Vraag over snelheid van externe harde schijven.

Pagina: 1
Acties:

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 08:29
Ik gebruik een externe harde schijf om films op te zetten, die ik vervolgens aansluit op mijn Dune.
Heeft de snelheid van een harde schijf ook invloed op hoe vloeiend een film op mijn tv wordt afgespeeld?

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Waarschijnlijk niet. Maar de gegeven informatie is zodanig summier dat dat niet met zekerheid te zeggen is. Het is niet duidelijk welke schijf je aan welk apparaat aan gaat koppelen, en 'een film' zegt weinig over de hoeveelheid bandbreedte die nodig is.

• jaihel
dcm360 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:21:
Waarschijnlijk niet. Maar de gegeven informatie is zodanig summier dat dat niet met zekerheid te zeggen is. Het is niet duidelijk welke schijf je aan welk apparaat aan gaat koppelen, en 'een film' zegt weinig over de hoeveelheid bandbreedte die nodig is.
Het is al een oude harde schijf, 500gb van WD. Geen idee of ik daar nog een modelnummer van kan achterhalen. Het gaat over .mkv films van zo'n 10gb.

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 16:39
doe eens met bijvoorbeeld hd tune of crystalmarks een benchmark op de schijf, wellicht is je usb een vertragende factor, maar doorgaans moet dit geen enkel probleem opleveren omdat usb2.0 al een hoog genoege bandbreedte heeft om de gemiddelde high res films af te spelen.

• jaihel
Wannial schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:55:
doe eens met bijvoorbeeld hd tune of crystalmarks een benchmark op de schijf, wellicht is je usb een vertragende factor, maar doorgaans moet dit geen enkel probleem opleveren omdat usb2.0 al een hoog genoege bandbreedte heeft om de gemiddelde high res films af te spelen.
Ik merk af en toe dat het beeld een beetje hapert, maar dat kan ook komen doordat ik een oude dune speler gebruik die al een paar jaar geen firmware update meer heeft gehad (dune hd tv-101).

Vandaag wordt de dune hd solo lite geleverd als het goed is, misschien dat daarmee het probleem al verholpen is. :)

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:29
Gewoon gebruiken, het lijkt mij sterk dat het beeld gaat schokken door een videostream vanaf een externe harddisk. Het kan hoogstens zijn dat de schijf even nodig heeft om te starten als hij na een Power On van de Dune wordt aangesproken.
Je kunt eventueel preventief vooraf op de schijf Acustical Management uitschakelen (dus kiezen voor snelheid boven geluidsoverlast).
Pagina: 1