Heb een epox mobo met een Silverado koeler. Deze koeler eist al twee aansluitingen op. Hoe sluit ik een extra fan aan? Ben geen electricien zoals je wel merkt. Enige tips en of links, Bij voorbaat dank
Die sluit je dan aan via de powerstekkers van je voeding. Veel (case)fans zijn al voorzien van zo'n stekker, of er wordt een verloopje meegeleverd (bijvoorbeeld bij coolermaster casefan 80*80*25).
Zo'n verloopje is ook los te krijgen (bijv. www.spire.nl of electronicaboer???).
Zo'n verloopje is ook los te krijgen (bijv. www.spire.nl of electronicaboer???).
Zin.
Verwijderd
....de coolermaster casefan (80x80x25, standaard geleverd met molex-connector) is makkelijk aan te sluiten. het enige wat je hoeft te doen is de molex-connecters aan te sluiten. dus molex-connector van casefan op molex-connector van de voeding.
deze komen je toch wel een beetje bekend voor (molex-connectors zijn die witte dingen) :

stelt echt niks voor. en die coolermaster casefans zijn goed en stil. heb er zelf twee van in mijn kast. binnenkort wil ik er nog schakleraars tussen zetten om ze snel aan en uit te kunnen zetten....
deze komen je toch wel een beetje bekend voor (molex-connectors zijn die witte dingen) :

stelt echt niks voor. en die coolermaster casefans zijn goed en stil. heb er zelf twee van in mijn kast. binnenkort wil ik er nog schakleraars tussen zetten om ze snel aan en uit te kunnen zetten....
heb de kast ff open nu (wat een troep)heb idd nog iets over maar daar past die fan zo niet op (ziet er wel uit als zo'n verloopstukje)ga wel even naar een pc shop
Verwijderd
...ik weet wat je bedoelt, ook zo'n verloopje wordt standaard bij de coolermaster casefan meegeleverd....
hmm fan zit al op zijn plaats, nu aleen het juiste verloopje: heb geen plaatje maar aan de voeding zitten vier gaatjes en aan de fan drie, daartussen moet ik dus alleen een verloopje hebben
Zo'n eentje dus:Op donderdag 12 juli 2001 15:01 schreef Dollardrules het volgende:
hmm fan zit al op zijn plaats, nu aleen het juiste verloopje: heb geen plaatje maar aan de voeding zitten vier gaatjes en aan de fan drie, daartussen moet ik dus alleen een verloopje hebben

http://www.eynstein.nl/a/485.html
Verloopplug voor dual fan koelers met twee fan-aansluitingen. Er kan nu 1 fan worden aangesloten op een 5.25" power plug. Handig voor moederborden waar weinig fan aansluitingen op voorkomen.
Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
dat lijkt er aardig op, hoop dat ze zoiets ook lokaal in Zwolle verkopen, ga er straks maar eens op uit!, bedankt (kast open scheelt trouwens ook al een kleine 5gr op de cpu)
je kan ook zelf een molexstekkertje halen en daar je fan op solderen.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Stekkertjes ? Dat kan ook zonder een stekertje hoor. Gewoon een molex van je voeding pakken, het rode draadje van je koeler in geel, zwart in zwart, ducktapeje erom et voilá. Pfff, stekkertje !
Ik weet het, het ziet er niet zo netjes uit...
BTW, is dit niet de verkeerde plaats voor dit topic ?
Op donderdag 12 juli 2001 15:45 schreef -polle- het volgende:
Stekkertjes ? Dat kan ook zonder een stekertje hoor. Gewoon een molex van je voeding pakken, het rode draadje van je koeler in geel, zwart in zwart, ducktapeje erom et voilá. Pfff, stekkertje !
Pagina: 1