Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

devolo powerline adapter stoort ciso modem/router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zoon wil zijn eigen pc boven. Ik heb het geprobeerd met wifi en met een wifi versterker. Dan komt hij niet verder als 30mbbs.

Dus gisteren naar de Mediamarkt om een Devolo powerline adapter te kopen. Ik sluit hem netjes aan . Boven groen lampje , onder groen lampje,maar ook geen inernet. Het is een Devolo powerline adapter zonder wifi omdat ik hem het liefst bekabeld aansluit. Dus gewoon aan sluiten boven en onder op de 220 en de computer aansluiten.
(Wifi zelf gebruik ik alleen nu op de laptop waar ik dit verhaal nu op tik.)

Echter mijn cisco modem/router valt de wifi van weg, valt de telefoon uit en valt de bekabelde internet uit. Haal ik de stekker van de Devolo uit de muur werkt alles weer.

Op een kamer 10 meter verder die bekabeld is aangelegd staat een router ( hub?)die 4 poorten heeft . Hier heb ik het ook getest ook daar valt alles uit en werkt wederom internet via de wifi en telefoon niet en ook de bekabelde internet valt uit.

Ik snap het niet het zou zo simpel moeten zijn.

Overigens heb ik alles volgens de regels aangesloten.

Ligt het aan mijn cisco of ligt het aan de powerline adapters. Iets stoort. ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2018 12:33 ]

Alle reacties

Verwijderd

Een router of een hub / switch? Welke is het nou, die 10 meter verder staat?

Kijk even op het apparaat welke model / type het is, en post dat even hier.

Verwijderd

Topicstarter
cisco modem staat hier daar sluit ik de devolo op aan en dan valt alles uit. In de kamer 10 meter verder staat een kastje waar 4 kabels op kunnen zodat ik van 1 netwerk kabel 4 pc's op kan aansluiten. Ik weet niet 100 procent of dat een router of hub is vandaar ben ook geen computer expert. Op de cisco modem kunnen ook 4 netwerk kabels. 1 gaat naar die router, 1 naar de tv en op de andere 2 sluit ik die devolo aan als ik dat doe valt dus alles uit., de wifi, de telefoon die ook over de cisco modem gaat en ook het bekabelde internet.

• viper-srt10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-07 19:45
Sluit jij 2 kabels aan op de delovo? Naar de delovo moet maar 1 kabel. Of lees ik het verkeerd?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:36

Predator

Suffers from split brain

viper-srt10 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:45:
Sluit jij 2 kabels aan op de delovo? Naar de delovo moet maar 1 kabel. Of lees ik het verkeerd?
Inderdaad, zowel de router heeft een 4 poorts switch en die devolo’s hebben vaak 2 of 3 poorten.
Die laatste zijn voor clients (pc/printer etc). Sluit je 2 kabels aan tussen die 2 elementen, dan heb je een netwerklus gemaakt. Je krijgt dan vrij snel een broadcast/multicast storm en heel het netwerk ligt plat.

Gewoon 1 kabel tussen router en devolo.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:30
Heb je de adapters wel gepaard? Anders kunnen ze mogelijk contact maken met adapters bij de buren met allerlei leuke effecten.

Verwijderd

Kan je lezen wat er op dat "kastje met 4 poorten staat"? Wat voor merk, type. Draai dat ding eens om, op de onderkant staat meestal wel wat het is. Of op de achterkant.

Maak desnoods een foto.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:48:
Kan je lezen wat er op dat "kastje met 4 poorten staat"? Wat voor merk, type...
Kan jij lezen wat @Predator gepost heeft? ;)
Naar alle waarschijnlijkheid heeft de TS beide poorten van z'n devolo verbonden met dezelfde router/switch. Met twee kabels, dus. Iedere router/switch gaat daarvan over z'n nek; daar hoef je het merk en typenummer niet voor te weten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Sorry, niet goed gelezen.

Ja, het lijkt erop dat de TS een loop maakt.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

We verwachten op Tweakers niet dat iedereen overal verstand van heeft, want dan valt er zo weinig te helpen.

Wat we echter wel verwachten is: Wat eigen inzet en voldoende informatie. Zou je dus even je openingspost willen aanpassen en vermelden hoe het is aangesloten en welke apparatuur je precies hebt?

Er zijn namelijk verschillende Devolo apparaten en ook meerdere switches met 4 poorten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Twee mogelijkheden:

1) layer 2 problemen, genoemde switch loop.
2) layer 1 problemen: powerline adapters werken op zelfde frequenties als de DOCSIS upstream van kabelmodems.

Probleem 1 is al toegelicht.
Probleem 2 is vrij simpel: als de coaxkabels die in de modem gaan onvoldoende afgeschermd zijn (slechte kabel of goede kabel met slechte of slecht gemonteerde connectoren cq splitters) kunnen de signalen van de PLC storen op DOCSIS waardoor je hele internetverbinding eruit knalt.

Het verschil kun je makkelijk aan de LEDs op de modem aflezen: als het een layer 2 probleem is, branden de bovenste 4 LEDs op de modem (Power, DS, US en Online) constant, als je al iets fouts ziet zal dat bij een van de Ethernet-LEDs zijn. Bij storing zal Online niet branden en US waarschijnlijk knipperen.

Dus zoals rens-br zegt, graag volledig zijn en alle info die je hebt met ons delen. Ook typenrs, ook stand van LEDs.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1