paneel, zeer hoge refresh rate (165Hz) en G-sync.
Als je G sync laat vallen, heb je iets meer opties.
Hier zou ik eerder voor de Asus ROG Strix XG32VQ gaan, Overclock3D's review hiervan was toch relatief postitef. Het scherm is wel iets groter dan wat je in je post wou.

[Voor 57% gewijzigd door DenHond op 06-01-2018 15:33]

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True