Ik heb dit topic ff aangemaakt zodat iedereen met een gigabyte ga-7dxr hier zijn verhalen kwijt kan.
Ikzelf ben eerlijk gezegd niet helemaal tevreden over de mijne.
Ik heb revisie 0.2 van het bordje en vind dat de overklocking mogelijkheden niet optimaal zijn.
Vooral het bijgeleverde software overclocking programma is rampzalig.
Easytune heet het en het zou samen moeten werken met je bios.
Dit is dus totaal niet het geval.
Wat easytune aangeeft komt niet overeen met het bios en bij het opstarten geeft easytune non-stop problemen.
En ik kan met mijn duron-800 de fsb niet hoger zetten dan 132mhz in mijn bios.
Terwijl ik in tests heb gelezen dat deze tot 250mhz zou moeten kunnen.
(niet dat dat haalbaar is maar toch, het gaat om het idee)
Ook is het voor mij tot nog toe onduidelijk wanneer je mobo nou de bios settings gebruikt of die van de dipswitches op het mobo.
Op mijn oude a7a266 zat hier een switch voor.
De onboard promise ata100/raid controller is wel leuk speelgoed uiteraard en verder ben ik over de stabiliteit wel te spreken.
Maar de zogenaamd goede overklokmogelijkheden vind ik toch wat ver gezocht.
Ben ik dus gewoon de lul omdat ik een revisie 0.2 heb of is de 1.0 niet veel beter????
Ikzelf ben eerlijk gezegd niet helemaal tevreden over de mijne.
Ik heb revisie 0.2 van het bordje en vind dat de overklocking mogelijkheden niet optimaal zijn.
Vooral het bijgeleverde software overclocking programma is rampzalig.
Easytune heet het en het zou samen moeten werken met je bios.
Dit is dus totaal niet het geval.
Wat easytune aangeeft komt niet overeen met het bios en bij het opstarten geeft easytune non-stop problemen.
En ik kan met mijn duron-800 de fsb niet hoger zetten dan 132mhz in mijn bios.
Terwijl ik in tests heb gelezen dat deze tot 250mhz zou moeten kunnen.
(niet dat dat haalbaar is maar toch, het gaat om het idee)
Ook is het voor mij tot nog toe onduidelijk wanneer je mobo nou de bios settings gebruikt of die van de dipswitches op het mobo.
Op mijn oude a7a266 zat hier een switch voor.
De onboard promise ata100/raid controller is wel leuk speelgoed uiteraard en verder ben ik over de stabiliteit wel te spreken.
Maar de zogenaamd goede overklokmogelijkheden vind ik toch wat ver gezocht.
Ben ik dus gewoon de lul omdat ik een revisie 0.2 heb of is de 1.0 niet veel beter????